مقایسه پوکت و ساموئی در تایلند

به گزارش تفطن، پوکت (Phuket) و سامویی (Samui) دو جزیره معروف در کشور تایلند می‌باشند که هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر هستند و نسبت به جاذبه‌هایی که دارند، بسیار جذاب و معروف هستند.

مقایسه پوکت و ساموئی در تایلند

مقایسه هزینه اقامت جزایر پوکت و ساموئی

هزینه اقامت، غذا و تفریحات مختلف در این دو جزیره تقریبا مانند هم بوده و هزینه رسیدن به پوکت نسبت به ساموئی کمی ارزان است. پوکت به خاطر مراکز خرید بزرگ و رستوران‌های زیادی که دارد گردشگران بیشتری به سوی خود جذب می‌کند. در مقابل هزینه اقامت در سامویی نسبت به پوکت کمی بیشتر می‌باشد.

مقایسه سواحل جزایر پوکت و ساموئی

سواحل پوکت به داشتن چشم اندازهای زیبا و تفریحات ساحلی لذتبخش معروف هستند. اگر به پاتانگ، شلوغ ترین ساحل جزیره پوکت بروید، شب‌هایی پر از انرژی و غذاهای خوشمزه شما را غافلگیر خواهد کرد. سواحل ساموئی به اندازه پوکت شلوغ و پرطرفدار نیستند اما بسیار مناسب برای غواصان به شمار می‌روند. بیشتر سواحل ساموئی چشم‌اندازهای زیبا خلیج تایلند دارند که این می‌تواند برای کسانی که به دنبال استراحت در سواحل هستند محل مناسبی باشد. چاونگ و لامائی دو ساحل شلوغ این جزیره هستند اما در نقاط مختلف آن سواحل دنج و خلوت هم بسیار است. با دانستن قیمت تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم به یکی از جزایر پوکت و ساموئی بروید.

مقایسه آب و هوای جزایر پوکت و ساموئی

پوکت آب و هوایی استوایی داشته و در تمام طول سال گرم می‌باشد.میزان بارندگی در پوکت در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بیشتر از ماه‌های دیگر است. در این مدت باران در مدت کم اما با شدت زیاد می‌بارد اما همچنان زمان مناسبی برای سفر می‌باشد چون قیمت‌ها ارزان است و روزهای آفتابی زیادی دارد. ساموئی هم مانند پوکت دارای آب و هوای استوایی بوده و سه فصل مجزا دارد: فصل بارندگی، فصل خشک، فصل گرم. هوا مانند پوکت همیشه گرم است اما در فصل بارندگی، بارش‌های سنگینی دارد و غواصی در این زمان اصلا توصیه نمی‌گردد. فصل خشک پوکت بین دسامبر تا فوریه (آذر تا بهمن) و فصل گرم آن بین مارس و آوریل (اسفند و فروردین) می‌باشد. ساموئی از آوریل تا اکتبر (فروردین تا مهر) آب و هوای خوبی دارد.

مقایسه دسترسی به جزایر پوکت و ساموئی

برای دستیابی به جزایر پوکت هم از طریق زمین و هم از طریق هوا می‌توان اقدام کرد. در هر کدام از شهرهای تایلند که باشید با اتوبوس و یا قطار نیز می‌توانید به پوکت بروید. سفر به ساموئی فقط از راه هوا و دریا ممکن بوده و مسیر زمینی ندارد. هر روز پروازهایی از پوکت، بانکوک و کوالالامپور به این جزیره انجام می‌گردد که هزینه بلیط آن کمی گران است.

انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 68

به "مقایسه پوکت و ساموئی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پوکت و ساموئی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید