به دعای مستمندان که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را

به گزارش تفطن، 13رجب سالروز میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر مبارک باد.

به دعای مستمندان که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را

به گزارش خبرنگار از ، 13 رجب سالروز میلاد امیرالمومنین، مولود کعبه، عظیممرد عدالت و معنویت، مظهر شجاعت و انسانیت، حضرت علی (ع) است.

در تقویم ملی ما این روز عظیم به نام های روز پدر و روز مرد نامگذاری شده است.

گیلان عزیز ما در دوران سختی به خاطر شیوع ویروس کرونا به سر می برد.

ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا با تبریک سالروز ولادت امام علی (ع) که در فرهنگ ما به عنوان روز پدر شناخته می گردد، گفت: ضروری است سال جاری روز پدر، پررنگ تر از سال های گذشته و البته در محافل خانوادگی و در منزل گرامی داشته گردد.

او با بیان اینکه در روز های اخیر پدرانی به آسمان پرکشیدند که ستون و چشم و چراغ خانواده خویش بودند، اضافه کرد: برای همه آنان از پروردگار متعال، مغفرت و رحمت واسعه الهی خواستارم.

استاندار گیلان گفت: سالروز ولادت امام اول شیعیان، فرصتی شایسته برای بازخوانی سیره علوی و به کار بستن آن خصوصا در این روز ها که جامعه ما درگیر بیماری شده است.

زارع با اشاره به اینکه یکی از راه های موثر مقابله با این ویروس، تکریم حقوق شهروندان و مهرورزی به یکدیگر با رعایت حقوق انسانی است، گفت: این راهی است که امام علی (ع) نه فقط پیش روی شیعیان و پیروان خود بلکه برای همه انسان ها و اعصار قرار داد.

او توضیح داد: در رعایت حقوق شهروندی و انسانی باید همه با یکدیگر مشارکت و همکاری کنیم و نباید با خروج از منزل بستر انتقال ویروس را فراهم سازیم.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان نیز در پیامی به مناسبت میلاد حضرت علی بن ابیطالب (ع) و روز پدر، این روز را به تمام پرسنل دلسوز و پرکوشش مرکز اورژانس گیلان که دلاورانه در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا می جنگند، تبریک گفت.

بابک پاکدل، مدیرکل انتقال خون استان گیلان هم در پیامی ولادت امیر مومنان، حضرت علی (ع) را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: پدران با الگو دریافت از سیره حضرت علی (ع) در نهادینه کردن مفاهیم اخلاقی در تربیت فرزندان خود این قشر پرشور و هیجان، پرنشاط و سلامت، در عرصه یاری به همنوع و اهدای خون بیش از پیش الگو باشند و در شیوه های جدید تامین خون و فراورده های آن با سازمان انتقال خون و انتقال خون گیلان همراه شوند.

بابک رمضانی، رئیس سازمان آتش نشانی رشت نیز با ارسال پیامی به مناسبت میلاد با سعادت مولا علی (ع)، روز پدر و روز مرد گفت: این روز بهانه ای برای تقدیر و تشکر صمیمانه از کوشش های بی وقفه آتش نشانانی است که در روز های مملو از عملیات های سخت و نفس گیر همیشه همت نهاده تا به رغم تمام مسائل و کمبود ها بهترین یادگار به سرلوحه زبان ها جاری گردد.

سید محسن حسینی سالکده، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آب و فاضلاب استان گیلان هم در پیامی ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) و عظیمداشت مقام پدر از زحمات کارکنان این شرکت خصوصا پدرانی که در این روز های سخت در کنار مراقبت از خانواده با تعهد و اخلاص در خدمات رسانی کوشش می نمایند، تشکر و قدردانی کرد.

خبرنگاران گیلان نیز میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع) را به شما مخاطبان گرامی تبریک می گوید و قدردان پدران دور از خانه در روز ها و شب های نبرد با کرونا است.

ضمن گرامیداشت یاد پدران سفرکرده و آسمانی یادآوری می گردد:

برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا سال جاری به تبریک از راه دور به پدران یا دیدار با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله بسنده کنیم.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1133

به "به دعای مستمندان که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دعای مستمندان که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید