طراحان نرم افزار زیرنویس فیلم های آموزشی ویژه ناشنوایان وام بلاعوض دریافت می کنند

به گزارش تفطن، همه شرکت ها و مراکز علمی برای کمک به توسعه و تولید سامانه، طراحی و آماده سازی نرم افزار زیرنویس فیلم های آموزشی به زبان فارسی ویژه افراد ناشنوا از سوی معاونت علمی فراخوانده شدند.

طراحان نرم افزار زیرنویس فیلم های آموزشی ویژه ناشنوایان وام بلاعوض دریافت می کنند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شاید شیوع بیماری کرونا در ایران و تغییر شیوه آموزشی کشور به مدل آنلاین و برخط، بهانه خوبی شد برای بررسی نواقص و مسائل نظام آموزشی آنلاین کشور. این سبک از آموزش برای افراد دارای معلولیت های ناشنوایی، کم شنوایی و مبتلا به جسمی و ذهنی مشکل است و این افراد از فهم برخی مطالب ارائه شده بازمی مانند.

با توجه به اینکه ناشنوایان، کم شنوایان و افراد دارای ناتوانی های جسمی و ذهنی نمی توانند از فیلم های آموزشی به خوبی استفاده کنند، فراخوانی توسط ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجتیال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد تا ایجاد سامانه زیرنویس اتوماتیک فیلم های آموزشی فارسی با کمک خلاقان و صاحبان ایده امکان سنجی شود.

یکی از پیچیدگی های طراحی این سامانه، بازشناسی گفتار محاوره ای فارسی است. چون بیان افرادی که در این برنامه ها، آموزش می دهند معمولا به صورت گفتار محاوره ای است به همین دلیل باید این سامانه ها توانایی تبدیل گفتار محاوره ای به زیرنویس را داشته باشند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای توسعه سامانه زیرنویس اتوماتیک فیلم های آموزشی فراخوانی منتشر و اعلام کرده است از طرح های فناورانه تولید این سامانه در قالب اعطاء تسهیلات بلاعوض و وام حمایت می کند. همه علاقه مندان و صاحبان ایده می توانند تا انتها آبان ماه سال جاری نسبت به ارسال طرح های پیشنهادی خود اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی http://ictc.isti.ir مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1616

به "طراحان نرم افزار زیرنویس فیلم های آموزشی ویژه ناشنوایان وام بلاعوض دریافت می کنند" امتیاز دهید

1 کاربر به "طراحان نرم افزار زیرنویس فیلم های آموزشی ویژه ناشنوایان وام بلاعوض دریافت می کنند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحان نرم افزار زیرنویس فیلم های آموزشی ویژه ناشنوایان وام بلاعوض دریافت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید