مک بوک ایر بعدی شاید کیبورد سفید و تراشه M2 داشته باشد

به گزارش تفطن، گویا نسل بعدی مک بوک ایر ویژگی های جدیدی دارد که برخی از آن ها هم اکنون در مک بوک تازه رونمایی شده پرو وجود دارند. یکی از افشاگران به نام Dylandkt به تازگی این موضوع را مطرح نموده است. برای اطلاع باید بگوییم که نگاهی به گذشته و آنالیز سابقه این فرد در زمینه افشای اطلاعات نشان می دهد که این شخص پیش تر به خوبی توانسته است که اطلاعات مختلفی را درباره برنامه های آینده اپل افشا کند.

مک بوک ایر بعدی شاید کیبورد سفید و تراشه M2 داشته باشد

با توجه به صحبت های این فرد می توانیم بگوییم که نسل بعدی مک بوک ایر از نظر طراحی ظاهری شبیه به مدل های تازه مک بوک پرو خواهد بود، اما در مقایسه با مک بوک پرو باریک تر است. بعلاوه گویا اپل می خواهد که نسل تازه مک بوک ایر را در رنگ های متنوع همچون آی مک 24 اینچی عرضه کند. نکته جالب توجه در صحبت های این فرد این است که شاید اپل کاری کند که طراحی ظاهری نسل تازه مک بوک ایر به جای کاهش ضخامت در جلوی دستگاه، ضخامت یکسانی را در سرتاسر بدنه خود داشته باشد.

این شخص بعلاوه می گوید که حاشیه نمایشگر مک بوک ایر تازه به رنگ سفید خواهد بود و اپل از کیبورد با رنگ سفید و مجهز به دکمه های فانکشن هم در نسل تازه مک بوک ایر استفاده خواهد نمود. در نهایت این شخص می گوید که شاید این لپ تاپ مجهز به وب کم با رزولوشن 1080p باشد.

با وجود مطرح شدن این اطلاعات، باید بگوییم که گویا در مک بوک ایر بعدی از کارت خوان SD یا پورت HDMI خبری نخواهد بود. در نتیجه نبود این دو باعث می گردد که ظاهر این دستگاه تفاوت بیشتری را با نسل فعلی مک بوک پرو داشته باشد.

از ویژگی های ظاهری که بگذریم، انتظار می رود که مک بوک ایر تازه مجهز به تراشه اپل M2 باشد. البته فکر نمی کنیم که این تراشه از لحاظ قدرت پردازشی مشابه دو تراشه تازه معرفی شده M1 مکس و M1 پرو باشد. زیرا همان گونه که می دانید جامعه هدف مک بوک ایر را کاربرانی تشکیل می دهند که به قدرت پردازشی بسیار زیادی نیاز ندارند.

این افشاگر در صحبت هایش می گوید:

شایعه ها و اطلاعات منتشر شده در گذشته عنوان می نمایند که تراشه M2 از لحاظ تعداد هسته های واحد CPU مشابه تراشه M1 خواهد بود و CPU این تراشه 8 هسته پردازشی دارد. با این وجود به نظر می رسد که اپل با به روزرسانی واحد گرافیکی این تراشه به جای استفاده از واحد گرافیکی 7 یا 8 هسته ای، از یک واحد گرافیکی مجهز به 9 یا 10 هسته پردازشی در آن استفاده خواهد نمود.

بعلاوه بعضی افشاگران گفته اند که اپل در حال طراحی آداپتور 30 واتی برای نسل تازه مک بوک ایر است و انتظار می رود که همچون مک بوک ایر M1، در این نسل هم از فن خبری نباشد.

دیگر شایعه های منتشر شده عنوان می نمایند که مک بوک ایر بعدی همچون نسل تازه مک بوک پرو، شاید نمایشگر مجهز به ناچ داشته باشد. اگر اپل از وب کم با رزولوشن 1080p در نسل تازه مک بوک ایر استفاده کند، استفاده از ناچ در این دستگاه منطقی به نظر می رسد.

البته باید عنوان نمود که استفاده از ناچ همراه با حاشیه هایی به رنگ سفید باعث می گردد که این لپ تاپ ظاهری عجیب داشته باشد. بعلاوه ممکن است که نسل تازه مک بوک ایر مجهز به نمایشگر Mini-LED باشد. البته Dylandkt معتقد است که اپل از فناوری ProMotion در مک بوک ایر استفاده نخواهد نمود.

بعلاوه ممکن است اپل نام این لپ تاپ را هم به کل عوض کند و این لپ تاپ را تنها با نام مک بوک معرفی کند. در نهایت باید گفت که شایعه های منتشر شده عنوان می نمایند که نسل تازه مک بوک ایر در اواسط 2022 یا اواخر این سال رونمایی و عرضه خواهد شد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2164

به "مک بوک ایر بعدی شاید کیبورد سفید و تراشه M2 داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک ایر بعدی شاید کیبورد سفید و تراشه M2 داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید