پرداخت معوقات کارگران هفت تپه تا 10 مرداد

به گزارش تفطن، معاون روابط کار وزارت کار درباره معوقات حقوق کارگران هفت تپه گفت:کارفرمای شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه متعهد شد حقوق و مزایای اردیبهشت و خرداد 99 را بلافاصله پس از برطرف مسدودی حساب شرکت و حداکثر تا دهم مرداد پرداخت کند.

پرداخت معوقات کارگران هفت تپه تا 10 مرداد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم ، کارگران مجتمع هفت تپه که برای چندین بار اعتراض خود را شروع نموده اند این بار اعتراض به خصوصی سازی را مطرح نموده اند.

کارگران هفت تپه نمی خواهند سرنوشت 24 هزار هکتار زمین زرخیز که مساحتش معادل مساحت چند استان کشور است، تا این حد با آشفتگی، ناکارآمدی و بلاتکلیفی عجین باشد.این دور از اعتراضات کارگران هفت تپه ابتدا با اعتراض به عدم پرداخت معوقات بیمه ای توسط کارفرما و تاخیر طولانی در پرداخت دستمزدها شروع شد.

در حال حاضر مطالبات کارگران معترض هفت تپه چیست؟ قبل از هر چیز کارگران خواهان لغو خصوصی سازی و بازگرداندن مالکیت مجتمع به دولت هستند؛ حتی در برهه هایی از اعتراضات سال های اخیر، بحث تعاونی سازی مجتمع و واگذاری مدیریت و مالکیت سهام مجتمع به کارگران مطرح شد؛ اگر قرار است هفت تپه دولتی نباشد، چرا به ذینفعان واگذار نمی گردد؟!

هفت تپه ای ها فقط مطالبات معوق را نمی بینند، آنها ماه ها است که با مسائل دست و پنجه نرم می نمایند. کارگران فعال در مجتمع هفت تپه دیگر هیچ تمایلی برای کارکردن تحت مدیریتِ کارفرمای خصوصی ندارند چراکه بر این باور هستند که خصوصی سازی هفت تپه، به معنی خاتمه کار است. خاتمه سال های رونق فراوری و سربلندی کارگران.

اما درکنار تمام مسائل، یکی از مسائل آنها در شرایط فعلی مطالبات معوق است که ماه ها است پرداخت نشده است.

حاتم شاکرمی، معاون وزارت کار از پرداخت حقوق اردیبهشت و خرداد کارگران هفت تپه تا دهم مرداد اطلاع داد و گفت:کارفرمای شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه متعهد شد حقوق و مزایای اردیبهشت و خرداد 99 را بلافاصله پس از رفع مسدودی حساب شرکت و حداکثر تا دهم مرداد پرداخت کند.

شاکرمی در نشست آنالیز مسائل کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، با تاکید بر ضرورت پایبندی کارفرما به تعهدات قانونی، گفت: پس از آنالیز، کارفرما متعهد شد حداکثر تا امروز (17 تیر) مانده حقوق فروردین کارگران را پرداخت کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کارفرما همچنین متعهد شد حقوق و مزایای اردیبهشت و خرداد 99 را بلافاصله پس از رفع مسدودی حساب شرکت و حداکثر تا دهم مرداد پرداخت کند و برای ماه های آینده هم پرداخت ها به صورت منظم انجام گردد و تا خاتمه آبان نسبت به پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران اقدام و از هرگونه تأخیر در پرداخت مزایای قانونی کارگران اجتناب کند.

شاکرمی گفت: سهامداران متعهد شدند نسبت به پیگیری طرح های توسعه ای و استفاده از ظرفیت های کارخانجات نیمه فعال طبق فرصت زمانی در مصوبات صورتجلسه، نسبت به راه اندازی و فعال سازی و اجرای طرح ها اقدام کند.

شاکرمی با اشاره به تعهدات کارفرما مبنی بر پرداخت حقوق و مزایای فروردین گفت: کارگران باید به کار خود بازگشته و ضمن انجام فعالیت های مربوطه از هر گونه تجمع، اعتصاب و ترک کار خودداری نمایند؛ شورای اسلامی کار نیز باید همکاری ها لازم را با مدیریت این مجموعه برای ادامه فعالیت و حضور کارگران در واحد را داشته باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: دستگاه های تخصصی استان باید به موضوع شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با نگاه تخصصی ورود نموده و از ارجاع و انعکاس موضوعات شرکت در حوزه های کارگری به ویژه معضلاتی مانند تحصن و تجمع در داخل و یا خارج از فضای شرکت و سطح شهر جلوگیری نمایند.

وی با اشاره به موافقت سازمان تأمین اجتماعی در تمدید اعتبار دفترچه های بیمه کارگران تا خاتمه مرداد ماه، گفت: سازمان تأمین اجتماعی با دریافت10 درصد از حق بیمه سهم کارفرما و کارگران تا خاتمه خرداد موافقت نموده است.

شاکرمی گفت: کارفرما موظف است حق بیمه های مربوطه را از ابتدای تیر مطابق با قوانین و مقررات مربوطه پرداخت و با مذاکره با مدیریت سازمان تأمین اجتماعی مسائل بیمه ای کارگران را رفع و نسبت به مشخص تکلیف بدهی خود به تأمین اجتماعی اقدام کند و با توجه به اعلام همکاری سازمان تأمین اجتماعی و تمامی کوشش خود را برای تقسیط بدهی های خود به این سازمان را به عمل آورد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1411

به "پرداخت معوقات کارگران هفت تپه تا 10 مرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت معوقات کارگران هفت تپه تا 10 مرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید