پروازهای مصر به سودان ازسر گرفته شد

به گزارش تفطن، پروازهای مصر به سودان پس از توقف چند روزه به دلیل حوادث و ناآرامی های این کشور، ازسر گرفته شد.

پروازهای مصر به سودان ازسر گرفته شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان هواپیمایی مصر از شروع مجدد پروازهای این کشور به سودان به دنبال توقف چند روزه، اطلاع داد.

بعضی منابع مطلع در فرودگاه قاهره گفتند که پرواز قاهره به خارطوم صبح امروز شنبه ازسر گرفته شد.

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز، پروازهای قاهره به خارطوم از روز پنجشنبه گذشته به دنبال ناآرامی های سودان و برکناری عمر البشیر رئیس جمهور آن، متوقف شده بود.

بر اساس این گزارش، نخستین پرواز شرکت هواپیمایی مصر للطیران با شماره 857 به مقصد خارطوم با 140 مسافر صبح امروز شنبه انجام شد.

بعد از ظهر پنج شنبه 22 فروردین ماه، وزیر دفاع سودان در بیانیه ای با اعلام برکناری عمر البشیر از تشکیل شورای نظامی انتقالی به مدت دو سال اطلاع داد و عوض بن عوف وزیر دفاع سودان ساعاتی پس از اعلام عزل عمر البشیر و تشکیل شورای نظامی انتقالی، به عنوان رئیس این شورا سوگند یاد کرد، اما پس از قرائت بیانیه بن عوف بسیاری احزاب و گروه های سیاسی اعلام کردند که شورای نظامی را غیر قانونی و اقدام ارتش را کودتا می دانند و خواستار یک حکومت غیر نظامی هستند. همچنین هزاران نفر در مقابل مقر فرماندهی ارتش تجمع نموده و شعار دادند.

در نهایت عوض بن عوف وزیر دفاع سودان بامداد شنبه در بیانیه ای با اعلام استعفای خود، ژنرال عبدالفتاح البرهان بازرس کل ارتش سودان را به عنوان ریاست جدید شورای نظامی انتقالی منصوب و ژنرال کمال عبدالمعروف را نیز از معاونت خود برکنار کرد.

شهرهای بزرگ سودان از 19 دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد مالی و معیشتی و گران شدن نان بوده است. معترضان تداوم ریاست جمهوری عمر البشیر را که از سال 1989 رئیس جمهوری سودان است، باعث این اوضاع خوانده و طی این مدت خواستار برکناری او از قدرت بودند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 355

به "پروازهای مصر به سودان ازسر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازهای مصر به سودان ازسر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید