8 کشته در تیراندازی پلیس چین در سین کیانگ

به گزارش تفطن، خبرنگاران: دولت چین از کشته شدن 8 اویغور به دست نیروهای پلیس در منطقه پرتنش و جدایی طلب سین کیانک اطلاع داد.

8 کشته در تیراندازی پلیس چین در سین کیانگ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ مقامات غرب چین دیروز (دوشنبه) بیان کردند که نیروهای پلیس این منطقه 8 تروریست را که با استفاده از چاقو و مواد منفجره به سوی آنها در حال حمله بوده به قتل رسانده اند. این تازه ترین خبر در خصوص خشونت های اخیر در منطقه ناآرام سین کیانگ است.

پرتال خبری دولتی تیان شان نت بیان کرد 9 مهاجم به سوی نیروهای امنیتی حمله نموده و خودروهای پلیس در استان شاچه را به آتش کشیدند.این تازه ترین خبر درباره حملاتی است که در منطقه سین کیانگ اجرا شده است. مردم این منطقه خواهان استقلال بیشتری از دولت چین است. ناآرامی های اخیر در این منطقه ازجمله حمله به یک مقر پلیس در ماه گذشته منجر به کشته شدن ده ها تن شد.

یکی از مسئولان ارشد رسانه ای دولت چین در سین کیانگ این خبر را تایید کرد اما از ارائه جزئیات بیشتر دراین باره خودداری کرد.

دولت چین همیشه چنین حملاتی را تروریستی خوانده و آنها را مرتبط به گروه های افراطی خارج از کشور مرتبط می داند. با اینحال کوچکترین نشانه ای از سازماندهی شدن این حملات وجود ندارد.

سین کیانگ محل سکونت 9 میلیون اویغور است که که کمتر از نیمی از جمعیت این منطقه را تشکیل می دهند و خواهان استقلال هستند. بسیاری از این افراد نسبت به سیاستهای دولت و حمایت پکن از اکثریت نژادی هان شکایت دارند. دولت چین مدعی شده که رفتارش با تمام اقلیت ها یکسان و منصفانه بوده و میلیاردها دلار برای توسعه و بهبود سطح استاندارهای زندگی در سین کیانگ هزینه نموده است.

پورتال تیان شان نیت اطلاع داد پلیس با تیراندازی به سوی 8 تن و بازداشت یک نفر دیگر به صورت جدی به این اقدامات خشونت طلبانه پاسخ داد. به گزارش این سایت تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد. یکی از فعالان اویغور با نام دیلکسات راکسیت بیان کرد اویغورها به دلیل مخالفت با سیاست های چین کشته می شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 605

به "8 کشته در تیراندازی پلیس چین در سین کیانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 کشته در تیراندازی پلیس چین در سین کیانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید