عظیم ترین خطرات برای بقای بشر

به گزارش تفطن، آتش سوزی ویرانگر، دودهای خطرناک، خشکسالی شهرها و بسیاری دیگر که همگی عواقب ناشی از تغییرات آب و هوا تنها بخشی از خطراتی است که بقای بشر را تهدید می نماید.

عظیم ترین خطرات برای بقای بشر

10 خطری که انسان را تهدید می نماید. آیا بقای بشر در خطر است؟

براساس گزارشی که کمیسیون آینده بشر منتشر نموده است، 10 خطر احتمالی فاجعه آمیز بقای انسان ها را تهدید می نماید. در این مطلب از خبرنگاران درباره این خطرات برای بقای بشر خواهید خواند.

انسان ها به صورت گسترده و با شرایط محیطی مختلفی بر روی زمین در حال زندگی هستند و در شرایط متفاوتی نیز ممکن است بتوانند به زندگی خود ادامه دهند. در نتیجه برای انقراض بشر باید کل سیاره زمین را نابود و غیرقابل زیستن کرد تا دیگر کسی نتواند برای زندگی کردن دوام بیاورد.

با توجه به گزارش کمیسیون آینده بشر، انسان ها از اواسط قرن بیستم به بعد صدمات گسترده به خود را افزایش داده اند. این فرایند در همه زمینه ها جمعیت، سیاست، جنگ، آب و هوا، آسیب به محیط زیست و فناوری به اوج خود رسیده است. خطرات گوناگونی در حال حاضر وجود دارد که می تواند بقای بشر تهدید کند. این خطرات عبارتند از:

  1. کاهش منابع طبیعی به ویژه آب

  2. فروپاشی اکوسیستم ها و از بین رفتن تنوع زیستی

  3. رشد جمعیت فراتر از ظرفیت زمین و تهدید بقای بشر

  4. گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی ناشی از آن

  5. آلودگی شیمیایی زمین به خصوص در جو و اقیانوس ها

  6. افزایش عدم امنیت غذایی و عدم کیفیت مواد مغذی

  7. سلاح های هسته ای و سایر سلاح های کشتار جمعی

  8. همه گیری بیماری های جدید و ناتوانی در درمان آنها

  9. پیدایش تکنولوژی های جدید قدرتمند و کنترل نشده

  10. ناکامی جهانی در درک و پیشگیری از این خطرها

این خطرات برای بقای بشر به یکدیگر پیوسته بوده و از یک دلیل اصلی نشات می گیرند و باید به روشی حل شوند که باعث تهدید فردی بدتری نشوند. این بدان معنی است که بسیاری از سیستم هایی که انسان از آن ها استفاده می نماید مانند سیستم های غذایی، مالی و انرژی باید دوباره آنالیز، آزمایش و بهینه شوند.

بیشتر بخوانید: از آن جا که پیش بینی آب و هوا به طور دقیق امکان پذیر نیست، بسیاری از نوسانات ممکن است در یک آن رخ دهد. اما برخی اوقات یک پدیده هواشناسی از چهارچوب عقل خارج می گردد! مقاله عجیب ترین پدیده های هواشناسی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1550

به "عظیم ترین خطرات برای بقای بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین خطرات برای بقای بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید