استادیوم ویسنته کالدرون ؛ خانه پسران ماتریس اسپانیا

به گزارش تفطن، در این بخش از معرفی استادیوم خبرنگاران با هم سری به استادیوم خانگی یکی از تیم های پیروز این روزهای اسپانیا و اروپا می زنیم، تیم مربی متعصب و گاهی عصبی به نام دیه گو سیمئونه. با ما همراه باشید تا باهم بیشتر با استادیوم ویسنته کالدرون استادیوم اختصاصی تیم اتلتیکو مادرید بیشتر آشنا شویم.

استادیوم ویسنته کالدرون ؛ خانه پسران ماتریس اسپانیا

استادیوم ویسنته کالدرون

استادیوم ویسنته کالدرون در سال 1960 به عنوان جایگزینی برای استادیوم قبلی اتلتیکو مادرید به نام Metropolitano ساخته شد.

استادیوم Metropolitano از سال 1923 و تا افتتاح استادیوم ویسنته کالدرون به عنوان استادیوم خانگی اتلتیکو مادرید شناخته می شد. زمین فروخته شده برای ساخت استادیوم در لبه جنوبی شهر در کنار رودخانه Manzaneras قرار داشت و با اینکه نسبت به استادیوم قبلی اتلتیکو به مرکز شهر مادرید نزدیک تر بود اما باز هم بسیاری از طرفداران اعتراض نموده بودند که این زمین در بیرون از شهر قرار گرفته است.

استادیوم ویسنته کالدرون به صورت رسمی در نیمه دوم اکتبر 1996 با یک بازی از لیگ اسپانیا بین اتلتیکو و والنسیا (1-1) افتتاح شد، البته در شرایطی که هنوز ساخت جایگاه اصلی آن به علت مسائل اقتصادی تمام نشده بود.

پایان در سال 1970 استادیوم با ظرفیتی معادل 62 هزار جایگاه تکمیل شد و جایگاهی برای ایستادن تماشاچیان تعبیه نشده بود و همین امر استادیوم را به اولین استادیوم بزرگ تمام جایگاه در اروپا تبدیل کرد.

درابتدا نام استادیوم Estadio de Manzaneras بود اما در سال 1970 به افتخار مدیر باشگاه ویسنته کالدرون (Vicente Calderón) شخصی که نظارت بر ساخت استادیوم را برعهده داشت، نام آن تغییر کرد.

استادیوم ویسنته کالدرن به عنوان یکی از محل های برگزاری مسابقات جام جهانی 1982 برگزیده شد و میزبان سه بازی گروهی از مرحله دوم بود.

در طی سال ها استادیوم تغییرات کمی داشت و تعمیرات مختصری در آن انجام شد به عنوان مثال نصب جایگاه های قرمز ،سفید و آبی که تا حدودی هم ظرفیت آن را کاهش داد.

در سال 2011، باشگاه اتلتیکو اظهار داشت که برنامه هایی برای جایگزینی ویسنته کالدرن با یک استادیوم نو و در محل استادیوم de la Peineta در شرق شهر مادرید دارد. باشگاه اتلتیکو امیدوار بود که تا سال 2015 به آرزوی خود جامه عمل بپوشاند اما فرایند انجام پروژه بسیار کند بود و تا به امروز هم تاریخ عملی شدن آن نامعلوم است.

راه های دسترسی به استادیوم

استادیوم ویسنته کالدرون در جنوب غربی مرکز شهر مادرید و در کنار رودخانه Manzaneras و در امتداد بزرگراه M-30 که تا زیر جایگاه اصلی ادامه دارد قرار گرفته است.

از plaza Mayor تا استادیوم حدود 30 دقیقه پیاده روی ضروری است و حتی از Madrids Palacio Real که از آنجا یک راستا مستقیم به سمت جنوب دارد، تا استادیوم پیاده روی کمتری ضروری است.

نزدیکترین ایستگاه مترو در Piramides است که از آنجا حدود 10 دقیقه پیاده روی تا استادیوم ضروری است. Piramides در خط 5 مترو قرار گرفته است که درست از مرکز شهر مادرید عبور می نماید (از ایستگاه هایی نظیر Opera Callao Gran Via). ایستگاه مترو Marques de Vadilo هم در خط 5 قرار گرفته است اما در طرف دیگر رودخانه که تا استادیوم حدود 15 دقیقه پیاده روی لازم دارد.

ایستگاه Pirámides هم با قطارهای رفت و برگشت Cercanía سرویس دهی می گردد. خط C-7 و خط C-10 استادیوم را با دیگر ایستگاه ها به نام Atocha و Chamartín مرتبط می سازد.

نوشیدنی، غذا و اقامتگاه نزدیک استادیوم

استادیوم ویسنته کالدرون تقریبا در یک محله آرام شهری قرار گرفته است، اگرچه از لبه جنوبی مرکز شهر خیلی فاصله ندارد. تعداد کمی کافه و رستوران در اطراف آن یافت می گردد، احتمالا بهتر است که غذا و نوشیدنی را در مرکز شهر میل کنید و با مترو یا پیاده به استادیوم بروید.

اگر شما تمایل دارید که در محلی خیلی نزدیک به استادیوم اقامت داشته باشید، هتل NH Ribera de Manzanares انتخاب خوبی است، هتلی مجاور استادیوم با امکانات خوب و هزینه ی هر اتاق در حدود شبی 100 یورو.

هتل Holliday Inn Piramides هم کمی دورتر نسبت به استادیوم قرار گرفته است اما گزینه یقابل قبولی است. اقامت در بخش جنوبی از مرکز شهر هم برای افرادی که در پی منظره ها تماشای و کافه ها هستند احتمالا انتخاب خوبی است.

هتل Puerta de Toledo، هتل Gavinet و هتل HRC هم انتخاب های مناسبی هستند و به میزان 15 دقیقه پیاده روی با استادیوم یا Plaza Mayor فاصله دارند.

برای مشاهده هتل های نزدیک به استادیوم ویسنته کالدرون اینجا را کلیک کنید و برای تماشا هتل های مرکز شهر مادرید به این سایت سر بزنید.

بلیط بازی های اتلتیکو مادرید

بلیط بازی های اتلتیکو مادرید را می توانید به صورت آنلاین، یا به وسیله شماره 0034902530500 یا از دستگاه هایخودپرداز یا در باجه های بلیط فروشی استادیوم از چند روز قبل بازی تهیه کنید. همچنین بلیط ها قبل از آغاز بازی هم دردروازه ورودی یافت می شوند. با اینکه تماشاگران اتلتیکو جز پرشورترین تماشاچیان لالیگا هستند، اما در طول فصل بیش از یک یا دو بازی خانگی آنها به صورت کامل بلیط فروشی نمی گردد.

قیمت بلیط ها هم به رقیب اتلتیکو بستگی دارد اما به صورت معمول از 30 یورو برای یک جایگاه در طبقه دوم پشت دروازه ها آغاز شده و به 80 یورو برای یک جایگاه مرکزی در جایگاه اصلی می رسد.

تماشاچیان

تور استادیوم

باشگاه اتلتیکو مادرید تورهای همراه با راهنما را به شما پیشنهاد می دهد که شامل بازدید از رختکن ها، بخش های مدیریتی ،بخش های ویژه، اتاق رسانه و بازدید از موزه اتلتیکو مادرید است. تورها دوبار در روز برگزار می شوند، سه شنبه تا پنجشنبه در ساعت های 1 بعدازظهر و 5:30 بعدازظهر و روزهای شنبه و یکشنبه ساعت های 12 ظهر، 1 بعدازظهر، 4:30 بعدازظهر و 5:30 بعدازظهر. در ماه های تابستان (جولای، آگوست و اوایل سپتامبر) تورها هرروز برگزار می گردد و ساعات آن هم مانند برنامه روزهای تعطیل است.

موزه از ساعت 11 صبح تا 7 بعدازظهر یا حتی در روزهای مسابقه تا قبل از آغاز بازی باز است. قیمت تورها 10 یورو است. برای اطلاعات بیشتر و رزرو با این شماره 003491650931 تماس گرفته یا به این آدرس [email protected] ایمیل بزنید.

منبع: کجارو / stadiumguide.com
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2271

به "استادیوم ویسنته کالدرون ؛ خانه پسران ماتریس اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادیوم ویسنته کالدرون ؛ خانه پسران ماتریس اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید