کاهش 10 درجه ای دمای هوا در گیلان، احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد

به گزارش تفطن، محمد دادرس در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی از عصر شنبه هفته آینده به استان گیلان، اظهار کرد: بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی از عصر شنبه شاهد بارش باران در مناطق جلگه ای و برفی در مناطق کوهستانی هستیم.

کاهش 10 درجه ای دمای هوا در گیلان، احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد

دادرس با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته میزان بارش ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان گیلان بیشتر خواهد بود، اضافه نمود: در این مدت شاهد کاهش 5 تا 10 درجه دمای هوای استان نیز هستیم.

وی همچنین احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها را دور از انتظار ندانست و بیان نمود: به همه مسافران و گردشگران توصیه می گردد از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری نمایند.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: از جمله پدیده های جوی استان گیلان در این مدت احتمال وقوع رعد و برق، مه آلودگی هوا و وزش باد به ویژه در مناطق ساحلی و کوهستانی است.

وی در ادامه به بارش پراکنده باران از امروز (پنجشنبه) تا شنبه در بعضی مناطق استان گیلان اشاره نمود و اضافه نمود: ارتفاع موج دریای خزر نیز برای امروز بین 10 تا 60 سانتی متر بوده و برای فعالیت های مرتبط همانند صید و صیادی با احتیاط مناسب است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 348

به "کاهش 10 درجه ای دمای هوا در گیلان، احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 10 درجه ای دمای هوا در گیلان، احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید