آموزش گام به گام وصل کردن اپل واچ به آیفون

به گزارش تفطن، ساعت های هوشمند با داشتن کاربردهای زیاد به بخش جدانشدنی از زندگی انسان تبدیل شده اند. اگر شما نیز به عنوان یکی از کاربران ساعت هوشمند اپل، در پی راهی برای وصل کردن اپل واچ به آیفون خود هستید، این مقاله مخصوص شماست. پس از راه اندازی سیستم و اتصال آیفون به اپل واچ، هر زمان که این دو دستگاه بهم نزدیک شوند، خود به خود همدیگر را شناسایی و همگام سازی می نمایند. در این مقاله به طور گام به گام به آموزش این مطلب خواهیم پرداخت.

آموزش گام به گام وصل کردن اپل واچ به آیفون

قابلیت Taptic Time در اپل واچ چیست و چطور فعال می شود؟

تهیه کردن نسخه پشتیبان پیش از وصل کردن اپل واچ به آیفون

قبل از وصل کردن اپل واچ به آیفون، برای حفاظت از اطلاعات، بهتر است یک نسخه پشتیبان از آنها تهیه کنید. در ادامه ساده ترین روش برای انجام این کار مورد آنالیز قرار می گیرد: پیش از هر کار، اینترنت گوشی خود را چک کنید و از اتصال آن به وای فای مطمئن شوید. دقت کنید که شارژ باتری گوشی به میزان کافی باشد. در غیر اینصورت، قبل از آغاز فرآیند گوشی خود را شارژ کنید.

  • مرحله 1: مطمئن شوید که آیفون و اپل واچ قدیمی شما آپدیت هستند.
  • مرحله 2: تنظیمات اپ را در آیفون قدیمی خود باز کنید.
  • مرحله 3: روی نام خود در بالای صفحه کلیک کنید و سپس راهی icloud شوید.
  • مرحله 4: با اسکرول کردن، پایین بروید و روی iCloud Backup ضربه بزنید.
  • مرحله 5: روی Back Up Now ضربه بزنید و منتظر بمانید تا نسخه پشتیبان کامل شود.

پس از انجام این مراحل، نسخه پشتیبان از اطلاعات قبلی شما آماده شده و می توانید برای وصل کردن اپل واچ به آیفون اقدام کنید.

چگونه اتصال ساعت قدیمی به اپل واچ را قطع کنیم؟

اگر اپل واچ شما در حال حاضر به آیفون قدیمی تان وصل است، قبل از اتصال آن به گوشی تازه، باید اتصال قبلی را قطع کنید. برای انجام این کار راهی مراحل زیر شوید:

  • مرحله 1: مطمئن شوید که آیفون قدیمی و اپل واچ شما به هم نزدیک هستند، سپس در آیفون قدیمی خود، برنامه Apple Watch را باز کنید.
  • مرحله 2: روی (My Watch) در پایین صفحه ضربه بزنید و سپس راهی All Watches شوید.
  • مرحله 3: روی دکمه اطلاعات (i کوچک در یک دایره) در کنار نام Apple Watch خود ضربه بزنید و سپس گزینه (Unpair Apple Watch) را انتخاب کنید.
  • مرحله 4: با ضربه زدن روی (Unpair [نام اپل واچ شما])، جدا شدن را تایید کنید.
  • مرحله 5: اگر اپل واچ شما یک طرح یا برنامه فعال داشته باشد، باید تعیین کنید که قصد نگهداری یا حذف آن را دارید. برای حفظ برنامه روی گزینه keep it ضربه بزنید.
  • مرحله 6: رمز عبور Apple ID خود را برای غیرفعال کردن قفل فعال سازی وارد کنید.

نحوه اتصال اپل واچ به آیفون تازه

حالا که همه چیز آماده شده، زمان اتصال فرا رسیده است. پیش از وصل کردن اپل واچ به آیفون، از اتصال گوشی به WiFi و فعال بودن بلوتوث مطمئن شوید. در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: ساعت و آیفون خود را نزدیک یکدیگر نگه دارید و سپس راهی Apple Watch شوید.
  • مرحله 2: روی Start Pairing ضربه بزنید اگر لازم بود، روی گزینه Set Up for Myself کلیک کنید.
  • مرحله 3: صفحه ساعت را با viewfinder روی صفحه نمایش آیفون خود هماهنگ کنید.
  • مرحله 4: وقتی دستگاه ها جفت می شوند، از شما سوال می شود که قصد استفاده از اپل واچ به عنوان دستگاه تازه را دارید یا می خواهید از اطلاعات بک اپ نیز بهره مند شوید. برای استفاده از اطلاعات موجود در نسخه پشتیبان، راهی Restore from Backup شوید و اطلاعات موجود بک آپ را که به تازگی تهیه نموده اید، انتخاب کنید.

مرحله 5: روی Continue ضربه بزنید و پس از پذیرفتن شرایط و ضوابط، تنظیمات مورد نظر خود را در مراحل بعدی تنظیم کنید.

پس از طی کردن این مراحل، تصویری از نمایشگر اپل واچ روی آیفون شما دیده می شود. در ادامه باید به وسیله دوربین گوشی، اپل واچ خود را با تصویر نمایش داده شده منطبق کنید. اگر همه مراحل را درست انجام داده باشید، پیغام Your Apple Watch is Paired نمایش داده خواهد شد.

اگر انیمیشن اتصال به دلایلی نشان داده نشد یا تلفن شما ساعت هوشمند را نمی شناسد، روی Pair Manually ضربه بزنید و پس از طی مراحل، گوشی خود را وصل کنید. در نظر داشته باشید که اپل واچ فقط با آیفون سازگار است. شما نمی توانید آن را به یک گوشی اندرویدی وصل کنید. بعلاوه قبل از اتصال اپل واچ به آیفون تازه، باید اتصال قبلی با آیفون قدیمی را لغو کنید. اپل واچ را نمی توان همزمان به دو گوشی متصل کرد.

نکات ضروری برای عدم اتصال آیفون به اپل واچ

گاهی ممکن است حتی پس از طی کردن روش های ذکر شده در قسمت های قبل، باز هم در وصل کردن اپل واچ به آیفون با مشکل روبرو شوید. در این زمان آنالیز این موارد را به شما توصیه می کنیم:

  • سازگاری گوشی با آیفون: مطمئن شوید که آیفون شما با ساعتتان شما سازگار است. می توانید سازگاری را در وب سایت رسمی اپل آنالیز کنید.
  • آپدیت: اطمینان حاصل کنید که هر دو دستگاه آخرین به روز رسانی نرم افزار را نصب نموده اند. آیفون و اپل واچ خود را مجددا راه اندازی کنید و دوباره آنها را جفت کنید.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، برای هدایت بیشتر با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

حفظ اطلاعات قدیمی روی ساعت

فرض کنید شما در حین فرایند اتصال گوشی تازه به اپل واچ متوجه شدید که از اطلاعات قبلی خود نسخه پشتیبان تهیه ننموده اید و الان در حال حذف اتصال قبلی و وصل کردن آیفون تازه هستید. حتی اگر فراموش نموده باشید که قبل از آغاز فرآیند قطع اتصال قبلی یک نسخه پشتیبان از اطلاعات تهیه کنید، سیستم عامل به طور اتوماتیک پس از این کار، از روی اطلاعات موجود در اپل واچ شما نسخه پشتیبان تهیه می نماید. وقتی ساعت خود را به آیفون تازه خود متصل کردید، می توانید از این نسخه پشتیبان برای بازیابی اطلاعات خود بهره ببرید.

قطع اتصال بدون استفاده از گوشی

اگر آیفون قدیمی تان دیگر در اختیارتان نیست، می توانید اتصال اپل واچ خود را قطع کنید. با این حال، باید توجه داشته باشید که با این کار تمام اطلاعات ذخیره شده در اپل واچ شما نیز پاک می شود. برای لغو اتصال بدون استفاده از آیفون قدیمی راهی مراحل زیر شوید:

  • مرحله 1: به برنامه تنظیمات در اپل واچ خود بروید، روی General ضربه بزنید و سپس راهی Reset شوید.
  • مرحله 2: روی Erase All Content and Settings ضربه بزنید.
  • مرحله 3: اگر اپل واچ شما دارای یک طرح یا برنامه فعال باشد، باید شرایط نگهداری یا حذف برنامه را تعیین کنید. اگر قصد دارید ساعت را به آیفون وصل کنید، برنامه را نگه دارید.
  • مرحله4 : در مرحله آخر روی Erase All ضربه بزنید. با این کار اپل واچ شما به تنظیمات کارخانه بازمی شود.

باید توجه داشته باشید که این کار قفل فعال سازی اپل واچ (Apple Watchs Activation Lock) را غیرفعال نمی نماید. برای برداشتن قفل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: به appleid.apple.com بروید و اپل آیدی و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • مرحله 2: روی فلش رو به پایین ضربه بزنید و راهی Devices شوید.
  • مرحله 3: اپل واچ خود را انتخاب و روی حذف از حساب (Remove) ضربه بزنید.

وصل کردن اپل واچ به آیفون، سخن پایانی

در این مقاله به آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون پرداختیم. دقت کنید شما نمی توانید با دو آیفون از یک اپل واچ بهره ببرید. بعلاوه این ساعت امکان اتصال به گوشی اندرویدی را نیز ندارد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خواهشمند است نظرات و تجربیات خود در استفاده از این روش را با ما و سایر کاربران خبرنگاران مگ به وسیله به اشتراک بگذارید.

منبع: phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1402 بروزرسانی: 27 آبان 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2598

به "آموزش گام به گام وصل کردن اپل واچ به آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش گام به گام وصل کردن اپل واچ به آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید