انتشار فیلم ویدیویی کمیاب از کشتی تایتانیک دهه ها پس از کشف لاشه آن

به گزارش تفطن، ایسنا/ براساس گزارش های منتشر شده، انتشار فیلم ویدیویی کمیاب از کشتی تایتانیک دهه ها پس از کشف لاشه آن صورت پذیرفت.

انتشار فیلم ویدیویی کمیاب از کشتی تایتانیک دهه ها پس از کشف لاشه آن

این ویدئو از موسسه اقیانوس شناسی (WHOI) در حدود 2 مایلی (3 کیلومتری) زیر سطح اقیانوس و تنها چند ماه پس از کشف این کشتی غرق شده در سال 1985 گرفته شده و بیشتر آن قبلا برای عموم منتشر نشده بود.

از زمان کشف، چندین فیلم مستند درباره لاشه غرق شده کشتی به نمایش گذاشته شده و چند کلیپ کوتاه از غواصی های اصلی پخش شده است اما این ویدیوی نو و 80 دقیقه ای طولانی تر از فیلم های تدوین شده هست.

موسسه اقیانوس شناسی WHOI در این باره گفت: انتشار این فیلم نشان دهنده اولین باری است که انسانها از سال 1912 به این کشتی بدفرجام نگاه می نمایند و شامل بسیاری از صحنه های نمادین دیگر است.

کشتی تایتانیک که در زمان ساخته شدن تصور میشد تقریبا غیرقابل غرق شده است، بزرگترین کشتی اقیانوس پیما در آن موقع بود که در تاریخ 14 آوریل 1912 در اقیانوس اطلس هنگام اولین سفر خود از ساوتهمپتون انگلستان به نیویورک با یک کوه یخ برخورد کرد. بیش از 1500 نفر در این غرق شدن جان خود را از دست دادند که دنیا را شوکه کرد و خشم ناشی از کمبود قایق های نجات را برانگیخت.

تیمی از WHOI و مؤسسه ملی اقیانوس شناسی فرانسه این کشتی غرق شده را در اول سپتامبر 1985 در جنوب شرقی نیوفاندلند کانادا یافتند.

در طول 11 غواصی در ژوئیه 1986، فیلمی به وسیله دوربین ها روی یک شناور زیردریایی با سرنشین انسان و یک کشتی کوچک که از راه دور راهنمایی میشد، ثبت شد.

رونمایی از این فیلم نو همزمان با اکران مجدد فیلم تایتانیک ساخته جیمز کامرون در بیست و پنجمین سالگرد اکران آن است. این فیلم برنده 11 جایزه اسکار از جمله برترین فیلم شد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 بهمن 1401 بروزرسانی: 30 بهمن 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2511

به "انتشار فیلم ویدیویی کمیاب از کشتی تایتانیک دهه ها پس از کشف لاشه آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار فیلم ویدیویی کمیاب از کشتی تایتانیک دهه ها پس از کشف لاشه آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید