گردشگری سالم موجب رونق مالی شهرهای آسیایی می گردد

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، مسعود نصرتی دوشنبه شب در مراسم اختتامیه پنجمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی که به میزبانی شهرداری قزوین در سالن باغستان برگزار گردید اظهارداشت: محورهای مورد توجه در اجلاس در محورهای گردشگری، خمل و نقل و ترافیک با نگاه مالی می تواند راستا روشنی پیش روی شهرداران قرار دهد.

گردشگری سالم موجب رونق مالی شهرهای آسیایی می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی اضافه کرد: در اجلاس این فرصت ایجاد شده تا شهرداران با تجربه ایران برای حکومت مجلس های محلی که 70 درصد از جوامع کشورها را تشکیل می دهند، آشنا شوند و نقاط مثبت را پیاده نمایند.

نصرتی یادآور شد: شهرداران آسیایی بدون اتکا به منابع زیرزمینی می توانند شهرها را اداره نمایند و بسیارخوشحالیم که شهرداران شهرهای آسیایی از این پس با افتخار می توانند کنار هم قرار گیرند و با تبادل تجربیات خود به مدیریت یکدیگر یاری نمایند.

وی اضافه کرد: بدون اتکا به منابع زیرزمینی و فسیلی باید شهرها را اداره کرد و آموزه های دینی در این راه و دادن الگو در سایر بخشهای بسیار می تواند موثر واقع گردد.

شهردار قزوین توضیح داد: شهرها فارغ از نگاه بهره برداری از منابع زیرزمینی، قادرند به توسعه پایدار دست یابند و این اجلاس فرصتی فراهم کرد تا شهرداران آسیایی با این اهداف و رویکردهای توسعه محور بیش از پیش آشنا شوند.

وی گفت: تهران به عنوان پایتخت جدید در دوران کنونی و قزوین به عنوان پایتخت قدیمی و مرکز سیاسی ایران در عهد صفوی، سه سرفصل مهم را با دیدگاهی واحد و معین برای اداره بهتر شهرها در دستور کار خود قرار دادند و ایران اسلامی به 20 کشوراسلامی در این ایام و به واسطه برگزاری اجلاس به نحو مطلوبی معرفی گردید.

نصرتی اعلام کرد:این برنامه ها فرصتی برای شناساندن ایران اسلامی به جهانیان است تا ایرانی که در نگاه کشورهای آسیایی، اروپایی و امریکایی هنوز ناشناخته مانده با ارائه توانمندیهای شهری، گردشگری و طبیعی در معرض قضاوت عادلانه قرار گیرد.

وی اعلام کرد: ایران سالهای متمادی مهد تمدن بوده و شهرهای آن پتانسیل بالایی برای شکوفایی بیشتر دارد لذا همیشه سعی کردیم با بهره مندی از آموزه های دینی از برنامه های نوین شهرسازی، معماری و زیست محیطی بهره مند شویم که فرصتی در اجلاس وین در سازمان ملل متحد فراهم شد تا قزوین را معرفی کنیم.

نصرتی گفت: شهرهای اسلامی نباید گذشته خود را فراموش نمایند و اگر کلام وحی را ملاک عمل خود قرار دهند و به ارزشهای شهر اسلامی پایبند باشند، به الگوی مناسبی برای شهرهای مدرن و غربی امروزی تبدیل خواهند شد و تجربیات و علم آنها به کشورهای اروپایی و امریکایی صادر می گردد.

وی گفت: گردشگری سالم به رونق اقتصاد شهرها یاری می نماید و این مهم در پیشرفت دولتها و حکومتها تأثیرگذار خواهد بود لذا بهبود زیرساخت های حمل و نقل و ترافیک برای دستیابی به محیط زیست سالم از مؤلفه های اساسی است که امیدواریم شاهد تغییرات مثبت در شهرهای آسیایی باشیم.

شهردار قزوین یادآور شد: تفاهم نامه هایی که در اجلاس امضا می گردد و متن این تفاهم نامه ها برای شهرداران ارسال می گردد و یکسال تا زمان برگزاری اجلاس قاضیان تپ فرصت است تا کارنامه اجرایی اجلاس از سوی شهرداران هریک از شهرها تدوین شده و ملاک عمل قرار گیرد.

نصرتی گفت: کشورهای آسیایی باید با اقتدار در کنار هم قرار گیرند و شهرها را با تبادل تجربه خود اداره نمایند تا زمینه توسعه مناسبات در مدیریت شهری و رونق گردشگری و استفاده از طرح های مشترک برای تسهیل در ترافیک و بهبود حمل و نقل اقدام گردد..

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 976

به "گردشگری سالم موجب رونق مالی شهرهای آسیایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری سالم موجب رونق مالی شهرهای آسیایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید