تصویب ضوابط حفاظت از بافت تاریخی روستای ورکانه در همدان

به گزارش تفطن، در جلسه هیئت راهبردی پایگاه ملی مجموعه روستاهای تاریخی همدان که در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان برگزار شد، نتایج طر ح مطالعات بهسازی، بازسازی و حفاظت از بافت روستای تاریخی ورکانه بررسی شد.

تصویب ضوابط حفاظت از بافت تاریخی روستای ورکانه در همدان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، اتابک صفری تورج شنبه 27 آذرماه گفت: در این جلسه که با حضور تمامی اعضا و به ریاست علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تشکیل شد، مشاور طرح مطالعات، به ارائه و تشریح اقدامات اجرا شده، در قالب طرح بازسازی جداره های معابر تاریخی روستا، طرح بازسازی خانه قدیمی حسن کرد، طرح الگوی ساخت مسکن روستایی و نیز تهیه ضوابط حفاظتی بافت تاریخی روستا پرداخت.

مدیر پایگاه ملی مجموعه روستاهای تاریخی همدان، گفت: در این جلسه، مقرر شد پس از تدوین و تحویل نسخه نهایی، موضوع به منظور سیر مراحل قانونی به وزارت متبوع ارسال تا پس از تصویب و ابلاغ ضوابط از سوی وزارتخانه، شاهد پیشبرد اهداف حفاظتی در این روستای تاریخی با همکاری سایر ارکان و دستگاه های ذیربط در استان باشیم.

او گفت: با توجه به مشابهت شرایط تاریخی و اقلیمی روستاهای سیمین ابرو و خاکو، ضوابط مصوب در روستای ورکانه قابل تسری به این روستاها نیز بوده و هرگونه اقدام عمرانی در روستاهای مذکور، تابع ضوابط و مقررات یاد شده است.

بافت تاریخی روستای ورکانه به شماره 31669 در تاریخ 30 بهمن ماه 1395 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و علاوه بر آن اسطبل تاریخی مهری خانم و میراث ناملموس جشن تیرگان در روستای ورکانه نیز به صورت جداگانه در فهرست آثار ملی ایران قرار دارند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2251

به "تصویب ضوابط حفاظت از بافت تاریخی روستای ورکانه در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب ضوابط حفاظت از بافت تاریخی روستای ورکانه در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید