امیر قطر دبیر شورای امنیت روسیه را به حضور پذیرفت

به گزارش تفطن، دبیر شورای امنیت روسیه امروز با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ملاقات و با وی درباره طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، از جمله در زمینه امنیت و همکاری های مالی گفت وگو نموده و پیغام دعوت ولادیمیر پوتین را به ایشان تقدیم کرد.

امیر قطر دبیر شورای امنیت روسیه را به حضور پذیرفت

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر امروز سه شنبه در کاخ خود در دوحه، نیکولای پاتروشیف دبیر شورای امنیت روسیه را به حضور پذیرفت.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه، در جریان این ملاقات، طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به روابط دوجانبه روسیه و قطر ، از جمله در زمینه امنیت و همکاری های مالی مورد آنالیز نهاده شد. علاوه بر این، در این نشست به موضوع همکاری روسیه و قطر در چارچوب اتحادها و انجمن های بین المللی و منطقه ای پرداخته شد.

پاتروشیف در ملاقات با امیر قطر ، ضمن تقدیم پیغام رئیس جمهوری روسیه به وی، یادآور شد که ولادیمیر پوتین منتظر ملاقات با شیخ تمیم آل ثانی در اجلاس بین المللی مالی سن پترزبورگ در ماه ژوئن سال 2020 است.

دبیر شورای امنیت از امیر قطر به خاطر دادن فرصت این ملاقات به وی تشکر نموده و توجه شخصی ایشان به فرایند توسعه روابط روسیه و قطر را برای هر دو کشور با اهمیت ارزیابی کرد.

نیکلای پاتروشیف برای یک ملاقات دو روزه به دوحه، پایتخت قطر سفر نموده است و در جریان آن رایزنی هایی را در زمینه مسائل امنیتی با مقامات بلندپایه این کشور انجام خواهد داد. این نخستین سفر خارجی دبیر شورای امنیت روسیه در امسال میلادی است.

پیش از این اعلام شده بود که قطر بعنوان کشور میهمان در اجلاس بین المللی مالی سن پترزبورگ در اوایل ماه ژوئن امسال میلادی (تابستان سال آینده) شرکت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1096

به "امیر قطر دبیر شورای امنیت روسیه را به حضور پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر قطر دبیر شورای امنیت روسیه را به حضور پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید