آبشار نیاگارا و شش فعالیت مجذوب کننده در اطراف آن

به گزارش تفطن، آبشار نیاگارا اگرچه بزرگترین آبشار دنیا نیست، اما بدون تردید مشهورترین آبشاری است که در دنیا جریان دارد. کمتر فردی در دنیا پیدا خواهد شد که نام این آبشار را نشنیده و آرزوی بازدید از آن را نداشته باشد. آبشار نیاگارا یا به طور دقیق تر، آبشارهای نیاگارا، از مشهورترین جاذبه های طبیعی دنیا هستند که سالانه بیش از 30 میلیون توریست از آن بازدید می نمایند.

آبشار نیاگارا و شش فعالیت مجذوب کننده در اطراف آن

اما زیبایی ها و جاذبه های این منطقه، تنها به آبشار نیاگارا محدود نمی گردد. در این مقاله قصد داریم شما را با آبشار نیاگارا و دیگر تفریحات نیاگارا آشنا سازیم. پس تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس با ما همراه باشید.

آبشار نیاگارا، شکوه طبیعت

آبشار نیاگارا در واقع از سه آبشار مختلف که در راستا رود نیاگارا قرار گرفته اند تشکیل شده است. رودخانه نیگارا از سمت جنوب به شمال جریان دارد و آب دریاچه ایری را به دریاچه اونتاریو منتقل می نماید. آبشارهای نیاگارا دقیقا در مرز مشترک کانادا و ایالات متحده آمریکا قرار گرفته اند. بنابراین این آبشار یک جاذبه گردشگری مشترک بین دو کشور است که از یک سو در استان اونتاریو کانادا و از یک سو در استان نیویورک آمریکا قرار گرفته است.

همانگونه که گفتیم، آبشار نیاگارا از سه آبشار مختلف تشکیل شده که به وسیله جزیره هایی از هم جدا شده اند. بزرگترین آبشار این مجموعه، آبشار نعل اسبی یا آبشار کانادایی نام دارد که در غرب این مجموعه واقع شده است. بخش اعظم این آبشار درون مرزهای کانادا واقع شده و تنها بخش کوچکی از شمال شرق آن در آمریکا است.

با اینکه آبشار نیاگارا از مشهورترین جاهای دیدنی کانادا به شمار می رود، اما زیبایی ها و جاذبه های این منطقه از کانادا، تنها به آبشار نیاگارا محدود نمی گردد. در این مقاله قصد داریم شما را با آبشار نیاگارا و دیگر تفریحات نیاگارا که در تور کانادا تجربه خواهید کرد آشنا سازیم. پس تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس با ما همراه باشید.

آبشار آمریکایی و آبشار تور عروس (نقاب عروس) نیز دو آبشار دیگر آبشار نیاگارا هستند که در قسمت آمریکایی این مجموعه قرار گرفته اند.

این سه آبشار مجموعه آبشارهای نیاگارا، بیشترین جریان آب را در میان آبشارهای قاره آمریکای شمالی دارند و در زمان های پرآبی، هر دقیقه بیش از 168 هزار متر مکعب آب از آنها سرازیر می گردد.

سه آبشار مجموعه آبشارهای نیاگارا، بیشترین جریان آب را در میان آبشارهای قاره آمریکای شمالی دارند و در زمان های پرآبی، هر دقیقه بیش از 168 هزار متر مکعب آب از آنها سرازیر می گردد.

در دو سوی این آبشار و در کشورهای آمریکا و کانادا، دو شهر دوقلو قرار دارند که اولین شهر نزدیک نیاگارا هستند. هر دوی این شهرها نیاگارا فالز نام دارند، اما شهر نیاگارا فالز اونتاریو بزرگتر و پرجمعیت تر از همتای آمریکایی خود است.

بعلاوه آبشار نیاگارا در 75 کیلومتری جنوب شرقی تورنتو قرار گرفته است و به علت فاصله تورنتو تا نیاگارا، بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند به جای اقامت در شهر نیاگارا فالز، سفر یکروزه ای به این منطقه داشته باشند.

اما چرا ما به شما پیشنهاد می کنیم که اقامتی طولانی تر در آبشار نیاگارا داشته باشید؟ با ادامه مقاله و معرفی تفریحات نیاگارا همراه ما باشید.

بازدید از آبشار نیاگارا

برترین راه برای بازدید از آبشار نیاگارا، به خصوص آبشار نعل اسبی که در کشور کانادا قرار گرفته است، رفتن به مرکز خوشامدگویی تیبل راک است.. این مرکز که در غرب آبشار نعل اسبی قرار گرفته است، امکانات متعددی برای بازدید از آبشار نیاگارا برای شما فراهم می نمایند.

اول از همه می توانید به سکوی دید بازی که بر فراز گوشه غربی آبشار واقع شده است بروید تا از فاصله ای بسیار کم، این آبشار زیبا و بزرگ را از بالا دیدن کنید.

سفر به پشت آبشار

اما این تمام چیزی نیست که مرکز خوشامدگویی برای شما در چنته دارد. در این مرکز یک آسانسور تعبیه شده است که شما را 45 متر به زیر زمین خواهد برد. از آنجا می توانید به تونل هایی که 130 سال پیش در این منطقه ساخته شده اند بروید. این تونل ها در بستر آبشار نیاگارا قرار دارند و شما را دقیقا به پشت آبشار نیاگارا منتقل می نمایند تا این آبشار را از زاویه ای دیگر دیدن کنید.

بعلاوه در انتهای این تونل ها، یک سکوی روباز واقع شده است که بتوانید از پایین نیز شاهد شدت جریان آب آبشار نعل اسبی نیاگارا باشید. البته از آنجایی که در این فاصله و با قدرت بالای آب، خیس شدن شما حتمی است، روپوش های پلاستیکی به شما داده می گردد.

برج اسکایلون

تنها 700 متر آنطرف تر از آبشار نیاگارا و در شهر نیاگارا فالز اونتاریو، یک برج 235 متری واقع شده است که می تواند نمایی شگفت انگیز از آبشار نیاگارا برای شما به ارمغان آورد. با بالا رفتن از برج اسکایلون، می توانید یک چشم انداز مجذوب کننده و 360 درجه از سه آبشار نیاگارا و بعلاوه شهر نیاگارا فالز داشته باشید.

علاوه بر دو سکوی دید باز و بسته این برج، یک رستوران گردان و یک رستوران معمولی نیز در این برج واقع شده است تا در حین صرف غذا، از چشم انداز زیبای آبشار نیاگارا نیز لذت ببرید.

تورهای کروز آبشار نیاگارا

یکی دیگر از راه های دیدن و لذت بردن از آبشار نیاگارا، استفاده از تورهای کروز مختلفی است که در این آبشار فعالیت می نمایند. این تورها با کشتی های کروز بزرگی که تا 700 نفر ظرفیت دارند، شما را تا کمترین فاصله ممکن به آبشار نیاگار نزدیک می نمایند.

این تورها تقریبا برترین تجربه ای است که در بازدید از آبشار نیاگارا خواهید داشت. فاصله کم با آبشار، پاشیدن آب و دیدنی قدرت شگفت انگیز طبیعت، تجربه ای است که توصیف آن به این راحتی امکان پذیر نیست.

این تورها معمولا از ماه می تا دسامبر در دو سوی آبشار نیاگارا فعال هستند.

تله کابین نیاگارا

یکی دیگر از تفریحات آبشار نیاگارا که می تواند شما را با طبیعت این منطقه بیشتر آشنا سازد، تله کابینی است که از سال 1916 در این منطقه فعالیت دارد. این تله کابین در چهار کیلومتری آبشار نیاگارا و بر روی رودخانه نیاگارا قرارا گرفته است.

می توانید با سوار شدن بر این تله کابین، راستا یک کیلومتری دو سوی رودخانه را در مدت زمان ده دقیقه رفته و برگردید و با زیبایی های طبیعت این منطقه بیشتر آشنا شوید.

گشت هوایی بر فراز آبشار نیاگارا

اگر دیدنی آبشار نیاگارا از روی سکوی دید باز آبشار و یا از ارتفاع 235 متری برج نیاگارا فالز (اسکایلون) شما را راضی نکرد و در پی تجربه ای متفاوت تر بودید، می توانید گشت های هوایی آبشار نیاگارا را امتحان کنید. در این گشت ها که بین 15 تا 20 دقیقه به طول می انجامد، سوار بر هلیکوپتر شده و با پرواز بر فراز آبشار نیاگارا، نمایی شگفت انگیز از آبشارهای سه گانه نیاگارا را تجربه خواهید کرد.

منبع: ققنوس
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2219

به "آبشار نیاگارا و شش فعالیت مجذوب کننده در اطراف آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار نیاگارا و شش فعالیت مجذوب کننده در اطراف آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید