6 دانشگاه برتر ایتالیا کدامند؟

به گزارش تفطن، اگر فکر می کنید ایتالیا یک مقصد خوب برای تحصیلات شما است و به مطالعه بیشتر در خصوص بهترین موسسات این کشور احتیاج دارید، این مقاله را از دست ندهید.

6 دانشگاه برتر ایتالیا کدامند؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

بی دلیل نیست که ایتالیا یکی از مجبوب ترین کشورها برای تحصیل است. به هر حال، ایتالیا کشوری است که دانشگاه بولونیا را در خود جا داده است، دانشگاهی که به باور خیلی ها قدیمی ترین دانشگاه دنیا است. این کشور در طول تاریخ فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است؛ اما همین دشواری ها ایتالیا را به یکی از غنی ترین و متنوع ترین کشورهای دنیا از نظر فرهنگی تبدیل نموده است. هر یک از شهرهای بزرگ ایتالیا دارای یک دانشگاه بزرگ هستند که اغلب از سوی دولت این کشور حمایت می شوند. با این حال، دانشگاه های خصوصی و همچنین مدارس عالی بسیاری که به طور خاص در سطح تحصیلات تکمیلی تمرکز دارند، در ایتالیا وجود دارد. اگر برای تحصیل در خارج از کشور برنامه ریزی می کنید، در ادامه این مقاله با خبرنگاران همراه باشید و بهترین دانشگاه ها ایتالیا را بشناسید.

1. دانشگاه سنت آنا پرفتزیونامنتو

سنت آنا پرفتزیونامنتو (Scuola Superiore SantAnna) یک دانشگاه دولتی است که در حوزه علوم کاربردی تخصص دارد. امتحان ورودی این دانشگاه سخت است، اما اگر دانشجویان بتوانند بالاترین سطح را کسب نمایند و در دو زبان مهارت های کافی داشته باشند، می توانند به صورت رایگان تحصیل نمایند. به همین دلیل است که جمعیت دانشجویی دانشگاه سنت آنا بسیار پایین است و در حال حاضر کمتر از 1000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

حوزه های مختلف تحصیلی در این دانشگاه عبارت اند از علوم تجاری، علوم مالی، علوم حقوقی، علوم سیاسی، علوم کشاورزی، علوم پزشکی، مهندسی صنایع و مهندسی اطلاعات. بر اساس رتبه بندی دنیای تایمز این دانشگاه در رده 155 قرار گرفته است.

2. دانشگاه نرماله سوپریوره

دانشگاه نرمالهٔ سوپریوره (Scuola Normale Superiore) به همراه دانشگاه پیزا و مدرسه مطالعات پیشرفته سنت آنا بخشی از سیستم دانشگاهی پیزا را تشکیل می دهند. این دانشگاه در سال 1810 به عنوان خواهر موسسه اکول نرمال سوپریور (École Normale Supérieure) پاریس در ایتالیا تاسیس شد. کلاس های درس این دانشگاه در دو حوزه علوم انسانی و علوم تجربی، هنوز هم در ساختمان اصلی دانشگاه (Palazzo della Carovana) در مرکز بخش قرون وسطایی پیزا تشکیل می شوند. رده دنیای این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاهی تایمز 184 است.

3. دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا (University of Bologna) که در سال 1088 تأسیس شده، به اعتقاد بسیاری اولین و قدیمی ترین دانشگاه دنیا است. این دانشگاه هنوز هم از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است و پردیس های آن در شهرهای بولونیا، چزنا، فورلی، راونا و ریمینی و بوینس آیرس، آرژانتین، قرار دارند. دانشگاه بولونیا در واقع یک شهرک دانشگاهی تمام عیار است؛ زندگی شبانه زنده و پرشور و موسیقی های متنوع از اپرای کلاسیک تا دی جی های مدرن و گروه های موسیقی در این دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه بولونیا همچنین سرپرست فرآیند بولونیا (Bologna Process) است که مجموعه ای از توافقنامه ها بین کشورهای اروپایی با هدف همکاری و سنجش بین سیستم های آموزش عالی اروپا است. لیست بلندبالای فارغ التحصیلان این دانشگاه شامل اسقف اعظم کانتربری توماس بکت، تعدادی از پاپ ها، مخترع و مهندس برنده جایزه نوبل گولیلمو مارکونی و حتی انزو فراری و جورجیو آرمانی، بنیان گذاران برندهای بزرگ تجاری است. بر اساس رتبه بندی دنیای تایمز این دانشگاه در رده 250 ـ 201 قرار گرفته است.

4. دانشگاه ویتا سلو سن رافائل

دانشگاه ویتا سلو سن رافائل (Vita-Salute San Raffaele University) که در شهر پر جنب و جوش میلان واقع شده است، دانشگاهی نسبتا جوان است و در سال 1996 تأسیس شده که در سه بخش پزشکی، فلسفه و روانشناسی فعالیت می نماید. در سال 2015، این موسسه بخشی از گروه سن دونیتو (Gruppo San Donato)، اولین گروه بیمارستانی در ایتالیا شد. رده دنیای این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاهی تایمز 250 ـ 201 است.

5. دانشگاه ترنتو

دانشگاه ترنتو (University of Trento) در سال 1962 تأسیس شد اما در مدت زمانی کوتاه به چنان رشد و پیشرفتی دست یافت که در حال حاضر به عنوان یک موسسه برجسته در ایتالیا شناخته می گردد و با بعضی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا در رقابت است. 10 گروه آموزشی این دانشگاه در سه محل تقسیم شده اند: در مرکز ترنتو، در مناطق حومه ترنتو و در شهری در نزدیکی ترنتو به نام روورتو. دانشگاه های ایتالیایی به خاطر گستره روابط بین المللی خود مشهور هستند؛ خصوصا دانشگاه ترنتو که یکی از دانشگاه هایی است که بیشترین سطح از ارتباطات را با دنیا دارد و بیش از 420 قرارداد تحقیقاتی با دانشگاه های سراسر دنیا منعقد نموده است.

به خاطر صنعت تکنولوژی رو به رشد دانشگاه، ترنتو را سیلیکون ولی آلپ لقب داده اند. در سال های اخیر، کارآفرینان کسب و کارهای خود را در حوزه فناوری اطلاعات، گردشگری و انرژی سبز در دره ترنتو راه اندازی نموده اند. رده دنیای این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دنیای تایمز 251 ـ 300 است.

6. دانشگاه بولزانو

دانشگاه بولزانو (Free University of Bozen-Bolzano) در سال 1997 تاسیس شده است و در شهر بولتسانو قرار گرفته است. این دانشگاه دارای سه فضای آموزشی بولتسانو، بریکسن و برونک است. چندزبانه بودن دانشگاه در سخنرانی ها و سمینارهایی که به زبان آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی برگزار می گردد، قابل مشاهده است. هدف این دانشگاه ارائه آموزش های چند زبانه و تمرین محوری است که مطابق با خواسته ها و نیازهای بازار کار اروپا طراحی می شوند.

دانشگاه بولزانو شامل پنج دانشکده اقتصاد، علوم طبیعی، فناوری، علوم رایانه، طراحی و شبکه آموزش و اجتماع است. هر یک از دانشکده های دانشگاه در طول سال رویدادها و مراسم های مختلفی را برای دانشجویان، محققان و شرکت های مختلف برنامه ریزی می نمایند. دانشگاه بولزانو تاکید خاصی بر تحقیق و پژوهش، خصوصا پرورش پژوهشگران جوان دارد. تمرکز بر ارائه آموزش عملی باعث شده تا بخش بزرگی از آموزش و پرورش در قالب سمینارها، سخنرانی ها، آموزش های عملی و انواع کارگاه ها باشد. دانشجویان دانشگاه بولزانو معمولا تشویق می شوند تا یک یا چند ترم در دانشگاه های خارج از کشور را در چارچوب برنامه تبادل آن ها صرف نمایند.

کلاب فارغ التحصیلان بولزانو در سال 2007 با هدف حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاه تاسیس شد. این کلاب به آن ها یاری می نماید ارتباط خود را با دانشگاه پس از فارغ التحصیلی حفظ نمایند، چه دانشجویان ایتالیایی و چه بین المللی. دانشجویان قدیمی هم چنان می توانند از خدمات دانشگاه استفاده نمایند. رده دنیای این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاهی تایمز 350 ـ 301 است.

منبع: کجارو / instagram.com / timeshighereducation.com
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 832

به "6 دانشگاه برتر ایتالیا کدامند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "6 دانشگاه برتر ایتالیا کدامند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 دانشگاه برتر ایتالیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید