چین میخواهد تکنولوژی های خارجی را از ادارات دولتی حذف کند

به گزارش تفطن، مقام های ارشد دولت چین به ادارات دولتی و سازمان های عمومی این کشور دستور داده اند طی سه سال آینده استفاده از سخت افزارها و نرم افزارهای خارجی را کنار بگذارند و از تکنولوژی های چینی بهره ببرند.

چین میخواهد تکنولوژی های خارجی را از ادارات دولتی حذف کند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

از این فرمان تحت عنوان 3-5-2 یاد می نمایند که به جزییات آن اشاره دارد. در سال 2020، فاز نخست این فرمان وارد عمل می شود و ادارات دولتی باید 30 درصد از سخت افزارها و نرم افزارهای خارجی را با تکنولوژی های چینی جایگزین نمایند. در سال 2021 هدف 50 درصد است و در سال 2022 هم 20 درصد نهایی جایگزین می شوند.

جزییات این فرمان به تازگی توسط روزنامه فایننشال تایمز فاش شده است. این فرمان دولت چین تبعات گسترده ای برای شرکت هایی مانند HP، Dell و مایکروسافت به همراه دارد زیرا محصولات این شرکت ها به طور گسترده در ادارات دولتی این کشور مورد استفاده قرار می گیرند. در این بین، فرمان مذکور شرکت های خصوصی را در بر نمی گیرد که مطمئنا تا حدی به هزینه زیاد جایگزین کردن انواع و اقسام سخت افزارها و نرم افزارها برمی شود.

در همین رابطه، باید بگوییم که دولت چین مدتی قبل به ارتش این کشور دستور داد که سیستم عامل اختصاصی توسعه دهند تا دیگر نیازی به بهره گیری از ویندوز نداشته باشند. مهم ترین دلیل چنین دستورانی از جانب دولت چین، بدون شک مربوط به جنگ تجاری بین این کشور و آمریکا است و همچنین باید به تحریم گستره آمریکا علیه هواوی هم اشاره کنیم.

منبع: ZDNet

چند روز قبل

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 799

به "چین میخواهد تکنولوژی های خارجی را از ادارات دولتی حذف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین میخواهد تکنولوژی های خارجی را از ادارات دولتی حذف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید