هزینه استفاده از تاکسی های آنلاین و شهری در روزهای همه گیری ویروس کرونا

به گزارش تفطن، خبرها از کم شدن شدت شیوع ویروس کووید 19 در کشور می گوید و رئیس جمهوری نیز از شروع به کار مشاغل کم خطر در کشور خبر داده است. شروع به کار این مشاغل در همه استان ها از 23 فروردین و در تهران از 30 فروردین است. برخی از متخصصان، کارشناسان و مردم نگران بالا رفتن آمار بیماران در جریان تردد روزانه هستند، در مقابل این موضوع، پیشنهاد داده شده است به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، از خودروهای شخصی، تاکسی های اینترنتی و آژانس استفاده شود.

هزینه استفاده از تاکسی های آنلاین و شهری در روزهای همه گیری ویروس کرونا

جدا از این موضوع که پیش از این تلاش های بسیاری برای ایجاد فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در کشور انجام گرفته بود و بازگشت شرایط به قبل نمی تواند نتایج خوبی در حوزه ترافیک، آلودگی، محیط زیست و در کل مدیریت شهری به همراه داشته باشد، به طور حتم استفاده از خودرو شخصی یا تاکسی های دربست بسیار هزینه بر خواهد بود. خوب است نگاهی به هزینه های حدودی روزانه و ماهانه هر شاغل برای اجرای این پیشنهاد بیندازیم.

اگر با خودروی شخصی به محل کار برویم

اگر برای کارمندی مسافت بین محل کار و خانه کوتاه (نمونه فلکه دوم صادقیه تا چهارراه کارگر) باشد، باید روزانه جهت رفت و برگشت را چیزی در حدود 20 کیلومتر رانندگی کند. با حساب اینکه خودروها در ترافیک و محیط های شهری میانگین در هر 100 کیلومتر 10 لیتر سوخت مصرف می کنند، این خودرو روزانه 2 لیتر و در هر ماه کاری 26 روزه، چیزی در حدود 52 لیتر بنزین مصرف می کند. این شخص باید ماهانه 78 هزار تومان برای بنزین با قیمت لیتری هزار و 500 تومان هزینه کند.

با در نظر دریافت مسافتی متوسط (نمونه فلکه دوم صادقیه تا فلکه چهارم تهرانپارس) برای یک شاغل، او باید روزانه حدود 50 کیلومتر جهت رفت و برگشت را طی کند. با حساب سوخت هر 100 کیلومتر، 10 لیتر، این خودرو روزانه 5 لیتر و در هر ماه کاری 26 روزه، حدود 130 لیتر بنزین مصرف می کند. با توجه به سهمیه ماهانه 60 لیتری هر خودرو، این شخص باید ماهانه حدود 300 هزار تومان هزینه بنزین بپردازد.

برای شاغلانی که باید مسافتی بلند (نمونه فلکه دوم صادقیه تا مرکز شهر کرج) را برای رسیدن به محل کار خود طی کنند، جهت رفت و برگشت حدود 100 کیلومتر در نظر گرفته شده است. با حساب سوخت هر 100 کیلومتر، 10 لیتر، این خودرو روزانه 10 لیتر و در هر ماه کاری 26 روزه، حدود 260 لیتر بنزین مصرف می کند. با توجه به سهمیه ماهانه 60 لیتری هر خودرو، این شخص باید ماهانه حدود 690 هزار تومان هزینه بنزین بپردازد.

* علاوه بر تمام این مبالغ، باید هزینه کرایه پارکینگ روزانه را نیز به آن افزود.

در ادامه بخوانید:

مصرف بنزین در روزهای خانه نشینی آب رفت

اگر برای تردد از تاکسی اینترنتی استفاده کنیم

شاغلانی که مسافتی کوتاه را برای رسیدن به محل کار طی می کنند، روزانه برای رفت و برگشت با تاکسی های اینترنتی باید حدود 35 تا 40 هزار تومان هزینه کنند. این مبلغ در هر ماه کاری 26 روزه، به چیزی در حدود 900 هزار تا یک میلیون تومان می رسد.

اگر مسافت متوسط را برای یک شاغل در نظر بگیریم، هزینه رفت و برگشت روزانه او حدود 50 تا 60 هزار تومان خواهد شد. این شخص باید ماهانه حدود یک میلیون 300 تا یک میلیون 500 هزار تومان هزینه حمل و نقل با تاکسی های اینترنتی را بپردازد.

حال اگر مسافتی بلند را برای یک شاغل در نظر بگیریم، او روزانه باید حدود 70 تا 90 هزار تومان برای استفاده از تاکسی های اینترنتی هزینه کند. این مبلغ در هر ماه کاری 26 روزه، حدودا بین یک میلیون و 800 هزار تومان تا دو میلیون و 300 هزار تومان هزینه کند.

* در صورتی که یکی از مقاصد در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا باشد، نرخ عوارض به مبالغ فوق اضافه می شود.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1652

به "هزینه استفاده از تاکسی های آنلاین و شهری در روزهای همه گیری ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه استفاده از تاکسی های آنلاین و شهری در روزهای همه گیری ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید