چرا باید از روستاهای چین تماشا کرد؟

به گزارش تفطن، دوست دارید چین واقعی را ببینید؟ طبیعت و روستاهای چین یا به طور کلی مناطقی که خارج از شهر و زندگی شهری هستند جایی است که می توانید چین زیبا و سنتی را تجربه کنید. این همان چیزی است که گردشگران بسیار دوست دارند. روستاها و شهرهای کوچک و ساکت، مردمان محلی خونگرم و غذاهای خوشمزه و تجربه سبک زندگی چینی که از سال های دور تغییر نکرده است از مواردی هستند که در این مطلب درباره آنها بیشتر خواهید خواند. اگر به فرهنگ و سبک زندگی آسیای شرقی علاقه دارید در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

چرا باید از روستاهای چین تماشا کرد؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اهالی خونگرم روستاهای چین

خیلی از مردم روستاهای چین هرگز با غریبه ها و خارجی ها دیدار ننموده اند بنابراین ورود هر فرد خارجی می تواند باعث کنجکاوی آنها گردد. معمولا روستایی ها افراد خارجی را به منزل شان دعوت نموده و آنها را به چای یا غذاهای خانگی میهمان می نمایند. نگران زبان هم نباشید زیرا بیشتر مکالمه شما به لبخند زدن و زبان اشاره می گذرد. مردم روستایی چین بسیار خونگرم و خاکی هستند و با غریبه هایی که درباره زندگی آنها کنجکاوند بسیار با محبت برخورد می نمایند. هدایای کوچکی مانند برچسب، مداد یا پاک کن برای بچه ها روستایی ببرید و به این ترتیب دوستان جدیدی پیدا می کنید. دوستانی که با میل و رغبت به شما یاد می دهند چطور از درخت بالا بروید یا در برکه های آب دهکده شنا کنید. سوغات چین

منظره ها زیبای روستایی

منطقه ها روستایی و طبیعت چین دقیقا همان چیزی است که در فیلم ها و عکس ها می بینیم. مزرعه دارهایی با کلاه های حصیری که در شالیزارهای برنج کار می نمایند، ساختمان های گلی با کاشی های سرامیکی و رودخانه های آرام و باریکی که از میان کوه ها می گذرند. تشخیص شهرهای چین با وجود آسمان خراش ها و ساختمان های بلند از یکدیگر تقریبا سخت و غیرممکن است اما طبیعت چین خاص و منحصربفرد است.

غذاهایی تازه از مزرعه

در روستاهای چین غذا مستقیما از مزرعه می آید. سبزیجات فصلی هستند و در روستاها کاشته می شوند پس می توان از تازه بودن آنها مطمئن بود. حتی گوشت هم اغلب از حیوانات همان مزارع تامین می گردد و هیچ گونه افزودنی یا نگه دارنده ندارد. در منطقه ها روستایی می توانید گیاهان وحشی و خوراکی را که در آنجا می روید، مانند قارچ، سرخس یا بعضی از گل های خوراکی را بیابید.

مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری

مسلما برترین مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری در داخل شهرهای چین نیستند البته این به این معنا نیست که این گونه مسیرها در شهرها وجود ندارد. اما در کشوری با جمعیت چین، نمی توان زیاد و آزادانه از این مسیرها استفاده کرد. در روستاهای چین می توانید هروقت خسته شدید یا هوس تماشا منظره ها را کردید در نقاط مختلف بایستید. می توانید از آب تمیز و زلال این منطقه ها بهره مند شده یا به روستاییان اجازه دهید کیف شما را پر از خوراکی نمایند. بسیاری از روستاییان از اینکه چنین محبت هایی به گردشگران خارجی نشان دهند خشنود می شوند. البته از آنجاییکه در آن منطقه ها هتل یا مسافرخانه ای به شکل رسمی وجود ندارد و بیشتر اهالی افراد را به خانه خودشان دعوت می نمایند، سعی کنید محبت آنها را جبران کنید. معمولا 50 تا 100 رنمینبی (واحد پول چین) برای یک شب ماندن در خانه این افراد کفایت می نماید.

فرهنگ و سنت

با وجود اینکه شهرهای عظیم چین از فرهنگ و سنت این کشور فاصله گرفته اند و سنت ها کمی کم رنگ تر شده اند، در منطقه ها روستایی چین می توانید ببینید که این سنت ها حفظ شده اند. ممکن است در زمان اقامت خود در روستا به یک عروسی سنتی بروید که مانند فیلم های قدیمی چینی است و عروس خانه اش را در حالیکه بر روی یک تخت روان سوار است ترک می نماید. شاید هم شاهد رسم آتش زدن اسکناس برای ادای احترام به نیاکان باشید. فستیوال های زیبایی هم در این بخش از چین برگزار می گردد که نشان دهنده سنت های قدیمی چین است درحالیکه این فستیوال ها در شهر مانند دیگر روزهای سال است.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2059

به "چرا باید از روستاهای چین تماشا کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید از روستاهای چین تماشا کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید