انگلیس هم پرواز هواپیماهای خود بر فراز عراق را ممنوع بیان کرد

به گزارش تفطن، خبرنگاران: پس از آنکه کشورهای آمریکا و ترکیه پرواز هواپیماها بر فراز عراق را ممنوع اعلام کردند انگلیس هم استفاده از حریم هوایی این کشور را منع کرد.

انگلیس هم پرواز هواپیماهای خود بر فراز عراق را ممنوع بیان کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انگلیس، پس از کشورهای آمریکا و ترکیه پرواز هواپیماهای خود بر فراز عراق را ممنوع اعلام نمود.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز آدینه اعلام نمود که پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز حریم هوایی عراق را ممنوع نموده است.این اداره طی بیانیه ای که صبح آدینه منتشر نموده، اعلام نمود که پروازها از حریم هوایی عراق به دلیل شرایط خطرناک احتمالی که توسط درگیری های مسلحانه در منطقه ایجاد شده، ممنوع است.

هواپیماهای خطوط هوایی آمریکا تنها با مجوز اداره هوانوردی فدرال یا دیگر آژانس های دولتی آمریکا مجاز به پرواز بر فراز حریم هوایی عراق خواهند بود.

این بیانیه اندکی پس از آن صادر شد که جنگنده های آمریکایی به مواضع توپخانه های گروه تروریستی داعش حمله کردند.

ترکیه نیز اعلام نمود پروازها به سوی اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق را تا اطلاع ثانوی به دلایل امنیتی متوقف نموده است.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام نمود: جنگنده های ارتش آمریکا حملات هوایی را علیه توپخانه ای که توسط داعش استفاده می شده انجام داده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا که این خبر را در صفحه توئیتر خود منتشر نموده، اعلام نمود که این حمله با هدف دفاع از نیروهای کرد که در نزدیک اربیل مستقر هستند، اجرا شده است.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا به روزنامه واشنگتن پست که مجوز حملاتی هوایی جنگنده های آمریکایی در عراق محدود بوده اما این حملات شامل تعدادی از موقعیت هایی خواهد بود که این حملات می تواند در آنجا صورت پذیرد.

پیشتر، خطوط هواپیمایی آمریکا از پرواز زیر ارتفاع 20 هزار پا در حریم هوایی عراق منع شده بودند اما اخیرا دولت آمریکا پرواز زیر ارتفاع 30 هزار پا در حریم هوایی عراق را منع نموده بود.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 848

به "انگلیس هم پرواز هواپیماهای خود بر فراز عراق را ممنوع بیان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس هم پرواز هواپیماهای خود بر فراز عراق را ممنوع بیان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید