افزایش قیمت خودرو در هفته سوم آبان ادامه دارد؟

به گزارش تفطن، تهران (پانا) - مذاکرات، بازار خودرو را راکد نموده، هر چند بازار خودرو قفل است و خریدار و فروشنده ای وجود ندارد اما گویا ابهامات و عدم تصمیم گیری درباره واردات، قیمت خودرو را در بازار ایران بالا برده است. آیا فرایند افزایشی قیمت خودرو تا پیش از مذاکرات ادامه دارد؟

افزایش قیمت خودرو در هفته سوم آبان ادامه دارد؟

به گزارش تجارت نیوز، در شش روز اخیر بازار خودرو وارد کانال قیمتی عجیبی شد و به نوعی رکورد قیمت پراید شکست. اما چرا خودرو در بازار ایران گران شد؟

فعالان بازار می گویند دو عامل در افزایش قیمت خودرو نقش داشته است. نخستین عامل کاهش عرضه خودروهای ایرانی بوده و دومین عامل، ابهامات درباره آینده واردات خودروهای خارجی که بازار خودرو را با سردرگمی روبرو نموده است.

آنالیز ها نشان می دهد که تیبا صندوق دار پلاس مدل 1400 نسبت به تیبا صندوق دار پلاس مدل 99 ، 15میلیون تومان گران تر معامله می گردد و 168میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت تیبا هاچ بک EX با رینگ فولادی مدل 1400 نیز به 164 میلیون تومان رسیده است و بعلاوه تیبا هاچ بک EX با رینگ فولادی مدل 99 در رنج قیمتی 157میلیون تومان معامله می گردد.

در همین حال رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو مشهد با اشاره به پیش بینی خود درباره آینده بازار خودرو می گوید: رکود تورمی در بازار خودرو حکم فرما شده است. پیش بینی می گردد در هفته آینده و پیش از مذاکرات فرایند رشد قیمت خودرو به طور موقت متوقف گردد.

حمیدرضا حیدری در تبادل نظر با تجارت نیوز شرح داد: البته یک فاکتور اساسی در قیمت خودروهای ایرانی قیمت دلار است. چنانچه قیمت دلار رشد چشمگیری نداشته باشد قیمت خودروها نوسان اندکی دارد.

او ادامه داد: یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو، ابهامات درباره آینده مذاکرات و واردات خودرو است. تا مادامی که تحریم ها ادامه داشته باشد عرضه خودروهای ایرانی به بازار در حالت قطره چکانی باقی می ماند و ممنوعیت واردات خودرو تیز تداوم دارد.

هفته گذشته مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته بود: ابهامات در اجرای طرح های خودرویی باعث شده است که خودروهای ایرانی در بازار گران شوند؛ با این حال وزیر وعده داده است که خودرو تا خاتمه سال مقرون به صرفه می گردد اما چگونه؛ هنوز معلوم نیست؟

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2193

به "افزایش قیمت خودرو در هفته سوم آبان ادامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت خودرو در هفته سوم آبان ادامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید