12 نکته بازاریابی به زبان ساده و گرافیکی
به گزارش تفطن، 1. مزایا را بفروشید، نه ویژگی ها
در بازاریابی، باید بر روی مزایایی که محصولتان به مشتری ارائه می دهد تمرکز کنید، نه صرفاً ویژگی های فنی. مردم می خواهند بدانند که محصول شما چگونه مشکلاتشان را حل می نماید و زندگی آن ها را بهتر می نماید.
2. کمیابی تقاضا را افزایش می دهد
اگر محصول یا خدماتی محدود و نایاب باشد، تمایل به خرید آن افزایش می یابد. ایجاد حس فوریت یا عرضه محدود می تواند مشتریان را به خرید سریع تر ترغیب کند.
تبلیغ متنی
ویزای مولتی آلمان
-
علت و عوارض مشکل پزشکی از چیست؟
3. مردم به محصول شما اهمیت نمی دهند، به تأثیر آن بر زندگی شان اهمیت می دهند
مشتریان به خود محصول علاقه ای ندارند؛ آنچه برایشان مهم است این است که محصول شما چگونه زندگی آن ها را بهتر می نماید یا احتیاجهایشان را رفع می نماید. به همین علت باید روی نتایج و مزایایی که ارائه می دهید تمرکز کنید.
4. بازاریابی خوب با توصیف خوب یک محصول به دست نمی آید، بلکه با داستانی بستگی دارد که تعریف می کنید
یک داستان خوب، احساسات و توجه مشتریان را جلب می نماید. بازاریابی پیروز بیشتر از معرفی یک محصول، به ایجاد ارتباط احساسی و داستانی مجذوب کننده مربوط می گردد که باعث ماندگاری در فکر مخاطب می گردد.
5. آنچه فکر می کنید برای فراوری محتوا احتیاج دارید در برابر آنچه واقعاً برای فراوری محتوا احتیاج دارید
خیلی اوقات، فکر می کنیم برای فراوری محتوای خوب به ابزارهای پیچیده و منابع زیاد احتیاج داریم، اما در واقع محتوا بیشتر به خلاقیت و ارائه صحیح بستگی دارد تا تجهیزات و امکانات گران قیمت.
6. مخاطب را با محتوای کوتاه جذب کنید و با محتوای بلند مدت نگه دارید
محتوای کوتاه مدت و مجذوب کننده برای جلب توجه اولیه عالی است، اما برای نگه داشتن مخاطب و ایجاد وفاداری به برند، احتیاج به محتوای بلند و ارزشمند دارید که اطلاعات بیشتری ارائه دهد.
7. فروش ابزار یا شیوه پیشگیری سخت است، اما فروش درمان آسان
مردم معمولاً برای جلوگیری از مسائل آینده علاقه ای به خرج کردن ندارند، اما وقتی مشکل به وجود می آید، سریعاً در پی راه چاره و درمان هستند. به همین علت فروش محصولاتی که به درمان مسائل می پردازند ساده تر از محصولات پیشگیرانه است.
8. مردم را مجبور به خرید نکنید؛ آن ها را به رویایی بزرگ تر دعوت کنید
به جای فشار آوردن به مشتری برای خرید، باید به آن ها نشان دهید که چگونه محصول شما می تواند به آن ها یاری کند تا به خواسته ها و آرزوهای بزرگ تر خود دست یابند. این رویکرد اغلب نتایج بهتری در پی دارد.
9. مشتریان را با گزینه های زیاد سردرگم نکنید
ارائه گزینه های بسیار زیاد به مشتریان ممکن است باعث سردرگمی و بی تصمیمی آن ها گردد. بهتر است گزینه ها را ساده و قابل فهم نگه دارید تا فرآیند تصمیم گیری برای مشتری راحت تر گردد.
10. محصول شما باید زندگی مشتری را کامل کند
محصول شما باید به گونه ای طراحی و معرفی گردد که مشتری حس کند زندگی اش با داشتن آن محصول کامل تر و بهتر می گردد. وقتی محصول به این شکل ارائه گردد، احتمال پیروزیت در فروش بیشتر خواهد بود.
11. با محتوای میانه هم می توانید ویروسی شوید، اما محتوای خوب با ظاهر یا قسمت ابتدایی ضعیف ممکن است با شکست روبرو گردد
در دنیای امروز، یک محتوای میانه اما با آغاز قوی و مجذوب کننده، احتمال بیشتری دارد که ویروسی گردد. اما حتی محتوای با کیفیت اگر آغاز ضعیفی داشته باشد، ممکن است دیده نگردد.
12. پول های بزرگ با فروش جایگاه اجتماعی به دست می آید
محصولاتی که به مشتریان حس بهتری از خود یا جایگاه اجتماعی بالاتری می دهند، به طور کلی شما را به سود بیشتری می ریانند. فروش جایگاه اجتماعی و اعتماد به نفس، فراتر از فروش یک کالای ساده است.
منبع: یک پزشک