فیلم لحظه رسیدن تلسکوپ جیمز وب به گویان

به گزارش تفطن، تلسکوپ 10 میلیارد دلاری جیمز وب بوده است در روزهای گذشته به گویان فرانسه(محل پرتاب) رسید و فیلمی از لحظه ورود آن منتشر شده است.

فیلم لحظه رسیدن تلسکوپ جیمز وب به گویان

به گزارش خبرنگاران، این تلسکوپ، سفری 16 روزه در اقیانوس داشت و 9 هزار و 300 کیلومتر پیمود.

کشتی حامل جیمزوب که MN Colibri نام دارد در روز 26 سپتامبر از ساحل سیل(Seal) در اورنج کانتی(Orange County)، کالیفرنیای جنوبی حرکت کرد و در روز پنجم اکتبر از کانال پاناما(Panama) گذشت و از اقیانوس آرام به سمت دریای کارائیب حرکت کرد و راهی گویان شد.

جیمزوب قرار است در روز 18 دسامبر(28 دی) سوار بر موشک آریان5(Ariane 5) از پایگاه فضایی اروپا به فضا پرتاب گردد.

وب پس از پرتاب به سمت نقطه لاگرانژ2 حرکت می نماید. نقاط لاگرانژی پنج نقطه میان دو جسم بزرگ هستند که در آن نیروی جاذبهٔ دو جسم همدیگر را خنثی می نماید.

لاگرانژ 2 در فاصله 1.5 میلیون کیلومتری از زمین واقع شده است. این تلسکوپ 6 هزار و 200 کیلوگرمی رصد خود را با نور مادون قرمز شروع می نماید.

ساخت تلسکوپ جیمز وب از سال 1996 شروع شد و قرار بود این تلسکوپ در سال 2007 پرتاب گردد اما این پروژه با تاخیر زیادی همراه بود. خاتمه مونتاژ آن در سال 2013 در مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا شروع شد. در سال 2017 جیمزوب به مرکز فضایی جانسون ناسا ارسال شد و سال بعد برای انجام آزمایش های گسترده تر به تاسیسات شرکت نورثروب گرومن منتقل شد و در ماه اوت ساخت آن به خاتمه رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2150

به "فیلم لحظه رسیدن تلسکوپ جیمز وب به گویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم لحظه رسیدن تلسکوپ جیمز وب به گویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید