8400 محصول دانش بنیان حاصل کوشش جوانان فناور ایرانی است

به گزارش تفطن، شرکت های دانش بنیان ایرانی پیروز شدند در یک بازه زمانی 6 ساله بیش از 8400 محصول دانش بنیان فراوری نمایند.

8400 محصول دانش بنیان حاصل کوشش جوانان فناور ایرانی است

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حالی که در سال 1392 حدود 55 درخواست شرکت دانش بنیان ثبت شده بود، در حال حاضر تعداد آن ها به حدود 4700 شرکت رسیده است.

بنا بر اعلام مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در یک بازه زمانی 6 ساله و تا بهار 1398 بیش از 8400 محصول دانش بنیان شناسایی شد. حوزه ماشین آلات و ابزار پیشرفته با فراوری بیش از 2100 محصول دانش بنیان، بخشی بود که بیشترین آمار فراوری محصول دانش بنیان را به خود اختصاص داد. پس از آن، رتبه دوم فراوری محصولات دانش بنیان به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار های رایانه ای رسید که با فراوری بیش از 1700 محصول در صندلی دوم نهاده شد.

سخت افزار های برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک سومین حوزه در فراوری محصولات دانش بنیان بود که فراوری بیش از 1600 محصول دانش بنیان را به نام خود ثبت کرد.

از 4200 شرکت دانش بنیان مورد آنالیز نهاده شده (تعداد شرکت های دانش بنیان بیش از این است) دو حوزه ماشین آلات و ابزار پیشرفته و فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار های رایانه ای هر کدام با بیش از 900 شرکت دانش بنیان، بیشترین فراوانی شرکت های دانش بنیان را به خود اختصاص داده اند.

شرکت های دانش بنیان در ایران در حوزه های مختلفی فعال هستند. خدمات تجاری سازی، دارو های پیشرفته، فناوری زیستی، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی از جمله دیگر حوزه های است که دانش بنیان های ایرانی بر روی آن متمرکز شده اند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نزدیک به 80 نوع خدمات و سرویس به شرکت های دانش بنیان عرضه می نماید. توسعه موازی زیست بوم شرکت های دانش بنیان در عرصه ها و حوزه های مختلف، هدفی است که این معاونت در کوشش است تا آن را به پیش ببرد. هر چند چنین هدف گذاری سترگی به کوشش فرابخشی دستگاه های مختلف احتیاج دارد. اما نمی توان منتظر دیگران ماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 995

به "8400 محصول دانش بنیان حاصل کوشش جوانان فناور ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8400 محصول دانش بنیان حاصل کوشش جوانان فناور ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید