معرفی معمار آرامگاه حافظ از زبان تهمینه میلانی

به گزارش تفطن، تهمینه میلانی درباره معماری بنای تاریخی آرامگاه حافظ با انتشار عکسی در صفحه شخصی اینستاگرامش متنی منتشر کرد.

معرفی معمار آرامگاه حافظ از زبان تهمینه میلانی

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

آخرین خبر/ تهمینه میلانی با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت: آندره گدار (André Godard)، معمار فرانسوی و طراح آرامگاه حافظ، در سال 1881 در فرانسه به دنیا آمد. او پس از فارغ التحصیلی در دانشکده هنرهای زیبای پاریس در رشته معماری و باستان شناسی، به معماری شرق و به خصوص ایران علاقمند شد و تحقیقات خود را در این زمینه پیگیری کرد. آندره گدار سهم زیادی در معماری های معروف و زیبای ایران دارد. علاوه بر طراحی آرامگاه حافظ، طراحی و سرپرستی موزه ایران باستان، سعدی در شیراز، طرح ساختمان کتابخانه ملی ایران و ساختمان سه گوش و قدیمی دانشگاه جندی شاپور اهواز از مهمترین طراحی های این معمار در ایران به شمار می فرایند. این باستان شناس در زمان جنگ جهانی دوم که فرانسه به اشغال آلمان درآمده بود، به عنوان نماینده کمیته ملی فرانسه در ایران برگزیده شد. او در سال های حضورش در ایران به شدت به آثار تاریخی و معماری ایران علاقمند شد و با همکاری همسرش، در هشت جزوه این آثار را به طور تفصیلی به زبان فرانسه برای استفاده محققان و پژوهشگران غربی معرفی و تدوین کرد. class= طراح بنای آرامگاه حافظ کیست؟ آندره گدار (André Godard)، معمار فرانسوی و طراح آرامگاه حافظ، در سال 1881 در فرانسه به دنیا آمد. او پس از فارغ التحصیلی در دانشکده هنرهای زیبای پاریس در رشته معماری و باستان شناسی، به معماری شرق و به خصوص ایران علاقمند شد و تحقیقات خود را در این زمینه پیگیری کرد. آندره گدار سهم زیادی در معماری های معروف و زیبای ایران دارد. علاوه بر طراحی آرامگاه حافظ، طراحی و سرپرستی موزه ایران باستان، سعدی در شیراز، طرح ساختمان کتابخانه ملی ایران و ساختمان سه گوش و قدیمی دانشگاه جندی شاپور اهواز از مهمترین طراحی های این معمار در ایران به شمار می فرایند. این باستان شناس در زمان جنگ جهانی دوم که فرانسه به اشغال آلمان درآمده بود، به عنوان نماینده کمیته ملی فرانسه در ایران برگزیده شد. او در سال های حضورش در ایران به شدت به آثار تاریخی و معماری ایران علاقمند شد و با همکاری همسرش، در هشت جزوه این آثار را به طور تفصیلی به زبان فرانسه برای استفاده محققان و پژوهشگران غربی معرفی و تدوین کرد.

مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1523

به "معرفی معمار آرامگاه حافظ از زبان تهمینه میلانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی معمار آرامگاه حافظ از زبان تهمینه میلانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید