چرا با کشتی کروز سفر کنیم؟

به گزارش تفطن، این روزها کسی نیست که نام کشتی کروز را نشنیده باشد اما ما میخواهیم بیشتر برایتان بگوییم تا حسابی دلیل اینکه چرا بهتر است با کشتی کروز سفر کنید بدانید.

چرا با کشتی کروز سفر کنیم؟

بی تردید تنوع وسایل نقلیه گوناگون موجب پیشرفت شگرفی در سفرها شد. این روزها می توانیم با چند ساعت و حتا چند دقیقه هواپیما سواری رهسپار کشورهای گوناگون شویم؛ اما ما انسان های دوست دار پیشرفت، دست از کار نمی کشیم و باز هم در صدد هستیم که این وسایل را نیز بهبود ببخشیم. حالا شاهد فراوری هواپیمای مسافربری لوکس، جت های شخصی فوق العاده سریع و کشتی کروز بسیار بزرگ هستیم. به تبع هر کسی امکان خرید جت شخصی یا هلی کوپتر را ندارد ولی حالا هواپیماهای مدرن و کشتی های کروز غول پیکر جزوی از سفرهای تفریحی مردم کشورهای مختلف شده اند.

امروز می خواهیم کمی بیشتر با کشتی کروز آشنا شویم؛ وسیله ای که به تازگی نامش بر سر زبان ها افتاده و افراد بسیاری دوست دارند سفر با آن را تجربه نمایند. کشتی های کروز انواع مختلفی دارند و شاید اگر بیشتر با این نوع کشتی آشنا باشیم بتوانیم در سفرهای مان آن ها بهتر انتخاب کنیم و سفرهای لذتبخش تری را برای خود رقم بزنیم. در این کشتی ها امکاناتی چون پارک آبی، شهربازی، رستوران، اقامتگاه و... وجود دارد. اگر تا به حال سوار کشتی های کروز نشده اید و یا دوست دارید بیشتر درباره این وسایل نقلیه بدانید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه به صورت مفصل کشتی کروز و ویژگی ها و کاربری هایش را برای تان شرح خواهیم داد.

چرا با کشتی کروز سفر کنیم؟

  • از مهم ترین وسایل نقلیه مدرن برای مسافربری به شمار می آید.
  • امروزه به قسمتی از سفرهای لوکس مردم دنیا تبدیل شده است.
  • در این کشتی ها تفریحاتی چون شهربازی، پارک آبی، استخر، سونا و... برای رفاه مسافران وجود دارد.
  • این کشتی ها به خودی خود می توانند مقصدی برای سفر باشند.

معرفی کشتی کروز (Cruise ship)

کشتی کروز نوعی کشتی مسافربری است که امکانات رفاهی زیادی دارد. هدف از ساخت چنین وسایلی بالا بردن سطح رفاه مسافران است. امروزه این نوع از کشتی ها به قدری پیشرفت نموده اند که به تنهایی مقصدی برای سفر به شمار می آیند. به عبارت دیگر امکانات تفریحی، رفاهی و سرگرمی این کشتی ها باعث شده تا مسافران دوست داشته باشند تا زمان شان را در آن ها بگذرانند و نیازی به رفتن به شهر یا کشورهای دیگر را احساس ننمایند. همین امر باعث شده تا به کروزها لقب هایی مثل سفر به هیچ جا cruises to nowhere، هتل رو آبی یا بالکن شناور بدهند.

عبارت سفر این طور برای ما جا افتاده که باید یک مبدا و یک مقصد داشته باشیم و یک مسافر آغاز به حرکت می نماید تا به مقصدش برسد؛ اما کشتی های کروز این مفهوم را به چالش کشیده اند. حالا کروزها در اقیانوس و دریاها پرسه می زنند و مسیری را طی می نمایند و مسافران اگر بخواهند از آن ها پیاده می شوند و اگر نه تا انتهای مسیر پیش می روند و دوباره از همان مسیر باز می گردند بدون آن که در جایی پیاده شده باشند.

روش کار کروزها به این صورت است که مسیر رفت و آمد و ایستگاه ها (خط سفر) در اختیار مسافران قرار می گیرد و هر کس بنابر زمان و بودجه خود کروز مورد نظر را رزور می نماید. در این کشتی ها امکان اقامت نیز وجود دارد به همین خاطر است که به آن ها هتل می گویند زیرا اقامتگاه های موجود در این کروزها نیز روز به روز پیشرفته تر می شوند. امروزه کشتی های کروز اروپا از شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردارند؛ این کشتی ها قاره اروپا را دور می زنند و در بنادر برخی از کشورها پهلو می گیرند.

از نکته های دیگری که می توان درباره کشتی های کروز به آن اشاره نمود، ویژگی های ظاهری شان است. این نوع کشتی ها اغلب بزرگ هستند و به تبع سوخت بیشتری هم مصرف می نمایند؛ بدنه کروزها هم از دیگر هم نوعان شان محکم تر است تا در برابر جز و مد و طوفان مقاومت بیشتری داشته باشند و مسافران بیشتر احساس امنیت نمایند.

همان طور که در ابتدای کلام هم اشاره نمودیم کروزها انواع مختلفی دارند، به طور کلی می توان آن ها را به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

  • کروز کوچک
  • کروز بزرگ
  • کروز کوتاه مسیر (کم انرژی)
  • کروز مسیرهای طولانی (پر انرژی)

جالب است بدانید که آمارها نشان می دهند که در چند سال گذشته کروزها نقشی اساسی در صنعت گردشگری داشته اند. طبق آمار منتشر شده در سال 2011 بیش از 19 میلیون مسافر از کروزها استفاده نموده اند و سالانه نیز بر شمارشان افزوده می گردد.

از سال 2001 کم کم نام کروز بر سر زبان ها افتاد و پس از استقبالی که از آن ها شد، صاحبان شان در صدد برآمدند که کشتی های شان را مدرن تر نمایند. در ادامه بیشتر به کروز ها خواهیم پرداخت.

حدود قیمت سفر با کشتی کروز

سوالی که بسیاری از مسافران با آن روبرو هستند این است که قیمت یک تور کشتی کروز چقدر است؟ باید توجه داشته باشید که عواملی چون مسیر، فصل سفر و امکانات کشتی بر روی قیمت نهایی تاثیرگذار هستند؛ اما برای این که دیدی کلی درباره قیمت سفر با کروزها داشته باشید باید بگوییم که قیمت تور اروپا با کشتی کروز در بهار سال 1397 برای رزرو یک اتاق یک تخته حدود 1800 یورو (معادل 25,911,950 تومان) + هزنیه پرواز است، البته توجه داشته باشید که مبلغ کروزها می تواند از این عدد بیشتر هم باشد.

انتشار: 1 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 269

به "چرا با کشتی کروز سفر کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا با کشتی کروز سفر کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا با کشتی کروز سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید