بشار شماره 10 ای که کالدرون دنبالش می گشت

به گزارش تفطن، با اینکه سه بازیکن مهم تیم ملی عراق بعد از تساوی با بحرین در مرحله مقدماتی جام جهانی اردوی تیم ملی کشورشان را ترک کردند اما بشار رسن در اردو ماند و مقابل ازبکستان هم بازی کرد. بشار در بازی با بحرین از شروع نیمه دوم به میدان رفت و در تساوی سخت تیمش در نخستین بازی از این مسابقات شریک بود. این مسأله البته باعث شد تا انتقاداتی متوجه سرچکو کاتانچ اسلوونیایی سرمربی تیم ملی عراق شود.

بشار شماره 10 ای که کالدرون دنبالش می گشت

اما در روزی که تیم ملی مقابل هنگ کنگ به میدان رفت، عراق استراحت داشت و در بحرین بازی محبت آمیز ای مقابل ازبکستان انجام داد که به تساوی بدون گل انجامید. در این بازی بشار در ترکیب اصلی بود. رسن از روز چهارشنبه و با شروع تمرینات پرسپولیس به جمع سرخ ها برگشت و انتظار می رود در بازی با صنعت نفت آبادان در ترکیب اصلی پرسپولیس هم به میدان برود.

با تغییر سیستم احتمالی کالدرون از 1-4-1-4 به 2-4-4 انتظار می رود محل بازی برخی نفرات پرسپولیس در خط میانی تغییر کند. در دو بازی مقابل پارس جم و تراکتور، امید عالیشاه و وحید امیری جدا از اینکه تأثیر مثبتی در کار تاکتیکی تیم و فاز تهاجمی نداشتند به صورت انفرادی نیز افت کرده و از خودشان فاصله گرفتند تا مشخص شود جای بازی شان اشتباه است.

حالا و در سیستم 2-4-4 این بازیکنان یا باید تبدیل به هافبک کناری شوند که در چهار فصل گذشته بوده اند یا بیرون بنشینند چرا که دیگر جایی در میانه میدان نخواهند داشت. در سیستم 2-4-4 خطی کالدرون، یک هافبک دفاعی به نام احمد نوراللهی باید کنار یک هافبک تهاجمی به میدان برود که احتمالاً بشار رسن خواهد بود چرا که نه امیری و نه عالیشاه توانایی بازی به عنوان تنها هافبک پاسور در مرکز میدان را ندارند.

بشار در فواصلی که برای پرسپولیس بازی کرده با وجود درخشش و تأثیرگذاری مقطعی، در حد ستاره برای تیمش ندرخشیده است. او مدتی درگیر رقابت با محسن مسلمان بود و بعضاً به کناره های زمین متمایل شد یا به خاطر رفت و آمد زیاد بین تیم ملی عراق و پرسپولیس و البته مصدومیت های پیاپی از ترکیب اصلی و جای درست خودش دور ماند.

حالا اما قرار است بشار هافبک میانی و بازیساز پرسپولیس در مرکز میدان باشد. او به احتمال فراوان در بازی عصر دوشنبه در پست 10 بازی خواهد کرد و این بازی می تواند شروعی تازه برای هافبک عراقی باشد. بشار می تواند در این پست بدون رقیب نامدار خودی نشان دهد و توانایی هایش را به رخ کالدرون بکشد. در واقع اگر او در این بازی بتواند گره مسائل خط میانی تیمش را باز کند برای دربی هم حضورش در ترکیب اصلی را تضمین خواهد کرد و بعید است به این زودی ها از ترکیب خارج شود

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 591

به "بشار شماره 10 ای که کالدرون دنبالش می گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشار شماره 10 ای که کالدرون دنبالش می گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید