10 جاذبه دیدنی هو شی مین، بزرگترین شهر ویتنام!

به گزارش تفطن، جاذبه های دیدنی هو شی مین

شهر هو شی مین با فراز و نشیب های تاریخی و دیدنی های بی شمارش، شما را درگیر خودش می نماید؛ از آشنایی با جنبه های تاریک ترِ انسانی در شرایط جنگ 30 ساله آن گرفته، تا بازارها و بناهای رنگارنگش، شگفت زده خواهید شد. نام شهر هو شی مین که در گذشته با عنوان سایگون (Saigon) و پری نوکور (Prey Nokor) شناخته می شد، از نام رهبر انقلاب این کشور گرفته شده است. هوشی مین با جمعیت 8.1 میلیون، بزرگترین شهر ویتنام به حساب می آید. این شهر، با تاریخ غنی اش، یکی از جذاب ترین و خاص ترین شهرهای جهان است.

10 جاذبه دیدنی هو شی مین، بزرگترین شهر ویتنام!

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

با خبرنگاران همراه باشید تا با 10 دیدنی برتر این شهر آشنا شوید.

1- موزه یادگار جنگ:

در این موزه، جنگ را از زاویه ویتنام ها ببینید. موزه یادگار جنگ، نشان دهنده حوادث متعددی است که در طول 30 سال جنگ، بر این کشور سایه انداخته است. در این موزه از اسلحه های به کار رفته در جنگ گرفته، تا تانک ها و جنگنده های هوایی و حتی تاکتیک های به کار رفته توسط دو طرف درگیر در طول جنگ، به معرض نمایش گذاشته شده است.

شاید بازدید از این موزه و آثار جنگ چندان برایتان خوشایند نباشد، اما این موزه از بهترین جاهایی است که تصویری واقعی و بی طرفانه از تاریخ ویتنام به شما می دهد.

2-تونل کو چی (Cu Chi):

در طول جنگ، برای در امان ماندن از تعقیب های دشمن، ارتش وییِت کونگ (Viet Cong) شبکه گسترده ای از تونل های زیرزمینی را به منظور جابجایی در شهر به کار گرفت. در آن موقع، سربازها باید توانایی حضور طولانی مدت در محیط های بسیار کوچک را می داشتند. شما می توانید از داخل این تونل ها بازدید کنید؛ اگر کلاستروفوبیا یا تنگنا هراسی دارید، بهتر است این گزینه را از برنامه سفرتان حذف کنید.

3-برج بیتِکسو (Bitexo):

برج 262 متری بیتکسو، بلندترین برج هو شی مین است که عرشه آن بهترین منظره شهر را مقابل چشمانتان قرار می دهد. این برج که دو بخش اداری و توریستی آن از هم جدا هستند، در زمان غروب و طلوع آفتاب، بهترین منظره شهر را دارد و می توانید از عرشه آن، نقاط مختلف شهر از جمله رودخانه سونگ سایگون را تماشا کنید.

4-کاخ اتحاد مجدد:

نماد ملی ویتنام، کاخ اتحاد مجدد یا کاخ استقلال، در زمان جنگ، محل اقامت رییس جمهوری ویتنام جنوبی بود.پس از برخورد تانک با دروازه های این کاخ بود که جنگ خاتمه یافت و به این طریق، کاخ استقلال محل خاتمه جنگ نیز به شمار آمد. این کاخ پس از جنگ بازسازی شد. در حال حاضر تورهایی برای آشنایی توریست ها با این نماد ملی برگزار می گردد.بازدید از این کاخ در طول سفرتان به ویتنام، به شما یاری می نماید تا با جنبه های دیگری از جنگ و نحوه مدیریت درگیری ها در آن، آشنا شوید.

5- بازار محلی بین تای (Binh Tay):

بین تای، بازاری محلی است که در بین توریست ها شهرت بازارهای دیگری از جمله بن تانگ (Ben Thang) را ندارد؛ اما در صورتی که قصد دارید تجربه اصیل تری از ویتنام و بازار گردی داشته باشید، بین تای یکی از بهترین مقاصدی است که می توانید انتخاب کنید. این بازار در ساختمانی دیدنی متعلق به دوران استعمار این کشور، در چایناتاون هو شی مین قرار گرفته؛ و محل کسب فروشنده های محلی است که تقریبا هرچیزی را به فروش می رسانند. مغازه های متعدد و رنگارنگ آن، شما را لبریز از احساس و هیجان می نماید.

6- کلیسای جامع نتردام (Notre Dame):

این کلیسای زیبا از یادگار های دوران استعمار ویتنام است که توسط فرانسوی ها ساخته شد و از معدود کلیساهای کاتولیک بازمانده در این شهر است. این بنای زیبای نارنجی رنگ، طراحی داخلی ساده ای دارد؛ اما ویژگی قابل توجه آن، نقوش سه بعدی کاشی های کف آن است که به راهرو ها منتهی می گردد.تصویر این کاشی ها نوعی توهم بصری در شما ایجاد می نماید که موجب سه بعدی دیدن کف این بنا می گردد.

7- عبادتگاه امپراطور جِید (Jade):

این بنا که یکی از مهم ترین مکان های مذهبی هو شی مین است، نمونه ای عالی از معماری به شمار می آید.در این عبادتگاه زیبا، مجموعه ای از مذاهب مختلف با عبادتگاه های مخصوص به هر کدام وجود دارد که با رنگ های چشم نواز و مجسمه هایی تزیین شده است. اگر به آیین ها و معماری علاقه دارید، این عبادتگاه را حتما در لیست بازدید هایتان از شهر هو شی مین قرار بدهید.

منبع: handluggageonly.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 452

به "10 جاذبه دیدنی هو شی مین، بزرگترین شهر ویتنام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه دیدنی هو شی مین، بزرگترین شهر ویتنام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید