کشف محوطه تاریخی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد در میناب

به گزارش تفطن، در اکتشافات معدن سنگ و ماسه در میناب یک محوطه تاریخی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد در این شهرستان کشف شد و یک کاسه منقوش شکسته متعلق به آن دورن هم به دست آمد.

کشف محوطه تاریخی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد در میناب

ایرنا: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اظهار کرد: ارزش تاریخی این محوطه با بین النهرین که برای تاریخدانان دارای اهمیت بالایی است، برابری می کند.

عباس نوروزی ادامه داد: بر اساس نقوش سفال های به دست آمده قدمت این محوطه تاریخی به هزاره سوم پیش از میلاد می رسد و سفال ها از مکتب جنوب شرق کشور بوده که حکایت از همزمانی آن با حوزه هلیل رود و مناطق جیرفت و سیستان و بلوچستان دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع از ادامه کار معدن جلوگیری شد و سرپرست کارگاه متعهد به حفظ این محوطه تاریخی شده و یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان هم این را رصد می کند.

به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، پس از انتها بررسی ها می توان نسبت به نجات بخشی آثار و یا محوطه اقدام کرد، گاهی با خروج آثار ارزش تاریخی محوطه کاهش می یابد و گاهی به دلیل وجود برخی بناها ارزش محوطه حفظ می شود.

میناب در فاصله 90 کیلومتری شرق هرمزگان واقع شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 825

به "کشف محوطه تاریخی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد در میناب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف محوطه تاریخی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد در میناب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید