اولین جلسه بانکی ایران و ویتنام، ارتباط بانک های تجاری دو کشور

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از بانک مرکزی، ولی اله سیف عصر امروز در دیدار خانم نگوین تای هانگ، مذاکرات هئیت های طرفین را در چارچوب کمیته مشترک بانکی دو کشور عنوان نمود و گفت: در سفر به ویتنام به همراه رییس جمهور شاهد علاقه مندی قابل توجه روسای دو کشور برای گسترش روابط بین دو کشور بودیم و با تاکید دکتر روحانی ملزم به ایجاد بسترهای مناسب روابط بانکی به منظور تسهیل و گسترش ارتباطات طرفین هستیم. بر این اساس ضروری است تمام کوشش ها برای ایجاد ارتباطات کامل بین بانک های تجاری دو کشور در دستور کار طرفین قرار گیرد. ضمن آنکه پیش احتیاج روابط مناسب مالی، داشتن روابط بانکی قوی و مستحکم است.

اولین جلسه بانکی ایران و ویتنام، ارتباط بانک های تجاری دو کشور

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در مراودات بانکی بین بانک های مرکزی ایران و ویتنام روش های تسویه حساب بر اساس ارزهای محلی نیز گزینه مناسبی برای ایجاد روابط است اعلام نمود: پیشنهاد می گردد بحث های مقدماتی بین طرفین در این زمینه با ارایه پیش نویس ها صورت گیرد و در این جهت شاهد تعمیق هرچه بیشتر روابط بانکی باشیم.

وی اضافه کرد: در دیدار نمایندگان بانک های تجاری ایران با هیئت ویتنامی زمینه مناسبی برای شناخت بیشتر فراهم شده و این امر می تواند مبنا و پایه ای برای ایجاد روابط کارگزاری بین بانک های دو کشور باشد.

رییس شورای پول و اعتبار با برشمردن اقدامات بانک مرکزی در زمینه های مبارزه با پولشویی و تامین اقتصادی تروریسم و همچنین قوانین تطبیق گفت: این اقدامات و دستاوردها در چندسال اخیر توسط بانک مرکزی صورت گرفته است که بر اساس آن تمام کوشش بانک مرکزی ایران انطباق با استانداردهای بین المللی بانکی است تا در این جهت بانک های خارجی با اطمینان خاطر به ایجاد و گسترش روابط با بانک های ایرانی اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: بانک های ویتنامی در صورت داشتن هرگونه ابهام و سوال با طرح این موارد، در کمترین زمان ممکن اطلاعات مناسب و شفاف را از جانب بانک مرکزی ایران دریافت خواهند کرد.

رییس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به حجم قابل توجه گردشگران طرفین برای بازدید از ایران و ویتنام تاکید نمود: صنعت گردشگری از جمله زمینه های قابل استفاده برای گسترش روابط دو کشور است و ضروری است بانک های دو کشور برای گسترش و تقویت این صنعت به وسیله ارایه خدمات کارتی بین دو کشور با استفاده از اتصال سوئیچ های ملی نظام های پرداخت طرفین اقدام نمایند.

در این دیدار خانم نگوین تای هانگ قائم مقام بانک مرکزی ویتنام ضمن ابراز خرسندی از مذاکرات طرفین گفت: از علاقه مندی روسای دو کشور ایران و ویتنام کاملا مطلع هستیم و این امر بستر مناسبی برای آنالیز ظرفیت همکاری های تجاری، بانکی و سرمایه گذاری را فراهم خواهد نمود.

این مقام بانکی ویتنامی خواهان برگزاری مستمر و دوره ای جلسات کمیته مشترک بانکی ایران و ویتنام به منظور آنالیز راه های گسترش بانکی شد و گفت: هئیت های کارشناسی طرفین علاقه مند به استمرار جلسات مشترک برای انتقال تجربیات و برطرف ابهامات در زمینه های بانکی و تجاری هستند.

لازم به ذکر است هئیت بانکی ویتنام به سرپرستی قائم مقام بانک مرکزی آن کشور دیروز در جلسات جداگانه ای با کارشناسان بانک مرکزی در حوزهای ارزی، بین الملل و نظام های پرداخت راه کارهای گسترش همکاری های طرفین را آنالیز کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 648

به "اولین جلسه بانکی ایران و ویتنام، ارتباط بانک های تجاری دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جلسه بانکی ایران و ویتنام، ارتباط بانک های تجاری دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید