خاتمه نفتا می تواند به شدت به صنعت طیور آمریکا لطمه بزند

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کارگران در مزارع و مرغداری های تگزاس، مرغ ها را برای صادرات به مکزیک کشتار می نمایند؛ بازاری که به ستون اقتصاد این منطقه و تمرکز کلیدی بخش پرورش طیور آمریکا، تبدیل شده است.

خاتمه نفتا می تواند به شدت به صنعت طیور آمریکا لطمه بزند

اما اگر مذاکرات اصلاح قرارداد تجارت آزاد آمریکای شاقتصادی با شکست روبرو گردد و دونالد ترامپ به وعده خود برای خروج از این قرارداد که از 1994 بین کانادا و مکزیک پابرجا بوده، عمل کند، درهای این بازار به روی آمریکا بسته خواهد شد.

طبق قوانین سازمان تجارت جهانی، مکزیک می تواند 75 درصد تعرفه بر واردات مرغ و بوقلمون از آمریکا اعمال کند. همچنین این کشور آمریکای لاتین می تواند، تعرفه ای 20 درصدی بر سایر صادرات مهم آمریکا مثل گوشت بعضی حیوانات هم، وضع کند.

مدیر اقتصادی ارشد ساندرسون فارمز، مایک کاکرل می گوید: این در عمل، آمریکا را از فروش محصولات خود در مکزیک محروم خواهد نمود. او اضافه نمود: ضررهای این بازار را می توان با ممنوعیت واردات مرغ آمریکا به روسیه در سال 2002 مقایسه کرد.

کاکرل می گوید: حتی یک تعرفه 25 درصدی هم باعث سخت شدن فروش در مکزیک خواهد شد که این، منجر به اشباع بازار مرغ آمریکا خواهد شد.

طبق داده های اداره کشاورزی آمریکا، در مارچ 2002، قیمت عمده ران مرغ در 10 ایالت آمریکا، شامل تگزاس، پس از اعلام ممنوعیت روسیه از 26 سنت، به 18 سنت، سقوط کرد.

در 12 ماه منتهی به اکتبر، مکزیک بیش از 4.5 درصد کل فروش مزارع ساندرسون فارمز را به خود اختصاص داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 767

به "خاتمه نفتا می تواند به شدت به صنعت طیور آمریکا لطمه بزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه نفتا می تواند به شدت به صنعت طیور آمریکا لطمه بزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید