مقایسه زوتی دامای X7 با نیسان جوک پلاتینیوم و کوپا T210

به گزارش تفطن، با توجه به میل روزافزون بازار خودروی ایران به استفاده از شاسی بلندهای متوسط و عظیم، برندهای مختلفی در این حوزه وارد شده اند. چینی ها هم که مدت هاست در حال پیشرفت در حوزه خودرو هستند، به این کلاس از خودروها رو آورده اند. زوتی دامای X7 تنها یکی از این نمونه هاست. در این مطلب نگاهی داریم به مقایسه زوتی دامای X7 با نیسان جوک پلاتینیوم و کوپا T210 و این خودرو را در کنار رقبایش آنالیز می کنیم.

مقایسه زوتی دامای X7 با نیسان جوک پلاتینیوم و کوپا T210

مقایسه زوتی دامای X7 با نیسان جوک پلاتینیوم

اولین تفاوت که بین نیسان و دامای وجود دارد، در مفهوم طراحی زیباست. هرچند که بسیاری، نیسان جوک را زشت می دانند، بسیاری هم آن را زیبا و جذاب می بینند. چراغ های نیسان جوک گرد و عظیم است و بدنه خودرو پر از زوایای ریز و درشت است؛ در کل اما به عقیده بعضی منتقدان، خودرو شبیه به یک تخم مرغ درآمده است!

در مقابل، دامای X7 بدنه ای عضلانی دارد. انحنای بیش از اندازه ای که در جوک وجود دارد، شاید موردپسند جوان ها باشد. دامای X7 اما کمی با سلیقه سنتی ها هم جور درمی آید. درست مانند طراحی بیرونی، خودروی ژاپنی در طراحی داخلی سعی نموده که جامعه جوان پسند خود را راضی کند.

با مقایسه زوتی دامای X7 با نیسان جوک پلاتینیوم کاملاْ تعیین است که طراحی داخلی نیسان، ساده است و خطوط منحنی در داخل نیز وجود دارد. نکته جالب درباره طراحی داخلی جوک، رنگ بندی جذاب آن است. در کنار رنگ قالب مشکی که وجود دارد، تزیینات داخلی خودرو به رنگ بدنه خودرو درآمده تا بر زیبایی بصری آن بیافزاید. درباره طراحی داخلی، در دامای X7 هم خطوطی خشن و عضلانی دیده می گردد تا طراحی داخلی و خارجی با هم هم خوانی داشته باشند.

نیسان پیشرانه 1.6 لیتری برای بازار ایرانی در نظر گرفته است. فراوری 117 اسب بخار قدرت با 157 نیوتن متر گشتاور از ویژگی های این پیشرانه است. در مقابل پیشرانه دامای X7، دو لیتری است و توانایی فراوری 190 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر هم گشتاور را دارد.

از نظر امکانات و آپشن ها، دامای X7 آپشن هایی مثل سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، حالت رانندگی نرمال و اسپرت، ترمز پارک برقی، سنسور جلو و عقب، نویگیشن و صندوق عقب برقی دارد که در نیسان جوک وجود ندارد. در عوض نیسان جوک پلاتینوم هم آپشن هایی مثل چراغ شور، سیستم ارتفاع نور اتومات، مه شکن جلو، دوربین 360 درجه، سیستم تشخیص اشیای متحرک و سنسور تغییر لاین دارد که در دامای موجود نیست.

مقایسه زوتی دامای X7 با کوپا T210

هر دو خودرو، محصول شرکت زوتی هستند و محصولات هر دو در ردیف خودروهای کراس اوور یا شاسی بلندهای متوسط طبقه بندی می شوند. کوپا T210 را شرکت ریگان خودرو وارد می نماید. در چین، همه کوپا را با نام زوتی T600 کوپه می شناسند.

دو خودرو شباهت زیادی به هم دارند؛ کوپا T210 مانند دامای X7 از خودروهای طراحی شده در کشور آلمان (فولکس واگن تیگوان) الگوبرداری نموده است تا این خودرو هم طراحی به روزی داشته باشد. چراغ های جلوی خودرو کشیده هستند و با سپر جلویی عظیم خودرو که قبل از هر المان دیگری در طراحی به چشم می آید، هماهنگ به نظر می رسد. خطوط افقی کناری خودرو، باعث شده تا کوپا بیش تر یک خودروی اسپرت به نظر آید.

با مقایسه زوتی دامای X7 با و کوپا T210 از نظر قدرت موتور، دامای X7 قدرتمندتر از برادرش ظاهر می گردد. قدرت دامای 190 اسب بخار است و 250 نیوتن متر هم گشتاور دارد. قدرت کوپا اما 156 اسب بخار است و 210 نیوتن متر هم گشتاور دارد. قیمت کوپا از دامای هم کم تر است.

دوربین 360 درجه ، سنسور یاری پارک در بخش های عقب و جلو، سیستم استارت، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، رادار خطی و نقطه کور، فرمان تنظیم شونده و سقف پانورامیک سانروف، پشت آمپر دیجیتال، تنظیم جایگاه شاگرد از ردیف عقب، درب صندوق برقی، ترمز پارک برقی، شارژر بی سیم تلفن همراه، سنسور نور، گرمکن جایگاه های جلو، برف پاککن اتوماتیک و … از آپشن های کوپا T210 تیپ فلگشیپ هستند.

امیدواریم که این مطلب مقایسه توانسته باشد اطلاعات خوبی از خودروی زوتی دامای X7 در اختیارتان گذاشته باشد.

درباره زوتی دامای X7 بیشتر بخوانید:

  • معرفی زوتی دامای X7 و آنالیز بازار آن در ایران
  • تجربه رانندگی با زوتی دامای X7
منبع: دیوار
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1449

به "مقایسه زوتی دامای X7 با نیسان جوک پلاتینیوم و کوپا T210" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه زوتی دامای X7 با نیسان جوک پلاتینیوم و کوپا T210"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید