اردکانیان اطلاع داد: تشکیل گروه های همیاران آب و انرژی

به گزارش تفطن، تهران (پانا) - وزیر نیرو گفت که آموزش و پرورش در شکل دهی منابع انسانی اصلی ترین عنصر حفظ حیات و توسعه کشور است.

اردکانیان اطلاع داد: تشکیل گروه های همیاران آب و انرژی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در آئین امضای تفاهم نامه همکاری وزارتخانه های نیرو و آموزش و پرورش گفت: باید هر چه زودتر به وسیله میانروهایی، فاصله قابل توجهی که بین توانمندی ها در دیگر عرصه ها و عرصه چگونگی مصرف وجود دارد را کم نموده و از این طریق جامعه ای تاب آور و رو به جلو داشته باشیم.

وی با بیان این که اصلی ترین راه حل، بازگشت ما به مبانی و چارچوب های اخلاقی است، اضافه نمود: هیچ عرصه ای در زندگی بشر و کشور وجود ندارد که بدون احتیاج به تقید و پایبندی بیشتر به موازین اخلاقی آینده روشنی در اختیار داشته باشد.

اردکانیان با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان دو وزارتخانه نیرو و آموزش و پرورش گفت: دولت با چنین چارچوب ها و کارگروه های مشترکی تعریف می گردد؛ ماموریت هایی که به ثمر رسیدن آنها مستلزم کار نزدیک و به هم پیوسته دو یا چند دستگاه دولتی و تابع هدفی است که حل و فصل آن کاری در تراز دولت می گردد.

وی گفت: علت اصلی ناکامی ها در هر عرصه و یا محقق نشدن هدف های طراحی شده، بی تردید در فاصله دریافت از اصول اخلاقی حاکم بر آن عرصه است.

اردکانیان اضافه نمود: هر حرفه ای، صنفی و عرصه فعالیتی چارچوب های اخلاقی خود را دارد و پایبندی به این چارچوب ها پیش شرط و پیش احتیاج اصلی در توفیق است و جامعه ای که پایبند به این موازین باشد، جامعه ای توسعه یافته تر است.

وی گفت: امضای تفاهم نامه بین وزارت نیرو به عنوان دستگاه مسئول آب و برق در کشور و وزارت آموزش و پرورش به عنوان نهاد متولی آموزش و پرورش سرمایه های جامعه که ارتباط مستقیم و تاثیرگذار با همه خانواده های ایرانی دارد، کاری بسیار مهم است که نه صرفا در جهت صرفه جویی در مصرف آب و برق بلکه در جهت ترویج استفاده مناسب از منابع و داشته ها به عنوان یک امر اخلاقی مطرح است.

وی گفت: صرفِ محدودیت منابع انگیزه برای مصرف صحیح نیست، بلکه یک نص اخلاقی است که ما را مکلف به یک عادت صحیح در استفاده از نهاده ها و منابع می نماید.

اردکانیان اضافه نمود: هدف اصلی ما ارتقای سواد آب و انرژی و آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این زمینه است. می خواهیم همه امکانات موجود در صنعت آب و برق را به نحو تاثیرگذاری خارج از بروکراسی های موجود در اختیار تعلیم و تربیت فرزندان این کشور قرار دهیم.

وزیر نیرو ادامه داد: به دنبال این هستیم که با فراهم کردن شرایطی، دانش آموزان با هر آنچه که به لحاظ نظری در کتاب ها می خوانند به طور عملی آشنا شوند و مهارت آموزی و یادگیری روش های عملی را به شکل جدی تری وارد عرصه آموزش و پرورش کنیم و از این طریق به شکل برنامه ریزی شده ای تمامی تاسیسات و تجهیزات، آزمایشگاه ها، سازه های آبی و تاسیسات مربوط به برق می تواند برای افزایش آگاهی های معلمان و مدرسان و دانش آموزان در اختیار قرار گیرد تا در زندگی آینده خود و نقشی که در زندگی اجتماعی ایفا می نمایند با سواد عملی بیشتری وارد این عرصه شوند.

چشم انداز ما تشکیل گروه های همیاران آب و انرژی است

وی اضافه نمود: کوشش داریم بویژه به وسیله افزایش سواد آب و انرژی میان دانش آموزان بتوانیم به وسیله آنها تاثیرگذاری خود را روی گروه اصلی هدف که خانواده هاست بگذاریم. چشم انداز ما تشکیل گروه های همیاران آب و انرژی است که بتوانند در خانواده ها این پیغام را منتقل نمایند و خود در عمل در مصرف صحیح آب و انرژی سهم و نقش داشته باشند.

وی میزان گاز دریافتی را یک هفتم مجموع مصرف بخش های خانگی و تجاری بیان کرد و گفت: اگر این فرایند اصلاح نگردد در آینده نزدیک حتی ممکن است ناچار به واردات گاز برای تامین مصرف شویم.

اردکانیان با مهم خواندن توجه به این مسئله گفت: برنامه ریزی در این زمینه کاری بلندت مدت است که یکی از گام های اصولی آن سازمان دهی همکاری با وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر نیرو گفت: با توجه به صندلی مهم آموزش و پرورش در شکل دهی منابع انسانی به عنوان اصلی ترین عنصر حفظ حیات و توسعه کشور همه باید یاری نمایند و ما هم در این راستا سهم و نقش داریم.

وی با بیان اینکه پرداخت قبوض مدارس نباید یکی از دغدغه های آموزش و پرورش باشد و این زیبنده نیست، گفت: به جای برطرف و رجوع این دغدغه، باید به کارهای مهم تری پرداخته و کوشش می کنیم این دغدغه برطرف گردد. بخشی، به وسیله قانونی است که همه به آن عمل می کنیم و حاضریم به صورت هدف دار و با توجیه مالی هزینه متعارف آب و برق مدارس را بپردازیم و از این طریق به مصرف صحیح یاری کنیم.

اردکانیان با بیان این که حدود 880 میلیون کیلووات ساعت مصرف برق مدارس ماست و تعداد مدارس دولتی ما بیش از 123 هزار باب است، گفت: این آمادگی را داریم که رقم ثابتی برای اصلاح الگوی مصرف در مدارس در نظر گرفته گردد.

وزیر نیرو اظهار داشت: اصلاح مصرف چالش اصلی ما در جامعه است و همه در این پروژه مشترک نقش و سهم داریم و رسانه ها در این زمینه نقش حائز اهمیتی دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1773

به "اردکانیان اطلاع داد: تشکیل گروه های همیاران آب و انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردکانیان اطلاع داد: تشکیل گروه های همیاران آب و انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید