تور ارزان ایتالیا: منتقدان درباره دیشب در سوهو چه می گویند؟ یک فیلم ترسناکِ هیجان انگیز و دیدنی (جشنواره ونیز 2021)

به گزارش تفطن، فیلم دیشب در سوهو (Last Night in Soho) به کارگردانی ادگار رایت و با بازی آنیا تیلور-جوی در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز روی پرده رفت که توانسته رضایت اغلب منتقدان و سینمادوستان را به دست آورد.

تور ارزان ایتالیا: منتقدان درباره دیشب در سوهو چه می گویند؟ یک فیلم ترسناکِ هیجان انگیز و دیدنی (جشنواره ونیز 2021)

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

ادگار رایت، کارگردان فیلم پیروز بیبی راننده (Baby Driver) سال جاری با یک فیلم ترسناک راهی جشنواره وهم شده است. رایت بیشتر برای همکاری با دو دوست خود، یعنی سایمون پگ و نیک فراست و بعلاوه ساخت سه گانه سه طعم کورنتو شناخته می گردد، اما اینطور که پیداست فیلم تازه او یعنی دیشب در سوهو پتانسیل این را دارد که به برترین و محبوب ترین اثر این کارگردان چهل وهفت ساله انگلیسی تبدیل گردد.

این تریلر روانشناختی بخشی از زندگی یک طراح مُد به نام الوئیز را به تصویر می کشد که به طرز عجیبی قادر است در زمان سفر کند و به دهه 1960 میلادی برود. الوئیز در آن سال ها با خواننده زیبا و فوق العاده ای به نام سندی آشنا می گردد، اما رفته رفته داستان رنگ و بویی مالیخولیایی به خود می گیرد و رویاهای خوش گذشته و زیبایی های نوستالژی رنگ می بازند و اتفاقات ترسناک و خشنی رخ می دهد.

از میان بازیگران این فیلم می توان به توماسین مک کنزی، آنیا تیلور-جوی، مت نامیت، ریتا تاشینگهم، ترنس استامپ و دایانا ریگ اشاره نمود. فیلم نامه دیشب در سوهو را ادگارد رایت و کریستی ویلسون به طور مشترک نوشته اند و وظیفه ساخت موسیقی و فیلم برداری آن را هم به ترتیب استیون پرایس و چونگ چونگ هون برعهده داشته اند. دیشب در سوهو برای اکران در تاریخ 7 آبان (29 اکتبر) برنامه ریزی شده است.

تا به این ساعت برای دیشب در سوهو در متاکریتیک و راتن تومیتوز بر اساس 13 و 15 آنالیز امتیاز 74 از 100 و 73 از 100 به ثبت رسیده است.

گزیده نقدهای فیلم دیشب در سوهو

دیوید رونی از هالیوود ریپورتر

  • امتیاز: 90 از 100

دیشب در سوهو یک فیلم فوق العاده لذت بخش است که از بازی با ژانر لذت می برد؛ فیلم تازه رایت از فانتزیِ سفر در زمان به افسانه ای تاریک تبدیل می گردد. قصه ای پررمز و راز که جای خود را به کابوسی وحشتناک می دهد. دیشب در سوهو به خوبی یک تصویر خوفناک از بریتانیای دهه 1960 را به نمایش می گذارد.

زان بروکس از گاردین

  • امتیاز: 80 از 100

ادگار رایت، نویسنده و کارگردان بریتانیایی، بسیاری از المان ها و ویژگی های [سینمایی] دهه 1960 را برداشته، آن ها را رنگ آمیزی نموده و کاری می نماید تا تمام اجزای فیلم مطابق خواست او عمل نمایند (به ساز او برقصند). دیشب در سوهو فیلمی کاملاً احمقانه و در عین حال بسیار لذت بخش است.

مارشال شفر از اِسلَش فیلم

  • امتیاز: 75 از 100

دیشب در سوهو با همه شگفتی ها و فراز و فرودهایش به ما نشان می دهد در یک سبک قدیمی هم می توان کارهای خلاقانه و تازهی انجام داد. رایت هنوز تمام توانایی های خود به اسم یک فیلم ساز را بروز نداده است، اما تماشا کوشش او برای طی کردن پله های ترقی خشنود نماینده است.

رئالیسم جادوییِ ضد نوستالژی نیمه شب در پاریس وودی آلن را در نظر بگیرید و سپس آن را با روانکاوی های زنانه برگمان در پرسونا ترکیب کنید و در دست آخر پالِت های رنگی فیلم های جالو* را به سراسر اثر اضافه کنید تا به فیلم تریلر و اکشن تازه رایت، یعنی دیشب در سوهو برسید.

* شرح: جالو (Giallo ) گونه ای از آثار تریلر یا ترسناک در ادبیات و سینمای ایتالیا در قرن بیستم هستند که مؤلفه هایی از ژانرهای جنایی، اسلشر، معمایی، تریلر روان شناختی و وحشت روان شناختی را در خود جای داده اند.

گای لُج از ورایتی

  • امتیاز: 50 از 100

در سراسر فیلم علاقه ادگار رایت به فیلم های درجه دو (B-movies)، روحیه تهاجمی مردم بریتانیا و محله های کوچک و روبه فراموشی لندن مشهود است. اما این المان ها کارکرد خاصی در فیلم ندارند و در فیلم نامه به درستی با یکدیگر همراه نشده اند. بعلاوه داستان فراطبیعی اثر هم از عمق چندانی برخوردار نیست.

هفتادو هشتمین دوره جشنواره وهم از چهارشنبه شروع شده و تا 20 شهریور (11 سپتامبر) ادامه خواهد داشت. فیلم های مهم و جالب توجه ای همچون مادران موازی به کارگردانی پدرو آلمودوار و قدرت سگ از جین کمپیون در بخش مسابقه اصلی برای دریافت شیر طلایی با یکدیگر رقابت خواهند کرد، اما فیلم های مورد انتظاری همچون تل ماسه و دیشب در سوهو هم در بخش خارج از مسابقه جشنواره وهم 2021 به نمایش در خواهند آمد تا جشنواره وهم سال جاری به یکی از برترین رویدادهای سینمایی چند سال اخیر تبدیل گردد.

منبع: Metacritic

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2083

به "تور ارزان ایتالیا: منتقدان درباره دیشب در سوهو چه می گویند؟ یک فیلم ترسناکِ هیجان انگیز و دیدنی (جشنواره ونیز 2021)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: منتقدان درباره دیشب در سوهو چه می گویند؟ یک فیلم ترسناکِ هیجان انگیز و دیدنی (جشنواره ونیز 2021)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید