پیش بینی قیمت نفت تا سرانجام سال میلادی

به گزارش تفطن، خبرآنلاین: برنامه ریزی اوپک برای دفاع از کاهش قیمت نفت در بازار پاسخ داده و با به تعادل رسیدن میزان تقاضا و فراوری، قیمت نفت به بشکه ای 50 دلار رسیده است.

پیش بینی قیمت نفت تا سرانجام سال میلادی

وزیر نفت کنونی کویت، انس الصالح در مصاحبه ای در کویت عنوان نمود که نفت سال جاری را با قیمت بشکه ای 50 دلار به اتمام خواهد رساند و در اواخر سال بازار به روند قبلی خود باز خواهد گشت. تقاضای نفت رو به افزایش است و به دلیل تغییراتی که در دنیا اتفاق افتاده، حدود 3 میلیون فراوری نیز کاهش یافته است.

الصالح می گوید تئوری اوپک به بازار نفت یاری کرد و در حال حاضر قیمت های معقول و تقاضای بیشتری را در بازار مشاهده می کنیم. بخشی از این کاهش فراوریات نفت به دلیل اتفاقاتی بوده که در کانادا، لبنان و نیجریه است.

قیمت نفت از نوامبر 2013 پس از جلسه اوپک 35 درصد کاهش یافت و کویت پس از همکاری با عربستان به دلیل حمایت از کاهش قیمت نفت و اجازه ندادن به افزایش قیمت نفت، موجب شد بودجه کویت که وابسته به نفت است صدمه ببیند. در حال حاضر برنامه ریزی های اوپک توانسته قیمت نفت را افزایش دهد و افزایش 80 درصدی قیمت را از کمترین قیمت 12 سال گذشته شاهد بودیم.

شاخص نفت برنت با افزای 1.9 درصدی به قیمت 48.02 دلار رسید و هر بشکه نفت برنت در بازار دوبی با قیمت 48.22 دلار خریداری شد.

در حال حاضر فراوریکنندگان خاورمیانه سوبسید های انرژی خود را کاهش داده اند و مخارج پراکنده خود را متمرکز نموده اند.

در ماه گذشته کارکنان شرکت نفت های کویت به دلیل کمبود حقوق خود اعتراض کردند و این موجب کاهش فراوریات این کشور شد.

کویت، پنجمین فراوریکننده نفت اوپک است که روزانه 3 میلیون بشکه فراوری می نماید. دولت این کشور میخواهد تا سال 2020 میلادی 60 میلیارد دلار در بخش بالادستی خرج کند. کویت در حال مذاکره با عمان است که پالایشگاهی در عمان، چین و هند بسازد.

وزیر نفت این کشور اعلام نموده است سال جاری فراوریات این کشور رو به افزایش خواهد بود. شرکت KPC میخواهد پلایشگاهی جدید تاسیس و روزانه 615 هزار بشکه فراوری کند.

منبع: برترین ها
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 780

به "پیش بینی قیمت نفت تا سرانجام سال میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی قیمت نفت تا سرانجام سال میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید