فضاپیمای چینی آماده برای بازگشت به کره زمین

به گزارش تفطن، مأموریتچانگ ای 5 چین یک مانور اتصال را روز شنبه به اتمام رساند. این کاوشگر در حال آماده شدن برای بازگرداندن نمونه های جمع آوری شده از سطح ماه به زمین است.

فضاپیمای چینی آماده برای بازگشت به کره زمین

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایسنا، چین 23 نوامبر ساعت 15:35 به وقت منطقه زمانی شرقی(00:05 بامداد سه شنبه به وقت تهران) فضاپیمای بدون سرنشین خود را به سمت کره ماه پرتاب کرد.

این مأموریت در تاریخ 28 نوامبر وارد مدار ماه شد و در حالی که ماژول سرویس آن در مدار ماه باقی مانده بودند، سطح نشین و صعودگر آن در اول دسامبر در ماه فرود آمدند. سطح نشین سنگ ها و خاک ماه را جمع کرد و روز شنبه به ماژول سرویس در مدار متصل شد. این نمونه ها در یک کپسول برگشت برای سفر به زمین قرار داده خواهند شد و انتظار می رود اواخر ماه دسامبر این کاوشگر در مغولستان داخلی فرود بیاید.

اگر کاوشگر چینی بتواند با موفقیت و همراه با نمونه به زمین بازگردد چین تبدیل به سومین کشوری خواهد شد که نمونه های قمری را چند دهه بعد از ایالات متحده و شوروی سابق به زمین می آورد. آخرین مأموریت بازگرداندن نمونه ماه مربوط به مأموریت لونا24(Luna 24)اتحاد جماهیر شوروی در سال 1976 بود.

همچنین قابل ذکر است روز شنبه، ماموریت هایابوسا-2ژاپن پس از آوردن نمونه های سیارک ریوگو به زمین، در صحرای استرالیا فرود آمد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1683

به "فضاپیمای چینی آماده برای بازگشت به کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای چینی آماده برای بازگشت به کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید