کوشش محیط بانان فارس برای حفاظت از گونه های حیات وحش در سرما

به گزارش تفطن، با شدت دریافت برودت هوا در استان فارس بخصوص در مناطق مرتفع این استان، محیط بانان کوشش بی وقفه ای برای رساندن غذا به گونه های مختلفی که در مناطق حفاظت شده فارس زندگی می نمایند را شروع کردند.

کوشش محیط بانان فارس برای حفاظت از گونه های حیات وحش در سرما

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: محیط بانان در سراسر استان بخصوص در محدوده پارک ملی بمو، کوشش برای تأمین غذای وحوشی که در محدوده مناطق حفاظت شده زندگی می نمایند را شروع نموده اند.

حمید ظهرابی با اشاره به کوشش شبانه روزی محیط بانان پارک ملی بمو برای حفاظت از گونه های حیات وحش این منطقه گفت: با توجه به سردی هوا، بارش برف، یخ بستن بسیاری از آبگیرها و پوشیده شدن مراتع از برف، اقدامات لازم برای تأمین علوفه و جلوگیری از حرکت حیوانات وحشی به سمت مناطق مسکونی، در حال اجرا است.

وی با اشاره به بازدید شبانه از پارک ملی بمو اضافه نمود: در شرایط برف و یخبندان امکان دارد گونه های جانوری وحشی به دلیل سرما، دسترسی سخت به منابع غذایی و حافظه ژنتیکی و رفتارهای غریزی به مهاجرت و خروج از پارک ملی و مناطق حفاظت شده اقدام نمایند. بعضی نیز به روستاها و حتی بافت شهری نزدیک شده و گاهی توسط شکارچیان غیرقانونی شکار می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: این خطر برای گونه آهو در پارک ملی بمو با توجه به رفتارهای غریزی گونه شدید بوده و در سال های گذشته آسیب های زیادی به جمعیت آن وارد نموده است بنابراین برای جلوگیری از خطرات احتمالی، ابتدا کریدورهایی که حیوانات امکان دارد از آن خارج شوند را مسدود کردیم.

ظهرابی ادامه داد: محیط بانان پارک ملی بمو هم اکنون برای امدادرسانی، علوفه دهی و ممانعت از خروج حیات وحش در آماده باش بوده و در بخش هایی نیز سایه بان هایی با منابع غذایی تعبیه نموده اند و این پارک، به همت محیط بانان و کارشناسان محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان به صورت شبانه روزی تحت عملیات پایش ویژه قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از رانندگانی که در مجاورت مناطق حفاظت شده، رانندگی می نمایند درخواست کرد با احتیاط بیشتر در حین عبور از این مناطق و با توجه به علائمی که نشان دهنده امکان عبور حیوانات وحشی از جاده است، در صورت مشاهده وحوش با شماره تلفن 1540 تماس بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1036

به "کوشش محیط بانان فارس برای حفاظت از گونه های حیات وحش در سرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش محیط بانان فارس برای حفاظت از گونه های حیات وحش در سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید