5 محصول مهم اپل که در سال 2022 منتظر معرفی آن ها هستیم

به گزارش تفطن، طبق تازهترین گزارش های منتشر شده، اپل در آینده نزدیکی از طیف وسیعی از محصولات تازه رونمایی خواهد نمود. در ادامه به 5 محصول تازه اپل می پردازیم که احتمالا می توانند در سال 2022 توجهات زیادی را جلب نمایند و به همین دلیل منتظر معرفی آن ها هستیم.

5 محصول مهم اپل که در سال 2022 منتظر معرفی آن ها هستیم

1. ایرپادز پرو 2

در زمینه نسل تازه ایرپادز پرو 2 انتظارات زیادی وجود دارد و از بین آن ها مثلا می توانیم به طراحی تازه، قابلیت های مربوط به تندرستی و حتی پشتیبانی از استاندارد Lossless اشاره کنیم. این قابلیت به آهنگ ها اجازه می دهد که تقریبا تمام جزئیات ارائه شده هنگام ضبط را حفظ نمایند و بنابراین مستمعین از کیفیت صوتی بالاتری بهره مند می شوند و در نتیجه تجربه لذت بخش تری برای آن ها رقم می خورد. گفته می گردد این هدفون احتمالا با پایه های کوچک تر و شاید بدون پایه عرضه گردد و از سنسورهای حرکتی برای قابلیت های مربوط به تندرستی استفاده می نماید.

اپل ماه ها قبل نتایج پژوهشی را منتشر کرد که در این تحقیق، نحوه استفاده از ایرپادز برای آنالیز شرایط تنفس کاربران آنالیز شده است. بعلاوه مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، به تازگی در گزارش خود نوشته که این هدفون با چیپ بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی عرضه خواهد شد. بهبود چیپ می تواند منجر به بهتر شدن پهنای باند گردد که این مشخصه برای پشتیبانی از استاندارد Lossless مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حال حاضر فناوری بلوتوث به تنهایی نمی تواند این حجم از داده را مدیریت کند ولی با استفاده از یک چیپ متفاوت، احتمالا این مشکل حل خواهد شد.

با توجه به اینکه گویا این محصول به این زودی ها معرفی نمی گردد، نسل اول ایرپادز پرو به لطف قابلیت حذف صدای محیط و هماهنگی بالا با زیست بوم اپل همچنان گزینه خوبی محسوب می گردد.

2. مک بوک ایر با طراحی و امکانات تازه

اپل چند ماه قبل دو مدل تازه مک بوک پرو را معرفی کرد که سروصدای زیادی راه انداخته اند. اما واقعیت این است که این دو مدل بیشتر مناسب کاربران حرفه ای هستند و عموم کاربران به مک بوک ایر علاقه بیشتری دارند. در رابطه با نسل تازه مک بوک ایر که گویا از چیپست M2 بهره می برد، گزارش های مختلفی منتشر شده و نشانه ها حاکی از آن است که با یکی از برترین مدل ها در تاریخ این محصول سروکار داریم.

گفته می گردد مدل تازه مک بوک ایر اپل در سال 2022 با بدنه باریک تر و سبک تری از راه می رسد و برای طراحی آن هم از المان های مک بوک پرو و آی مک 24 اینچی استفاده شده است. به همین دلیل باید انتظار بهره گیری از حاشیه های سفید اطراف نمایشگر را داشته باشیم که ضخامت کمتری نسبت به گذشته دارند. اپل سال گذشته آی مک تازه را با رنگ های متنوعی راهی بازار کرد و احتمالا بعضی از این رنگ ها برای مک بوک ایر تازه هم استفاده می گردد.

در رابطه با نمایشگر این لپ تاپ هنوز با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم ولی ممکن است با نمایشگر mini-LED از راه برسد که مدل های تازه مک بوک پرو هم از همین فناوری بهره می برند. در رابطه با نام گذاری این لپ تاپ هم یکی از افشاگران مدعی شده که اپل پسوند ایر را کنار می گذارد و این لپ تاپ با نام مک بوک به دست کاربران می رسد. همان طور که در ابتدای این بخش گفتیم، اپل برای این لپ تاپ از چیپست M2 استفاده خواهد نمود که اگرچه قدرت آن به M1 پرو و M1 مکس نمی رسد، اما روی هم رفته در مقایسه با M1 امکانات بیشتری را ارائه می نماید.

3. آیفون 14 پرو با نمایشگر حفره دار

اپل برای سری آیفون 13 بریدگی نمایشگر را به طور مختصری کوچک تر نموده ولی در کل سال هاست که مدل های مختلف آیفون از نظر طراحی پنل جلویی تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. اما طی ماه های گذشته گزارش های جالبی در خصوص نمایشگر مدل های پرو آیفون 14 منتشر شده است. در ابتدا گفته می شد که این دو گوشی از نمایشگر با یک حفره بهره می برند. ولی یکی از افشاگران مشهور مدعی شده که نمایشگر این دو گوشی با دو حفره دایره ای و قرصی شکل راهی بازار می شوند. گویا حفره دایره ای میزبان پروژکتور نقطه ای فیس آی دی خواهد بود و در حفره بزرگ تر دوربین سلفی و دوربین مادون قرمز مربوط به سیستم فیس آی دی تعبیه شده است.

اپل در امسال میلادی از 4 مدل سری آیفون 14 رونمایی خواهد نمود. آیفون 14 با نمایشگر 6.1 اینچی، آیفون 14 مکس با نمایشگر 6.7 اینچی، آیفون 14 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی راهی بازار خواهند شد. در دو سال گذشته اپل مدل مینی آیفون را هم عرضه نموده که گویا این گوشی چندان توجه کاربران را جلب ننموده است و به همین دلیل در سال 2022 خبری از آیفون 14 مینی نخواهد بود.

در رابطه با مدل های پرو به غیر از نمایشگر حفره دار، باید انتظار بهره گیری از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی را هم داشته باشیم که ظاهرا سنسور آن نسبت به نسل قبلی بسیار بزرگ تر است و احتمالا به غیر از بهبود کیفیت مربوط به عکاسی، فیلم برداری 8K را هم امکان پذیر خواهد نمود. به نظر می رسد این دو گوشی اپل در سال 2022 به لطف نمایشگر مبتنی بر دو حفره می توانند سروصدای زیادی ایجاد نمایند.

4. هدست واقعیت ترکیبی

اپل به احتمال زیاد اواخر 2022 از اولین هدست واقعیتی ترکیبی خود رونمایی می نماید. در حال حاضر این نوع هدست ها مسائل زیادی دارند و استفاده از آن ها تجربه چندان لذت بخشی نیست. از طرف دیگر باید به محدودیت های نرم افزاری این حوزه هم اشاره کنیم که مسائل زیادی را برای هدست ها ایجاد می نمایند.

گفته می گردد اولین هدست اپل از دو نمایشگر میکرو OLED و یک پنل AMOLED بهره می برد. بنا به شایعه های منتشر شده، این محصول از دو تراشه بهره می برد و گفته می گردد یکی از این تراشه ها عملکردی در حد M1 پرو موجود در تازهترین نسل مک بوک پرو ارائه می دهد. مینگ-چی کو بر این باور است که اپل نمی خواهد این هدست را فقط به عنوان یک گجت گیمینگ راهی بازار کند بلکه می خواهد هدست موردنظر برای دیگر کارنمودها هم آماده باشد. این محصول بدون شک با قیمت پایینی راهی بازار نمی گردد و گویا قیمت آن حداقل 2000 دلار خواهد بود. روی هم رفته با توجه به اینکه دیگر شرکت ها در این حوزه موفقیت چندانی به دست نیاورنده اند، باید ببینیم اپل برای موفقیت چه راهکارهایی را در نظر گرفته است.

5. آیپد پرو

در نهایت باید به نسل تازه آیپد پرو اشاره کنیم. گفته می گردد این تبلت از پنل پشتی شیشه ای بهره می برد و کاربران می توانند با استفاده از استاندارد مگ سیف به طور بی سیم آن را شارژ نمایند. به لطف این مشخصه، اپل لوازم جانبی متنوعی را با موضوع استاندارد مگ سیف برای این تبلت عرضه خواهد نمود.

از دیگر ویژگی هایی که از آن انتظار داریم، می توانیم به داشتن باتری بزرگ تر و ماژول دوربین مشابه آیفون 13 اشاره کنیم. بعلاوه نباید بهره گیری این تبلت از چیپست M2 را از قلم بیندازیم. مدل 12٬9 اینچی نسل قبلی با نمایشگر mini-LED از راه رسید ولی امسال برای مدل 11 اینچی هم می توانیم انتظار بهره گیری از این نمایشگر را داشته باشیم. با توجه به اینکه آیپدها روزبه روز قدرتمندتر می شوند، امیدواریم این شرکت توجه بیشتری به آپدیت iPadOS 16 نشان دهد تا به خصوص در زمینه چندوظیفگی امکانات بیشتری پیدا نمایند.

سخن آخر

همان طور که گفتیم اپل در سال 2022 از چندین محصول تازه رونمایی خواهد نمود ولی در این مطلب به 5 محصولی پرداختیم که افراد زیادی منتظر معرفی آن ها هستند. در سال 2022 چشم انتظار کدام محصول اپل هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2305

به "5 محصول مهم اپل که در سال 2022 منتظر معرفی آن ها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 محصول مهم اپل که در سال 2022 منتظر معرفی آن ها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید