چرا خودروهای الکتریکی بهترین گزینه برای حفاظت از محیط زیست هستند؟

به گزارش تفطن، تغییر به سوی آینده با خودروهای الکتریکی

ماشین های الکتریکی به عنوان جایگزینی برای خودروهای با موتور داخلی سوختی، در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته اند. در این مقاله به بررسی چند مورد از جوانب مختلف ماشین های الکتریکی پرداخته می شود.

چرا خودروهای الکتریکی بهترین گزینه برای حفاظت از محیط زیست هستند؟
  1. فناوری باتری: یکی از مهم ترین ویژگی های ماشین های الکتریکی، باتری است. این باتری ها نه تنها باید قادر به ذخیره انرژی برای راندن خودرو باشند، بلکه نیز باید دوام بیشتری داشته باشند و به سرعت قابل شارژ باشند. بنابراین، ارتقای فناوری باتری و افزایش ظرفیت و عمر آن ها یکی از نکات مهم در توسعه ماشین های الکتریکی است.
  2. زیرساخت های شارژ: ماشین های الکتریکی نیاز به شارژ مداوم دارند. بنابراین، ایجاد زیرساخت های شارژ مناسب و کافی، برای استفاده راحت و خریداری ماشین های الکتریکی، بسیار حیاتی است.
  3. مزایای زیست محیطی: یکی از مهمترین دلایل استفاده از ماشین های الکتریکی، مزایای زیست محیطی آن ها است. خودروهای الکتریکی، در مقایسه با خودروهای با موتور داخلی سوختی، انتشار کمتری دی اکسید کربن، بخار آب، نیتروژن اکسید و سایر آلاینده های هوایی دارند.
  4. صرفه جویی در هزینه های سوخت: هنگامی که شارژ خودروی الکتریکی کامل شود، ماشین های الکتریکی باعث صرفه جویی در هزینه های سوخت می شوند. این مسئله مخصوصاً در کشورهایی که قیمت سوخت بالاست مثل ایران، اهمیت بیشتری پیدا می کند. از آنجا که هزینه های سوخت در خودروهای الکتریکی صفر است، صرفه جویی در هزینه ها نسبت به خودروهای دیزلی و بنزینی بسیار بیشتر است.

آیا انواع فناوری باتری در خودروهای برقی یکسان است؟

خیر، فناوری باتری های استفاده شده در خودروهای برقی ممکن است متفاوت باشد. باتری های لیتیوم-یون (Li-ion) معمولاً برای خودروهای برقی استفاده می شوند، اما فناوری های مختلفی در طراحی باتری های لیتیوم-یون مورد استفاده قرار می گیرند. به علاوه، برخی از خودروهای برقی از باتری های فسفات آهن (LiFePO4) و باتری های یون لیتیوم-پلیمر (Li-Poly) استفاده می کنند. بنابراین، در کل، فناوری باتری های استفاده شده در خودروهای برقی فرق دارد.

آیا خودروهای برقی هزینه سرویس کمتری نسبت به سایر خودروها دارند؟

بله، خودروهای برقی سرویس کمتری به سایر خودروها نیاز دارند. به دلیل استفاده از موتور الکتریکی و عدم وجود سیستم های پیچیده مانند جعبه دنده و سیستم تزریق سوخت، نیاز به سرویس و نگهداری کمتری دارند. همچنین، به دلیل کمترین تولید گازهای آلاینده و ترکیبات سمی، نیاز به تعویض فیلترها و تعمیرات مرتبط با سیستم تهویه و سیستم انتقال نیز کمتر است. با این حال، همه خودروهای برقی نیاز به تعمیرات و خدمات دورهای همچون تعویض لاستیک و باتری دارند.

بزرگترین مشکل خودروهای برقی جیست؟

بزرگترین مشکل خودروهای برقی در حال حاضر، محدودیت مسافتی یا همان مسافت قابل طی شدن با یکبار شارژ باتری است. با این حال، توسعه فناوری باتری ها و افزایش کارایی آنها در حال پیشرفت است و برخی از شرکت های تولیدکننده خودرو، باتری های با ظرفیت بالاتری را تولید و استفاده می کنند که مسافت قابل طی شدن با یکبار شارژ بیشتری را فراهم می کنند.

مقایسه خودروهای برقی و بنزینی

ویژگی هاخودروهای برقیخودروهای بنزینی
هزینه در ابتدابالامیانه
هزینه در طول عمرکمبالا
مسافت قابل طی کردن با یک بار شارژمیانهنسبتا کم
زمان شارژ باتریبالا-
سرعت بالابلهبله
تسریع سریعبلهبله
حجم فصای باتریبزرگکوچک
آسیب به محیط زیستکمترینبالاترین
نیاز به نگهداریکمبالا
تجربه رانندگیمتفاوتمتفاوت

چه کشورهایی بیشترین خودروهای برقی را دارند

در حال حاضر چین با بیش از 50 درصد بازار خودروهای برقی جهان، بیشترین تعداد خودروهای برقی را داراست. در آمریکا و اروپا نیز با وجود رشد چشمگیر خودروهای برقی در سال های اخیر، بازار خودروهای بنزینی همچنان به عنوان بازار اصلی خودروها حفظ شده است.

نام خودروبرندمدت زمان شارژدهیمسافت قابل پیمایشحداکثر سرعت
Tesla Model Sتسلا15 دقیقه برای 200 مایل390 مایل200 مایل در ساعت
Porsche Taycanپورشه22.5 دقیقه برای 220 مایل227 مایل161 مایل در ساعت
Audi e-tronآئودی30 دقیقه برای 204 مایل222 مایل124 مایل در ساعت
Jaguar I-PACEجگوار45 دقیقه برای 234 مایل292 مایل124 مایل در ساعت
Chevrolet Bolt EVشورولت9 ساعت برای 259 مایل259 مایل93 مایل در ساعت

در نهایت، می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  1. رشد روز افزون تولید خودروهای برقی و توسعه شبکه شارژ به عنوان نشانه ای از رشد بازار خودروهای برقی در سراسر جهان است.
  2. تکنولوژی باتری و شبکه شارژ به طور مداوم بهبود می یابد و محدودیت هایی که قبلاً در استفاده از خودروهای برقی وجود داشت، تدریجاً کاهش می یابد.
  3. مزایای استفاده از خودروهای برقی شامل کمترین آلودگی هوا، کمترین صدای تولید شده، کارکردی ساده و کم هزینه در مصرف سوخت است.
  4. در عین حال، هزینه خرید خودروهای برقی نسبت به خودروهای سوختی هنوز بالاست و نیاز به سرمایه گذاری در شبکه شارژ و نگهداری باتری همچنان موجود است.
  5. برخی از محدودیت های استفاده از خودروهای برقی شامل محدودیت مسافتی، محدودیت در دسترسی به شبکه شارژ و محدودیت در سرعت و انعطاف پذیری آنهاست.
  6. در نهایت، با توجه به رشد روز افزون بازار خودروهای برقی و توسعه تکنولوژی های مرتبط، انتظار می رود که این خودروها در آینده به عنوان یکی از راه چاره های پایدار و سبز برای حمل و نقل شهری بیشتر به کار گرفته شوند.
منبع: فوت و فن / فوت و فن
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2540

به "چرا خودروهای الکتریکی بهترین گزینه برای حفاظت از محیط زیست هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خودروهای الکتریکی بهترین گزینه برای حفاظت از محیط زیست هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید