مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه استان کشور

به گزارش تفطن، خبرنگاران : مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه استان کشور خبر داد.

مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه استان کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شهاب الدین منتظمی اظهار کرد: درحال حاضر سازمان دامپزشکی مرگ پرندگان مهاجر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در سه استان تایید کرده است که یکی از آن ها تالاب میقان در استان مرکزی و دیگری تالاب میل در استان اردبیل است همچنین در یکی از نقاط تالابی در استان مازندران آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش شده است.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست از قبل احتمال می داد که بخشی از پرندگان مهاجر که از کشور روسیه وارد ایران می شوند، به این بیماری مبتلا باشند. از این رو جلساتی با سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت برگزار و هشدارهای لازم برای افزایش پایش و مدیریت این موضوع به دستگاه های مختلف در استان های کشور داده شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه همکاران ما در استان ها هرگونه تلفاتی در پرندگان مهاجر را به سازمان دامپزشکی برای نمونه برداری اعلام می کنند، شرح داد: درحال حاضر تمامی لاشه های پرندگان مرده جمع آوری و به صورت بهداشتی دفع شده است.

منتظمی در پاسخ به این پرسش ایسنا که چه تعداد پرنده تا به امروز به علت ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تلف شده اند، گفت: درحال حاضر آماری در این زمینه ندارم اما تعداد تلفات زیاد نبوده است.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه توصیه هایی از سوی وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی برای مدیریت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ارایه شده است، اظهار کرد: به هرحال درحال حاضر هیچگونه پروانه شکار برای مناطق درگیر بیماری صادر نمی شود و تمامی مناطق به صورت مرتب پایش و لاشه ها با رعایت پروتکل ها جمع آوری می شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1640

به "مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید