مرگبارترین روزهای شیوع کرونا در اسپانیا و ایتالیا ، روزهای بدتر در راهند

به گزارش تفطن، ایتالیا و اسپانیا مرگبارترین روزهای شیوع ویروس کرونا را از سرگذراندند و دولت مادرید به شهروندان هشدار داد که شرایط بدتر خواهد شد.

مرگبارترین روزهای شیوع کرونا در اسپانیا و ایتالیا ، روزهای بدتر در راهند

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ ایتالیا و اسپانیا روز آدینه 8 فروردین ایتالیا به ترتیب 969 و 769 مورد مرگ ناشی از کووید-19 در طول 24 ساعت را گزارش کردند.

شمار کل موارد بیماری در ایتالیا اکنون به 86498 مورد رسیده است، یعنی تقریبا به اندازه موارد بیماری در آمریکا و بیش از موارد بیماری در چین که شیوع ویروس کرونا در ابتدا از آن آغاز شد.

مقامات سازمان حفاظت مدنی ایتالیا در کنفرانس خبری در رم پایتخت این کشور شمار موارد جدید عفونت در ایتالیا 5905 مورد گفتند که نسبت به 6153 مورد روز قبل کاهش نشان می دهد.

از طرف دیگر پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا جلسه اضطراری هیئت دولت را تشکیل داد تا راهی را برای خروج این کشور از بحران فزاینده شیوع کرونا بیابد.

هم ایتالیا و هم اسپانیا در شرایط قرنطینه تقریبا کامل قرار دارند و دولت ها انتظار دارند محدودیت تماس های اجتماعی به جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری یاری کند.

سالوادور ایلا، وزیر بهداشت اسپانیا در کنفرانس خبری در مادرید گفت: ما ممکن است به دوره ای از پایدار شدن برسیم، اما هنوز به اوج شیوع بیماری نرسیده ایم.

در حالیکه ایتالیا و اسپانیا بیشترین میزان مرگ های ناشی از کووید-19 در دنیا را گزارش می نمایند، شیوع بیماری در اروپا نظام های مراقبت بهداشتی را تحت فشار قرار داده است و پزشکان را به انتخاب افرادی که باید زنده بمانند یا بمیرند مجبور نموده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا که به خاطر واکنش کندش به همه گیری کرونا مورد انتقاد بود، به نخستین رهبر دنیای بدل شد که آزمایش کرونایش مثبت شد و با علائم خفیف خودش را دفترش در خیابان داونینگ ایزوله نموده است.

رهبران اروپایی روز پنجشنبه در یک اجلاس مجازی برای رسیدن به یک راهبرد مشترک برای محدود کردن اثرات مالی بحران کرونا شرکت کردند. اما مشخص جزئیات این راهبرد به هفته های آینده سپرده شد، در حالیکه هزاران نفر در این قاره به بیماری مبتلا می شوند و صدها نفر می میرند.

در غیاب پاسخ مشترک اروپایی، دولت های ملی به تنهایی عمل نموده اند. در آلمان مجلس علیای مجلس روز آدینه یک بسته یاری مالی 750 میلیارد یورویی را تایید کرد.

این بسته یاری شامل یک متمم بودجه برای یک قرض جدید 156 میلیارد یوروی و نیز دادن وام و تضمین و یاری برای شرکت ها است. دولت آلمان همچنین ممکن است سهام بعضی از شرکت های دچار مشکل شده را بخرد یا حتی آنها را ملی کند.

دولت اسپانیا هفته پیش یک بسته تحریک مالی به ارزش 100 میلیارد یورو را گفت که شامل یاری به کسب وکارهای کوجک و متوسط که عمده فعالیت های مالی این کشور را شامل می شوند و به علت کاهش تقاضا در سراشیب ورشکستگی هستند و نیز معافیات های مالیاتی و تضمین برای وام می گردد.

بر اساس گزارشی که روز آدینه منتشر شد اقتصاد اسپانیا در سال 2020 ممکن است تا 4.5 درصد به علت شیوع کرونا کوچک گردد.

از طرف دیگر مقامات ایتالیا خوش بینی محتاطانه ای را ابراز نموده اند که ممکن است اقدامات مهار بیماری تاثیرشان را ایجاد نموده باشد. سیلویو بروسافرو، رئیس انستیتوی بهداشت عمومی ایتالیا گفت نمودار انتشار بیماری در کشور از 20 مارس به بعد دارد اندکی پهن می گردد.

آتیلیو فونتانا، فرماندار لومباردی که بدترین شیوع بیماری را در شمال ایتالیا دارد، پیش از اعلام شمار تلفات روز آدینه گفته بود که کاهشی در شمار موارد در روزهای آینده ممکن است رخ دهد.

اما آثار مالی شیوع کووید-19 بر ایتالیا تازه دارد خود را نشان می دهد. آل ایتالیا، شرکت هوایی دولتی ورشکست شده ایتالیا، گفت که حدود 7000 نفر از کارکنانش را تعدیل می نماید و کارخانه فولاد آرسلور میتال در شهر تارانتوی ایتالیا که بزرگترین کارخانه فولاد اروپا از لحاظ ظرفیت است، همه بیش از 8000 نفر کارکنانش را به طور موقت معلق نموده است.

پیش بینی می گردد که فراوری ناخالص داخلی ایتالیا در سال 2020 تا 6.5 درصد کاهش یابد. دولت ایتالیا وعده تصویب دومین بسته محرک مالی 25 میلیارد یوروی را در ماه آوریل داده است، در ماه مارس بسته مشابهی تصویب شده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1191

به "مرگبارترین روزهای شیوع کرونا در اسپانیا و ایتالیا ، روزهای بدتر در راهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگبارترین روزهای شیوع کرونا در اسپانیا و ایتالیا ، روزهای بدتر در راهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید