شروع به کار هفته فرهنگی اندونزی در برج میلاد تهران

به گزارش تفطن، خبرنگاران: هفته فرهنگی اندونزی شب گذشته یکشنبه 31 شهریور با حضور وزیر ارشاد، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، وزیرفرهنگ و آموزش و سفیر اندونزی در سالن همایش های برج میلاد به صورت رسمی شروع به کار کرد.

شروع به کار هفته فرهنگی اندونزی در برج میلاد تهران

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران: محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم گفت: حضور 100 تن از هنرمندان کشور دوست و برادر اندونزی در قالب این هفته فرهنگی نشانه فضای محبت آمیز و صمیمی بین دو کشور و سطح مناسبات رو به رشد ایران و اندونزی است.

وی ادامه داد: روابط فرهنگی دو کشور از دیرباز و پیش از ظهور اسلام نیز وجود داشته و اما بعد از اسلام روابط دو کشور به خاطر نزدیکی های فرهنگی و مذهبی بسیار تنگاتنگ بوده است.

خرمشاد به برگزاری این هفته فرهنگی همزمان با هزارمین سال روابط دو کشور اشاره نمود و گفت: امروز اندونزی و ایران شرق و غرب عالم اسلام را به یکدیگر متصل می نمایند.بنابراین تقویت روابط بین این دو کشور سبب تعمیق روابط جبهه تمدن اسلامی خواهد شد.

به گفته وی، همکاری های این دو کشور در شرایط امروز دنیا و دنیای اسلام می تواند نقش بسیار مهمی در تقویت جبهه اسلام ایفا نماید، سال گذشته کمیسیون مشترک فرهنگی دو کشور با هدف توسعه هر چه بیشتر مناسبات برگزار گردید که امیدواریم این کمیسیون سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

خرمشاد به برگزاری هفته های فرهنگی، هنری و انواع جشنواره های فیلم از تولیدات ایران در کشور اندونزی اشاره نمود و شرح داد: دو کشور ایران و اندونزی ظرفیت های بسیاری برای افزایش روابط خود در زمینه هایی چون گردشگری، صنایع دستی، سینما، تئاتر و سایرعرصه های هنری دارند که باید رونق یابد.

به عقیده رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عضویت اندونزی در سازمان های بین المللی و منطقه ای چون آ سه آن، عضویت ایران در سازمان اکو و عضویت هر دو کشور در سازمان کنفرانس اسلامی، یونسکو و جنبش عدم تعهد بستر بسیار مناسبی برای افزایش تعاملات فراهم می نماید.

خرمشاد تأکید کرد: منش کشور اندونزی در عرصه بین الملل همانند ایران بر عقل گرایی مبتنی بوده و این نگاه امروز در دنیا اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است. امیدوارم برنامه های فرهنگی از این دست باعث گردد که رفته رفته شاهد گسترش روابط بین دو کشور در همه عرصه ها باشیم.

هفته فرهنگی اندونزی در ایران شامل بخش های مختلف هنری، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و تا دوم مهرماه نیز میزبان علاقه مندان است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 521

به "شروع به کار هفته فرهنگی اندونزی در برج میلاد تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار هفته فرهنگی اندونزی در برج میلاد تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید