برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای توسعه بنادر خزر

به گزارش تفطن، برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا با موضوع توسعه بنادر و ارتباطات در دریای خزر در ترکمنستان اجرایی شد.

برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای توسعه بنادر خزر

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، برنامه های توسعه زیرساخت های بندرهای دریایی در ترکمنستان توسط سازمان همکاری و امنیت اروپا راه اندازی شد.

در چارچوب این برنامه ها در شهر عشق آباد و بندر بین المللی ترکمن باشی نشست های علمی با حضور کارشناسان و کارمندان بندرها برگزار گردید.

در این جلسات نمایندگان وزارتخانه های صنعت و ارتباطات، تجارت و ارتباطات خارجی، انرژی، نهادهای گمرکی و شرکت های لجستیک با متخصصان اروپایی مسائل توسعه بندرهای مختلف در دریای خزر را آنالیز کردند.

مقامات اروپایی خواهان ارائه یاری ها از جمله تجهیزات خاص برای گسترش فناوری های اطلاعاتی و دفاع از محیط زیست در بندرها شدند.

در پیغام رسمی سازمان همکاری و امنیت اروپا آمده است: این اقدامات به توسعه دریای خزر به عنوان پایگاه لجستیکی منطقه ای یاری نموده و منجر به تأمین امنیت و توسعه مالی در این منطقه می گردد.

دیگو اونگرو سفیر ایتالیا در ترکمنستان در این نشست گفت: ما از پروژه های تقویت ارتباطات مالی بین آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان حمایت می کنیم.

به نوبه خود ایوانا مرکاویچ مسئول مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در ترکمنستان توضیح داد: نقش ترکمنستان در گفت وگوهای بین المللی و منطقه ای تقویت می گردد.

وی گفت: انتظار می رود که این پروژه ها انگیزه جدیدی برای تسهیل پروسه مبادلات تجاری ایجاد نموده و منجر به تقویت ظرفیت های حمل ونقلی منطقه می گردد.

دنیل کراس کارشناس ارشد سازمان امنیت و همکاری اروپا خاطر نشان کرد: تعامل بین اقتصادهای کشورهای منطقه رو به افزایش است بنابراین برنامه های جامع در زمینه انرژی، تبادل اطلاعات و توسعه زیرساخت های حمل ونقلی معرفی شوند.

این پروژه با موضوع توسعه بندرها و ارتباطات در بندرهای خزری سازمان امنیت و همکاری در اروپا در ابتدای امسال در آذربایجان و قزاقستان راه اندازی و در ترکمنستان آخرین دوره آن برگزار گردید.

در قالب این برنامه سمینارها و گفت وگوهایی با مقامات و کارشناسان کشورهای منطقه با هدف توسعه زیرساخت های بندرهای خزری آنالیز شد.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 743

به "برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای توسعه بنادر خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای توسعه بنادر خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید