تزریق سلول های بنیادی به بیماران کرونایی احتمالا موجب بهبود خبرنگارانن می گردد

به گزارش تفطن، برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی، با اشاره به نتایج آزمایشی بالینی روی بیماران مبتلا به کرونا گفت: تزریق سلول های بنیادی مِزانشیمی انسانیِ غیرخودی، به بیماران مبتلا به کرونای شدید با بیماری های زمینه ای و بستری در آی .سی.یو اطمینان بخش است و احتمالا سبب بهبود آنها می گردد.

تزریق سلول های بنیادی به بیماران کرونایی احتمالا موجب بهبود خبرنگارانن می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی، دکتر حسین بهافرایند، برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی در دومین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری استپ (STEP) که به صورت مجازی برگزار گردید، گفت: این تحقیق در دو بیمارستان مسیح دانشوری و شریعتی، روی 11 بیمار مبتلابه کرونای شدید و بستری در آی.سی.یو انجام شد.

وی اهداف این تحقیق را برشمرد و اضافه کرد: اهداف این تحقیق، اطمینان بخشی از پیوند پیروز سلول های بنیادی در این بیماران و هدف دوم، ارزیابی آزمایش های تنفسی و بیوشیمیایی بیمار بعد از تزریق بود.

برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی توضیح داد: در این تحقیق هر بیمار سه بار تزریق وریدی سلول های بنیادی مزانشیمی را دریافت کرد، بعد از تزریق همه بیماران این مداخله پزشکی را تحمل کردند و واکنش آلرژیکی نداشتیم؛ همچنین اشباع اکسیژن در بیماران بالا رفت و کسانیکه زنده ماندند سطح بالاتری از اکسیژن را گزارش دادند.

بهافرایند با اشاره به 11 بیمار آنالیز شده در این تحقیق گفت: 6 بیمار در مجموع بهبود یافتند.وی با بیان محدویت های این تحقیق گفت: ما در این فرایند، گروه کنترل نداشتیم؛ در مرحله بعدیِ انجام تحقیق که اکنون در حال اجرا هستیم گروه کنترل داریم تا نتیجه دقیق تری به دست آید.

هفتمین نشست استپ امروز با حضور سخنرانانی از 21 کشور دنیا با رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می گردد.در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری های عفونی و اساتید دانشگاه و متخصصان همراه با اساتیدی از کشورهای سنگاپور، آلمان، فرانسه، آمریکا، مالزی، هند، ژاپن، پاکستان، کانادا، چین، آذربایجان، بنگلادش، اردن، عمان، ایتالیا، اندونزی، ترکیه، عراق، کره جنوبی، قزاقستان و ایران تجربیات خود را در درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می رسانند.

4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1312

به "تزریق سلول های بنیادی به بیماران کرونایی احتمالا موجب بهبود خبرنگارانن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق سلول های بنیادی به بیماران کرونایی احتمالا موجب بهبود خبرنگارانن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید