آیا چین می تواند تا سرانجام 2020 هدف فقرزدایی کامل را محقق کند؟

به گزارش تفطن، تا رسیدن به هدف فقرزدایی کامل در چین حدود 200 روز باقیست؛ آیا این کشور می تواند در زمان مقرر به هدف خود برسد یا خیر؟

آیا چین می تواند تا سرانجام 2020 هدف فقرزدایی کامل را محقق کند؟

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، من به تحقق همه جانبه هدف فقرزدایی بر اساس معیارهای فعلی اطمینان دارم. روز سه شنبه 2 اردیبهشت، 21 آوریل شی جین پینگ رهبر چین هنگام بازدید از واحد مسکونی در دهستان لائو شین در روستای پینگ لی در شهر ان کانگ واقع در استان شان شی این مطلب را عنوان نمود. این ششمین سفر شی جین پینگ در امسال برای آنالیز کارهای منطقه ای است.

بر اساس برنامه معین شده، چین امسال کار ریشه کنی فقر بی رویه را باید به انجام برساند و جامعه نسبتاً مرفه را در سراسر کشور ایجاد کند. ولی شیوع ناگهانی کروناویروس جدید مسئله ای بر بار این وظیفه اضافه کرد. اکنون تا به انجام رسیدن این هدف تنها حدود 200 روز باقیست؛ آیا چین می تواند در زمان مقرر به هدف خود برسد یا خیر؟ جامعه بین المللی به این امر بسیار توجه می نماید.

شی جین پینگ در بازدید از استان شان شی در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه، مسیری را برای فقرزدایی به وسیله صنایع، اشتغال، تندرستی و آموزش و پرورش رسم و راهنمایی کرد که ضمن ارسال پیغام معین مبنی بر انجام وظایف سخت فقرزدایی در زمان مقرر، آرمان کشورداری حزب حاکم چین با موضوع مردم و اهمیت دادن به زندگی مردم را نشان می دهد.

مقصد سفر این بار شی جین پینگ دارای اهمیت ویژه ای است. وی بعد از ظهر روز دوشنبه و قبل از ظهر روز سه شنبه به دو روستا واقع در منطقه کوهستانی چین سفر کرد. منطقه کوهستانی چین با جزو مناطق فوق العاده فقیر و محروم چین است که 14 روستای فقیر دارد. شی جین پینگ در این سفر از باغ کشت قارچ گوش ژله ای و باغ چای بازدید کرد و مخصوصاً به واحد مسکونی، بیمارستان و مدرسه مرکزی رفت که اجرای کارهای سیاست سه تضمین را از نزدیک مورد رسیدگی قرار دهد. عدم دو نگرانی و فراهم کردن سه تضمین از معیارهای چین برای تحقق فقرزدایی است که به این معناست که جمعیت فقیر دیگر نگران خوراک و پوشاک نباشند و از آموزش اجباری، بیمه پزشکی اساسی و مسکن برخوردار باشند.

این درحالی است که شیوع کروناویروس جدید بر اشتغال نیروهای کار از مناطق فقیر تاثیر منفی به جا گذاشته است. در سه روز اول از بازدید از استان شان شی، شی جین پینگ در نشست دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست شش تضمین را مطرح نمود که شامل تضمین اشتغال، تضمین زندگی اصلی مردم، تضمین موضوع بازار، تضمین امنیت غلات و انرژی، تضمین ثبات زنجیره صنعتی و تضمین گردش واحدهای گروهی. از این میان، تضمین اشتغال و زندگی اصلی مردم در اولویتهای اول و دوم قرار گرفته است. شی جین پینگ در این نشست درباره کارهای آینده مربوط به فقرزدایی دستوراتی صادر کرد.

تحقق اهداف فقرزدایی در زمان مقرر به معنای تحقق 10 سال زودتر از موعد مقرر سازمان ملل یعنی سال 2030 میلادی برای رسیدن به هدف کاهش جمعیت فقیر است که برای دنیا اهمیت فراوانی دارد. روبرت کون رئیس صندوق کون آمریکا در این مورد گفت: مورخان آینده کار بزرگ و بی سابقه چین در فقرزدایی را به عنوان بزرگترین سهم در بهبود شرایط زندگی مردم در تاریخ دنیا ثبت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1267

به "آیا چین می تواند تا سرانجام 2020 هدف فقرزدایی کامل را محقق کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا چین می تواند تا سرانجام 2020 هدف فقرزدایی کامل را محقق کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید