مشخصات وان پلاس Nord 2 CE لو رفت

به گزارش تفطن، وان پلاس مدتی قبل از گوشی موسوم به Nord CE رونمایی کرد که مدل ضعیف شده وان پلاس نورد عرضه شده در سال گذشته محسوب می شود. حالا بر اساس یک گزارش نو، وان پلاس قصد دارد به زودی جانشین آن را راهی بازار کند. این گوشی وان پلاس Nord 2 CE نام دارد و با شماره مدل IV2201 و نام مستعار Ivan در دست ساخت واقع شده است. حالا به لطف افشای مشخصات این گوشی، می توانیم به جزئیات آن اشاره کنیم.

مشخصات وان پلاس Nord 2 CE لو رفت

ظاهرا وان پلاس برای گوشی Nord 2 CE نمایشگر 6.4 اینچی امولد با رفرش ریت 90 هرتز در نظر گرفته است. قلب تپنده این گوشی چیپست 6 نانومتری Dimensity 900 است که مدیاتک چند ماه قبل از آن رونمایی کرد. این تراشه از اینترنت 5G پشتیبانی می کند و پردازنده آن از 8 هسته تشکیل شده است. 2 هسته Cortex-A78 سرعت 2.4 گیگاهرتز را ارائه می دهند و 6 هسته Cortex-A55 با سرعت 2 گیگاهرتز انجام وظیفه می کنند. این تراشه در کل رقیب قدرتمندی برای اسنپدراگون 750G محسوب می شود. در ضمنً پردازنده گرافیکی آن از تراشه هایی مانند اگزینوس 2100 و گوگل تنسور اندکی ضعیف تر است ولی روی هم رفته حرف زیادی برای گفتن دارد. چیپست Dimensity 900 از قابلیت هایی مانند دیکد AV1 و بلوتوث 5.2 هم پشتیبانی می کند.

از نظر ظرفیت حافظه داخلی هم باید انتظار بهره گیری از دو ظرفیت 128 و 256 گیگابایتی را داشته باشیم و کاربران برای خرید این گوشی می توانند بین 6 تا 12 گیگابایت رم دست به انتخاب بزنند. ظاهرا در پنل پشتی این گوشی 3 دوربین تعبیه شده است. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 64 مگاپیکسلی خواهد بود و در کنار آن اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی هم قرار گرفته است. در پنل جلویی هم دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی تعبیه شده است.

وان پلاس Nord 2 CE همراه با اندروید 12 راهی بازار خواهد شد که بر روی آن رابط کاربری OxygenOS 12 قرار گرفته است. انرژی این گوشی از طرف باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که از شارژ سریع 65 وات هم پشتیبانی می کند. باید خاطرنشان کنیم نسل قبلی این گوشی از شارژ 30 وات بهره می برد و شارژ کامل آن حدود 50 دقیقه طول می کشد. ظاهرا وان پلاس اوایل 2022 این گوشی را با قیمت بین 317 تا 370 دلار راهی بازار چین می کند. باید ببینیم برای دیگر بازارها، وان پلاس چه قیمتی را برای این گوشی در نظر می گیرد.

در همین رابطه بهتر است به مشخصات وان پلاس Nord CE هم اشاره کنیم. این گوشی همراه با نمایشگر امولد 6.4 اینچی راهی بازار شد که از رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل بهره می برد. قلب تپنده آن چیپست 8 نانومتری اسنپدراگون 750G است و در کنار آن 6 تا 12 گیگابایت رم و همچنین 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است.

در پنل پشتی این گوشی سه دوربین قرار گرفته است. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 64 مگاپیکسلی است و در کنار آن باید به اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی قرار گرفته است. بنابراین به نظر می رسد نسل دوم این گوشی از نظر دوربین های اصلی تفاوت کلیدی با مدل اصلی ندارد. حسگر اثر انگشت آن زیر نمایشگر تعبیه شده که این روزها به یک ویژگی همه گیر بدل شده است. در نهایت نباید بهره گیری از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ 30 وات را از قلم بیندازیم.

بسیاری از کاربران نمی دانند که اوپو و وان پلاس زیرمجموعه هلدینگ BBK هستند و چندین ماه قبل از ادغام تیم های تحقیق و توسعه خود و افزایش همکاری با یکدیگر خبر دادند. وان پلاس از جمله شرکت هایی بود که مانند اپل، هر ساله تعداد اندکی گوشی تازه راهی بازار می کرد. اما حالا مانند شرکت اوپو، روزبه روز در حال افزایش شمار گوشی های خود است و همین رویکرد نگرانی طرفداران این شرکت را به همراه داشته است. از جمله نتایج این رویکرد، می توانیم به کاهش توجه به آپدیت گوشی های میان رده و پایین رده اشاره کنیم.

وان پلاس در بسیاری از بازارها حضور چندانی ندارد. باید ببینیم آیا این شرکت در سال 2022 می تواند سهم بازار خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد یا نه. به نظر شما افزایش تعداد گوشی های وان پلاس، منجر به افت کیفیت این گوشی ها شده است؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2269

به "مشخصات وان پلاس Nord 2 CE لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات وان پلاس Nord 2 CE لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید