7 ترفند موثر خانگی برای تمیز کردن حمام و دستشویی

به گزارش تفطن، جهت هرچه بهتر تمیز کردن حمام و دستشویی می توانید از پاک کننده های خانگی بهره ببرید. در اینجا 7 روش تمیزکاری موثر ارائه شده که با استفاده از آنها و با کمترین کوشش می توانید سرویس بهداشتی را تمیز و درخشان کنید.

7 ترفند موثر خانگی برای تمیز کردن حمام و دستشویی

تمیز کردن حمام و دستشویی و تمیز نگه داشتن آن کار ساده ای نیست و احتیاج به زمان و کوشش زیادی دارد. از بین بردن موها، اثر رطوبت، جرم دوش و.. کارهای ناخوشایندی هستند که هر روز نمی توان آن ها را انجام داد.

ما در خبرنگاران می دانیم که چگونه می توان حمام را به خوبی تمیز کرد. در اینجا ترفندهای فوق العاده موثر برای یاری به لذت بردن از یک حمام بدون بو و عاری از جرم و میکروب وجود دارد که زمان زیادی هم از شما نمی گیرد.

1- تمیز کردن آینه حمام

اگر هوادار پاک کننده های شیشه گران قیمت نیستید که آثار مزاحمی را بر روی آینه های شما می گذارند، می توانید پاک کننده را در خانه خود درست کنید. یک راه حل این است که مخلوطی از جوش شیرین و آب اکسیژنه درست کنید، سپس آن را روی آینه اسپری کنید و با اسفنج روی آن را پاک کنید.

همچنین می توانید از کرم اصلاح بهره ببرید. این کار علاوه بر اینکه باعث می گردد آینه شما درخشان گردد، همچنین از بخار کردن آینه پس از حمام داغ بعدی نیز جلوگیری می نماید.

2- تمیز کردن وان حمام

یکی از راه های خلاص شدن از میکروب ها در وان حمام، استفاده از این مخلوط است: نصف فنجان سرکه، یک فنجان الکل و یک چهارم فنجان بیکینگ سودا (جوش شیرین). تمام مواد تشکیل دهنده را به 4 کیلوگرم آب اضافه کنید. سپس مخلوط را به طور یکنواخت روی قسمت های کثیف پخش کنید، بگذارید برای مدت 15 دقیقه بماند و سپس به خوبی شستشو کنید. شما مطمئنا از این تمیزی شگفت زده خواهید شد.

3- تمیز کردن توالت

شستشو دهنده های استاندارد دهان یا خمیر دندان می تواند یک پاک کننده مناسب برای تمیز کردن حمام و دستشویی باشد. مایع شستشوی دهان یا خمیر دندان را در آب بریزید، سپس این مخلوط را بر روی سطح کثیف بمالید و 30 دقیقه صبر کنید، بعد با برس توالت به خوبی آن را بشویید.

4- پاک کردن لکه های کاشی

توپ پنبه خیس را در مایع سفیدکننده بزنید و کاشی ها را تمیز کنید. این کار یاری خواهد نمود که کاشی ها بیش از حد براق و عاری از لکه های آب بشوند. همچنین می توانید برای شستن کاشی ها از مایع شستشوی دهان یا خمیر دندان بهره ببرید.

5- خلاص شدن از شر زنگ زدگی ها

خلاص شدن از زنگ زدگی ها آسان تر از آن است که به نظر می آید. به سادگی نمک را روی قسمت زنگ زده بریزید و آن را مالش دهید، بعد مقداری آب لیمو روی آن بریزید. آب لیمو با زنگ واکنش نشان می دهد و به آن را از سطح جدا می نماید و نمک لکه زنگ را جذب می نماید. راه حل بهتر این است که اجازه دهید یک شب آنها روی قسمت زنگ زدگی بماند و صبح آن را بشویید.

6- سقف بدون گرد و غبار

برای داشتن یک سقف تمیز و گرد و غبار، مخلوطی از یک قسمت سرکه به علاوه یک قسمت آب گرم بهره ببرید. حال یک فرچه شستشو یا چوب گردگیری را به محلول آغشته نموده و آغاز به تمیز کردن سقف خود کنید. توجه داشته باشید که هنگام انجام این کار باید عینک ایمنی بپوشید.

7- پاک کردن پرده های دوش

در یک بطری اسپری، 500 میلی لیتر سفید کننده همه منظوره و 2 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. این محلول را روی تمام سطح پرده حمام خود اسپری کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه بماند، سپس آن را بشویید. پرده شما مثل روز اول تمیز و نو خواهد شد.

همانطور که دیدید جوش شیرین یکی از موادی است که برای تمیز کردن خانه خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. برای آگاهی از اثرات معجزه گر آن می توانید از این مطلب دیدن کنید: 14 کاربرد حیرت انگیز جوش شیرین

گروه خانه داری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1714

به "7 ترفند موثر خانگی برای تمیز کردن حمام و دستشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ترفند موثر خانگی برای تمیز کردن حمام و دستشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید