هنگام مصرف غذاهای خیابانی هند حواستان به این موارد باشد!

به گزارش تفطن، غذاهای خیابانی در هند

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عادت دارید مرغ های قدیمی و یخ زده مصرف کنید، رعایت نکات زیر می تواند در حفظ سلامتی شما تاثیر گذار باشد. این مقاله از خبرنگاران، بهترین و مهم ترین نکات برای مصرف غذاهای خیابانی در هند را ارائه می نماید. اگر چه شاید در یک قاعده کلی بتوان گفت که مصرف برخی از غذاهای خیابانی برای سلامتی انسان بسیار مضر هستند اما همواره هم اینطور نیست. در صورت سفر به هند، غذاهای خیابانی باید بخشی از تجربه سفرتان را تشکیل دهد. در ادامه با ما باشید:

هنگام مصرف غذاهای خیابانی هند حواستان به این موارد باشد!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

1- هرگز از مصرف غذاهای خیابانی نترسید. این کشور هم مثل سایر کشورهای گرمسیری، غذاهای خیابانی و خوشمزه فراوانی دارد. در شمال هند، پیراشکی گوشت و سبزیجات بهترین غذای خیابانی ای است که نمونه آن حتی در مجلل ترین رستوران های هند هم وجود ندارد پس طعم بی نظیر آن را از دست ندهید!

2- برای خوردن غذا، به محل هایی بروید که افراد بومی به آنجا می روند. سمبوسه محلی یکی دیگر از بهترین غذاهای خیابانی هند است که امتحان آن خالی از لطف نخواهد بود.

3- غذاهای خیابانی، وعده های چندان سنگینی نیستند پس می توانند برای استراحت های کوتاه مدت مفید باشند. البته حواستان باشد چون شما از مدت نگهداری گوشت و مرغ در فضای آزاد هیچ اطلاعی ندارید. این نوع گوشت ها معمولا از مواد چاشنی پر شده و بعد سرخ می شوند. اما یک استثنا وجود دارد: فروش کتلت و همبرگرهای گوشت گاو در میدان آرپورا / آنجونا (واقع در گوا) هواداران زیادی دارد، ولی به احتمال زیاد غرفه های کوچکی که به فروش همبرگر گوشت می پردازند، در تمام طول روز در فضای آزاد هستند. به شعبه های زنجیره ای مثل شاورما می توانید کاملا اعتماد کنید و همبرگر گوشت آن را با خیال راحت امتحان کنید.

4- نکته ای که برای خرید غذاهای خیابانی باید در نظر بگیرید، تمیز بودن محل طبخ غذا است. بهتر است حواستان به استفاده از چاقوهای کثیف و یا تخته برش های قدیمی باشد چون صرف غذا در این مکان ها بسیار مضر است. یادتان باشد حفظ سلامتی تان به انتخاب رستوران های تمیز وابسته است.

5- از نوشیدنی های خیابانی (که گرم نیستند) خودداری کنید. از آنجاییکه آب های خیابانی جوشانده نمی شوند، مصرف آن ها ممکن است مضرات بسیاری را به همراه داشته باشد. مثلا آب یخی که در رستوران های هندی سرو می گردد ممکن است تمیز نباشد، چون یخ های آن از آب های تمیزی تهیه نشده است. اگر بومیان و افراد محلی از این آب ها استفاده می نمایند، به این معنا نیست که این آب ها تمیزند، به عبارت دیگر، بدن افراد بومی به مصرف این آب ها عادت نموده و مقاوم شده است.

6- احتیاط در برابر سس های خیابانی یکی دیگر از نکاتی است که باید در نظر بگیرید. اگر در کنار سمبوسه شما یک سس و چاشنی هم سرو شد، باید بدانید که این سس ها و چاشنی ها از آب های تمیزی فراوری نشده و دائما در معرض آفتاب قرار گرفته اند. البته، شاید نتوانید در برابر مصرف این سس ها مقاومت کنید! اما بد نیست بدانید که گاهی اوقات، آب زیادی به این سس ها اضافه می گردد تا مقدار آن بیشتر شده و در برابر نور آفتاب تبخیر نگردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 713

به "هنگام مصرف غذاهای خیابانی هند حواستان به این موارد باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگام مصرف غذاهای خیابانی هند حواستان به این موارد باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید