فرژو در ساحل شرقی کشور فرانسه

به گزارش تفطن، خط ساحلی مدیترانه‌ای در جنوب شرقی فرانسه آب و هوای معتدلی دارد و معروف‌ترین شهرهای این خط ساحلی، کوت دازور، دو شهر نیس و کن می‌باشند.

فرژو در ساحل شرقی کشور فرانسه

در فاصله 40 کیلومتری غرب شهر کن، شهر فرژو (Fréjus)، مرکز مدیریتی کانتونی به همین نام، قرار گرفته است. ژولیوس سزار، در اینجا بندری برای نیروی دریایی خود تاسیس نمود که تا قرن 14 میلادی، بخش وسیعی از فرژو کاملا مسیحی شده و همین مسئله تاثیر زیادی بر توسعه معماری این منطقه داشته است. سیل‌های بی‌شماری در این مکان رخ داده و حملات متعدد مسلمان در بین قرن‌های 7 تا 9 میلادی عامل اصلی تخریب این بناها می‌باشد.

امروزه، فرژو یک مقصد گردشگری مهم با دانستن قیمت تور فرانسه به حساب می‌آید. سواحل رویایی شنی این شهر بیش از هفت کیلومتر است، فرژو دارای بزرگ‌ترین باغ وحش خط ساحلی کوت دازور و دو آکواپارک می‌باشد که یکی از آن‌ها بزرگ‌ترین پارک این حاشیه ساحلی است.

سازه‌های استعماری رومی در این شهر به راحتی به چشم می‌خورد. گاوبازی و نمایش‌های دیگر در سالن آمفی تئاتر برگزار شده و این در حالی می‌باشد که دروازه‌‌های گلی و دیوارهای قلعه یادآورهای خوبی از شکوه سابق دوران ژولیوس سزار می‌باشند.

در قرن 5 نیز یک کلیسای جامع، به افتخار سنت لئونتیوس (Saint Leontius of Fréjus)، در فرژو بنا شده است و تعمیدگاه بخش باقی‌مانده از کلیسای جامع شهر می‌باشد و به عنوان قدیمی‌ترین بنای مسیحی این استان به حساب می‌آید. سایر سازه‌های مسیحی که در حوزه‌ی فرژو قرار دارند، کلیسای جامعی است که قدمت آن به قرن 14 برمی‌گردد و صومعه قرن 12 تا 14 و کلیسای کوچک نوتردام اورشلیم (Notre Dame de Jérusalem) می‌باشند.

اگر 2 کیلومتر از فرژو دور شویم به یک بتکده بودایی (Hông Hiên Tu) می‌رسیم که یک جاذبه مثال زدنی تاریخی می‌باشد. نشانه‌های فرهنگ اسلامی را می‌توان در مسجد میسیری (Missiri Mosque) مشاهده نمود که در سال 1930 برای سربازان استعماری بنا شده‌اند. این مسجد یک کپی از مسجد بزرگ جنه در مالی می‌باشد، که بزرگ‌ترین بنای گلی ساخته شده در جهان می‌باشد. دیوارهای میسری با خاک سرخ پوشش داده شده که بسیار دیدنی هستند. تور ارزان فرانسه فرصتی برای بازدید از جاذبه‌های کشور فرانسه برای بازدید است.

انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 25

به "فرژو در ساحل شرقی کشور فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرژو در ساحل شرقی کشور فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید